Toon posts:

Chello, router kopen... Goedkeuring aub :-)

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een 8 poorts (10/100mbit) hub, Celeron400mhz staat met winxp als internet-deler, die moet dus aanstaan wil ik op mijn AMD XP 1800+ en op m'n P90 *D internet hebben...

Ik ben van plan een router te kopen, maar kan in de search of reviews niet echt al mijn vragen beantwoord krijgen ;(

Ik ben van plan deze te kopen;
http://www.hardware-one.com/reviews.asp?aid=211&page=1
http://www.tweakers.net/pricewatch/19344

Hij kost 125Euro en er kunnen 253 computers via aangesloten worden.
Wel, 4 moet genoeg zijn, maargoed, het gaat maar om de uitbreidmogelijkheden he ;)

Wel, een paar vragen;
1.>Is het 100% zeker dat met deze router chello internet te delen is?
2.> Hoe werkt het nou EXACT?
ik duw chellokabel in de uplink (LAN: 4 port 10/100 Mbps (RJ45)
WAN: 1 broadband uplink (RJ-45) for Cable/DSL)
En kan 4 computers via de lan eraan hangen??
3.> Kan elke computer AFZONDERLIJK aangezet worden MET internet? Of moet er nu weer een altijd aanstaan (volgens mij weet ik het antwoord al, maar toch maar ter controle :))
4.> Zijn er mensen die deze router hebben, met klachten/complimenten??

/edit/ Dan ook nog een vraagje...
Is het verstandig om mijn 8 poorts hub te houden, voor het geval er ooit 6 of 7 computers aangesloten moeten worden, of werkt mijn hub toch niet in combinatie met die router?

Verwijderd

1. die router werkt gewoon met chello (even searchen en je weet het zeker!
je moet dan alleen in de router aangeven dat je zelf een mac-adres wilt invoeren, zie deze post!

2. de kabel die vanaf je kabelmodem loopt, stop je in de WAN poort (zie plaatje op die hardware-one site) > van elke pc (max. 4) loopt er een utp kabel naar de router (port 1 t/m 4) > configureren van de router > alles zou moeten werken :)

3. elke computer kan afzonderlijk aangezet worden, omdat je router altijd aanstaat en die de internetverbinding open houdt > wanneer er een pc aangaat, geeft de router die pc een ip adres en heeft de pc internet

4. heb hem zelf niet, maar toen ik naar een router ging kijken, kwam ik veel mensen op got tegen die hem wel hadden (heb zelf een linksys gekocht)

je hub kan je misschien wel uplinken (weet niet zeker hoor)
misschien dat je poort 4 kan gebruiken als uplink
router uplink-port dmv een utp kabel met de hub poort 1 verbinden en dan kan je de andere 7 poorten van je hub gebruiken om andere pc's aan de router te koppelen!
op deze manier kan je met meerdere hubs/switches dus max. 253 pc's van internet voorzien! dit maximum komt omdat de router maximaal 253 ip-adressen kan uitdelen!

ik heb zelf een 1 port linksys router en een 8 port 3com switch en dat werkt hier allemaal perfect met chello!

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank je voor je uitgebreid antwoord :)

Erg duidelijk nu, ga hem vanavond nog bestellen!! :)

/edit/

Alleen nog 1 vraagje;
de netwerkkaarten kunnen gewoon BLIJVEN? of moet ik allemaal 3com netwerkkaarten net zoals chello ze installeerd??
Ik heb nu 2 3comkaarten en 2 safeway lankaartjes :)

• Jan Jaap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:47
Nee hoor, die kan je gewoon houden :)

Verwijderd

zoals hierboven al vermeld werd, kan je de netwerkkaarten gewoon houden :)

suc6 met het installeren! mochten er nog problemen zijn, zoek dan even naar 'barricade', want er zijn best wel veel topics op die router

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 29 april 2002 20:51 schreef Eddo het volgende:
zoals hierboven al vermeld werd, kan je de netwerkkaarten gewoon houden :)

suc6 met het installeren! mochten er nog problemen zijn, zoek dan even naar 'barricade', want er zijn best wel veel topics op die router
Oké, bedankt :) Zal wel lukken denk ik, met mijn kennis en het boekje ;) >:)

• dvdhoek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-08 08:26
Ik zou een router kopen met UPNP support, met name als je gebruik wilt maken van voice en video (MSN/NetMeeting). Ik weet niet of de door jou uitgekozen router dat heeft of zal hebben na een eventuele firmware upgrade. Ik gebruik zelf de Repotec RP-IP515H met Chello. Deze is inmiddels in prijs gedaald naar Eur 115 volgens mij.

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Op maandag 29 april 2002 22:25 schreef dvdhoek het volgende:
Ik zou een router kopen met UPNP support, met name als je gebruik wilt maken van voice en video (MSN/NetMeeting). Ik weet niet of de door jou uitgekozen router dat heeft of zal hebben na een eventuele firmware upgrade. Ik gebruik zelf de Repotec RP-IP515H met Chello. Deze is inmiddels in prijs gedaald naar Eur 115 volgens mij.
KAn je met deze router ook door elk computer bestander verstuuren en ontavngen via msn ??

En ben je er blij mee ik zie op pricewatch dat ie maar €111,- kost dus mischien koop ik er wel een..

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Bestanden verzenden en ontvangen gaat met de SMC 7004BR prima, voice en video chat lukt alleen niet. Verder vroeg je of je er een HUB aan kan hangen. Dat kan dus gewoon (anders konden er ook geen 253 clients op aangesloten worden!!), je hangt je hub/switch dan gewoon aan 1 van de 4 LAN poorten op de SMC en hopla, daar kunnen weer nieuwe clients aan (of weer een HUB/switch).

Ik heb deze router zelf ook (ook met Chello) en hij bevalt prima! Geen vastlopers, makkelijk instelbaar en die printserver is helemaal lekker (als je een printer hebt natuurlijk). Aanrader!

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

Topicstarter
Het is wel de bedoeling dat mijn webcam het dalijk via de router gewoon doet.......

Iemand tips voor welke ik dan moet kopen (van 0 tot 150 euro)

/me is verslaafd aan webcamchats >:)

Verwijderd

bouw een bsd doos :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 30 april 2002 20:03 schreef BaseFreak het volgende:
bouw een bsd doos :)
Dat wil ik dus juist net NIET...........
ik wil een router, waarmee ik gewoon ALLES kan, zoals het ook kan als 1 pc rechtstreeks via chello aangesloten zit...

Idee's voor rond de 100 á 150 euro (max. prijs router :))

• dvdhoek
Op maandag 29 april 2002 22:37 schreef B0MBACI het volgende:

[..]

KAn je met deze router ook door elk computer bestander verstuuren en ontavngen via msn ??

En ben je er blij mee ik zie op pricewatch dat ie maar €111,- kost dus mischien koop ik er wel een..
Dit werkt bij mij zonder problemen. Het enige wat van belang is, is dat je de DOS attack protectie (in de router opties) uitzet, deze zit helaas een aantal MSN functies in de weg. Ik denk dat de DOS beveiliging het niet zo fijn vindt hoe MSN met poorten omgaat, vooral met video en voice functies.

Bedenk wel dat je een UPNP compatible OS moet hebben, dus WIN XP, of ME. In XP moet volgens mij de UPNP service wel even op automatic gezet worden.

Vergeet ook niet van te voren even je MAC adres te noteren van je netwerk kaart, zodat je dat over kunt nemen in de router.

Ik heb er zelf indertijd twee bij RGM computers gekocht, die hem redelijk snel leverden. En nee, ik heb geen belangen in Repotec of RGM :)

• Ook

Ook

Yes I can!

Op dinsdag 30 april 2002 19:29 schreef ___Joey___ het volgende:
Het is wel de bedoeling dat mijn webcam het dalijk via de router gewoon doet.......

Iemand tips voor welke ik dan moet kopen (van 0 tot 150 euro)

* Ook is verslaafd aan webcamchats >:)
Je webcam doet het gewoon hor, alleen video chat via MSN niet, dat werkt namelijk met UPNP en daar moet je dus wel een UPNP router voor hebben...

• dvdhoek
Op dinsdag 30 april 2002 21:41 schreef Ook het volgende:

[..]

Je webcam doet het gewoon hor, alleen video chat via MSN niet, dat werkt namelijk met UPNP en daar moet je dus wel een UPNP router voor hebben...
Dus bijvoorbeeld de Repotec die ik al noemde. Alleen ILS op NetMeeting werkt niet voor incoming calls, tenzij je een apart programmaatje gebruikt waarmee je je IP adres op de ILS server registreert. Zie eerdere post m.b.t. het UPNP verhaal. Zoek ook eens op Repotec in dit forum of op UPNP en router. En kijk eens in het grote MSN topic.

• dvdhoek
Op dinsdag 30 april 2002 00:06 schreef Ook het volgende:
Bestanden verzenden en ontvangen gaat met de SMC 7004BR prima, voice en video chat lukt alleen niet. Verder vroeg je of je er een HUB aan kan hangen. Dat kan dus gewoon (anders konden er ook geen 253 clients op aangesloten worden!!), je hangt je hub/switch dan gewoon aan 1 van de 4 LAN poorten op de SMC en hopla, daar kunnen weer nieuwe clients aan (of weer een HUB/switch).

Ik heb deze router zelf ook (ook met Chello) en hij bevalt prima! Geen vastlopers, makkelijk instelbaar en die printserver is helemaal lekker (als je een printer hebt natuurlijk). Aanrader!
De Repotec RP-IP515H heeft ook een print server....

Verwijderd

leg iets meer geld neer dan die 150 euro en je hebt bv een vigor die ook meteen een 10/100 switch heeft. en met de nieuwste firmware in een vigor kun je ook een luek ipsec vpn op zetten

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 30 april 2002 22:35 schreef BaseFreak het volgende:
leg iets meer geld neer dan die 150 euro en je hebt bv een vigor die ook meteen een 10/100 switch heeft. en met de nieuwste firmware in een vigor kun je ook een luek ipsec vpn op zetten
even in n00b taal, wat houdt dat in??
10/100mbit switch is die andere ook (of hub, maakt mij niet veel uit :))

• Ook

Ook

Yes I can!

Die SMC heeft ook gewoon een 10/100 switch (geen hub) en VPN gaat daar ook gewoon goed mee hor.. UPNP en een printserver zitten volgens mij niet op die Vigor, dus veel voordelen zie ik daar niet voor.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 01 mei 2002 08:40 schreef Ook het volgende:
Die SMC heeft ook gewoon een 10/100 switch (geen hub) en VPN gaat daar ook gewoon goed mee hor.. UPNP en een printserver zitten volgens mij niet op die Vigor, dus veel voordelen zie ik daar niet voor.
die SMC 7004br Barricade broadbandrouter/4p switch heeft inderdaad een printerpoort...

Hij is dus goed genoeg voor mij? Het belangrijkste is dat ik kan surfen, msn-en, e-mail checken (van chello) en een beetje webcamchatten :), dat gaat dus allemaal prima met dit ding??

Verwijderd

ik ben ook van plan om een router aan te leggen maar waar vind ik het MAC-adres van mijn netwerk kaart? (van chello)

• dvdhoek
Op woensdag 01 mei 2002 12:34 schreef raptor86 het volgende:
ik ben ook van plan om een router aan te leggen maar waar vind ik het MAC-adres van mijn netwerk kaart? (van chello)
Staat in je Chello contract, en ook te vinden via het command prompt venster:
IPCONFIG /ALL

Het MAC adres is het "physical address". Let op dat je de goede neemt (degene van je chello aansluiting, te zien aan het externe IP adres) als je meerdere netwerkkaarten gebruikt.

• dvdhoek
Op woensdag 01 mei 2002 11:10 schreef ___Joey___ het volgende:

[..]

die SMC 7004br Barricade broadbandrouter/4p switch heeft inderdaad een printerpoort...

Hij is dus goed genoeg voor mij? Het belangrijkste is dat ik kan surfen, msn-en, e-mail checken (van chello) en een beetje webcamchatten :), dat gaat dus allemaal prima met dit ding??
Dat beetje webcam chatten wordt denk ik een probleem met die SMC, ga dan toch maar voor de Repotec, zie de voorgaande postings. De Repotec heeft ook een 4 poorts switch (er is ook een duurdere 8 poorts versie) en een printerpoort.

Verwijderd

Op woensdag 01 mei 2002 13:09 schreef dvdhoek het volgende:

[..]

IPCONFIG / ALL

Het MAC adres is het "physical address". Let op dat je de goede neemt (degene van je chello aansluiting, te zien aan het externe IP adres) als je meerdere netwerkkaarten gebruikt.
ipconfig / all = "opdracht of bestandsnaam onjuit"
of type ik iets verkeerd?

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Op woensdag 01 mei 2002 13:41 schreef raptor86 het volgende:

[..]

Ligt eraan wat voor OS je draait, in win98 bekijk je je mac adres via winipcfg. Wat je dus waarschijnlijk moet doen met zo'n router, omdat mac adres + modem aan elkaar gekoppeld zijn, zeggen dat je netwerkkaart kapot is en dat je een nieuwe gaat gebruiken (met het mac adres van je router). Of je moet je mac adres kunnen "faken" met zo'n hardware router, dat weet ik niet zeker.

Et voila. :)

Mja, ik heb zelf ook een routertje, alleen dat is een ouwe P75 @ 100 met Freesco erop.

Verwijderd

wat ik te zien krijg is:
- adapter adres
- ip adres
- subnetmasker
- standaard gateway

• dvdhoek
Op woensdag 01 mei 2002 13:41 schreef raptor86 het volgende:

[..]

Sorry spatie te veel: IPCONFIG /ALL
Dus geen spatie voor de ALL

• dvdhoek
Op woensdag 01 mei 2002 15:57 schreef Toewan het volgende:

[..]

Ligt eraan wat voor OS je draait, in win98 bekijk je je mac adres via winipcfg. Wat je dus waarschijnlijk moet doen met zo'n router, omdat mac adres + modem aan elkaar gekoppeld zijn, zeggen dat je netwerkkaart kapot is en dat je een nieuwe gaat gebruiken (met het mac adres van je router). Of je moet je mac adres kunnen "faken" met zo'n hardware router, dat weet ik niet zeker.

Et voila. :)

Mja, ik heb zelf ook een routertje, alleen dat is een ouwe P75 @ 100 met Freesco erop.
MAC adres is te faken op de Repotec, op de meeste andere routers volgens mij ook.
Wanneer komt er Freesco met UPNP support :?

• Ook

Ook

Yes I can!

Op woensdag 01 mei 2002 17:19 schreef raptor86 het volgende:
wat ik te zien krijg is:
- adapter adres
- ip adres
- subnetmasker
- standaard gateway
Dit krijg je te zien als je alleen ipconfig intypt. Als je ipconfig /all doet dan zie je ook de uitgebreide informatie (waaronder het macadres van je netwerkkaart).

Verder nog even voor Joey, voor webcamchatten met Netmeeting of MSN heb je een UPNP router nodig. SMC routers zijn (nog) niet UPNP compatible!

Verwijderd

sorrie hoor, maar dat krijg ik op geen enkele wijze. ik gebruik windows 95... (?)
ik kreeg dat door 'winipcfg' in te tikken. (en /all daar achter werkt ook niet)
help?

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

je moet naar start - uitvoeren - dan intikken winipcfg
en dan op knopje meer info en dan zie je bij Ethernet Adapter informatie Adapter adres staan en wat daar achter staat is je mac adres :)

ik heb zelf trouwens ook chello en ik heb een sitecom dc-201 router, daar mee werkt MSN/ netmeeting en alles perfect.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Verwijderd

Topicstarter
Ok, nu brengen jullie mij toch aan het twijfelen *D

Ik vind het allemaal maar moeilijk zo. De een zegt dat ik dit moet kopen, de ander zegt dat.

Ik wil; surfen, ftp-en, chatten, msn-file ontvangen, webcamchats, icq etc. oftewel; ALLES kunnen doen, zoals je het ook kunt doen als je RECHTSTREEKS met 1 pc op internet zit...
Ik zit dus via chello, heb 3 pc's, volgende week 4, en wil 10/100mbit, omdat ik vaak films via de een download, en op de andere kijk (vakantie films natuurlijk ;))

WELKE router moet ik kopen, het liefst natuurlijk zo min mogelijk kosten, maximaal 150 euro!
Wie oh wie kan mij een mooie voorschotelen, welke aan al mijn eisen voldoet?
Repotec RP-IP515H die is wel lekker goedkoop, maar ik kan nergens reviews vinden :? Zelfs op www.repotec.com niet |:(

• SithWarrior

SithWarrior

De ADSL routers van Draytek zijn als beste getest door PCM

heb ik ergens gevonden maar ik heb het betrefende nummer van de PCM niet.

wel heb ik nog dit kunnen vinden
http://www.draytek.com.tw/news.htm

Verwijderd

Topicstarter
dat mag ook wel voor die prijs }:O

469 euro, das de enige router die ik zie van Draytek...

/edit/
die is wel draadloos *D Maargoed, welke zijn nog meer ROUTERS?? staan ook wel van 150 euro, maar zie daar geen 'router' instaan, dus ik weet niet of dat routers zijn :o

• SithWarrior

SithWarrior

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 02 mei 2002 16:16 schreef SithWarrior het volgende:
kijk hier is:

http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/59?Query=&Action=&Order=Prijs
Daar had ik natuurlijk allang gekeken, maar ik heb echt geen flauw idee wat nou de routers zijn, en welke niet...

Ik zie het pas als het woord "router" in de naam staat :D

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Op woensdag 01 mei 2002 13:09 schreef dvdhoek het volgende:

[..]

IPCONFIG /ALL

Wat ik vreemd vind is dat bij mij de Vigor direct werkte zonder het Mac-adres van de kaart in de router te zetten.
Even ipconfig /release en daarna /renew en na een minuutje liep het verkeer over de router.

De monteur adviserende ook een router trouwens ;), vreemd geneoeg verloor ik het contact met het Novell netwerk op de 1e netwerkkaart :?. Hij had daar ook geen oplossing voor, en de router had ik toch al staan, maar had verwacht dat ie er over zou gaan zeuren al hij hem zou zien.

One of the animals has left its cage today.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Op donderdag 02 mei 2002 15:35 schreef ___Joey___ het volgende:
dat mag ook wel voor die prijs }:O

469 euro, das de enige router die ik zie van Draytek...

/edit/
die is wel draadloos *D Maargoed, welke zijn nog meer ROUTERS?? staan ook wel van 150 euro, maar zie daar geen 'router' instaan, dus ik weet niet of dat routers zijn :o
http://shop.informatique.nl/cgi-win/i.exe?A=560500

staan er nog meer, dit is de goedkoopste

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:32
Op woensdag 01 mei 2002 08:40 schreef Ook het volgende:
een printserver zit inderdaad niet op de Vigor, maar UPnP komt er dus wel op ;)

van de site van Draytek:
Te verwachten

Draytek verwacht tijdens de Cebit een eerste beta firmware voor de Vigor 2200 serie te kunnen demonstreren waarin UPnP wordt ondersteund. Hopelijk wordt het geen november voor het werkelijk beschikbaar is (dat is namelijk wat vorig jaar met de VPN firmware gebeurde). Dit zal alle problemen met Netmeeting, MSN Messenger, MSN Messenger, Microsoft Game Zone (Microsoft Age of ...) en andere applicatie die UPnP ondersteunen geheel moeten oplossen.

• dvdhoek
Ik zou zeggen ga voor de Repotec als je NU een goedkope router wilt met UPNP support, 4 poorts switch en een print server of koop de Draytek en wacht op de betreffende UPNP firmware update. De Draytek is inderdaad als beste getest in PCM indertijd dus een prima router, ook voor ADSL. De Repotec is zover ik weet geen onderdeel geweest van die test. Maar zoals gezegd, zolang de UPNP update voor de Draytek er niet is, kun je denk ik je MSN webcam chats wel vergeten. Met de Repotec gaat dit wel (wel ff DOS protectie uitzetten in de router), mits je gebruik maakt van Windows ME of XP.

Ik gebruik nu zelf drie maanden de Repotec en ben er erg tevreden over.

Nog ff over het Mac adres verhaal. Het schijnt van je regio en wellicht ook nog kabelmodem af te hangen of het faken van je Mac noodzakelijk is. Bij mij was het wel noodzakelijk.

• dvdhoek
Op donderdag 02 mei 2002 15:16 schreef SithWarrior het volgende:
en dan op knopje meer info en dan zie je bij Ethernet Adapter informatie Adapter adres staan en wat daar achter staat is je mac adres :)

ik heb zelf trouwens ook chello en ik heb een sitecom dc-201 router, daar mee werkt MSN/ netmeeting en alles perfect.
Inderdaad heeft de Sitecom dc-201 met de nieuwste firmware support voor MSN/NetMeeting (zie de support FAQ op www.sitecom.nl), ik neem aan via UPNP. De dc-200 volgens mij niet.

Verwijderd

Op donderdag 02 mei 2002 15:16 schreef SithWarrior het volgende:

aaah, dat is wel duidelijk voor mij! ;)
tnx all, nu kan ik aan de slag!

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 03 mei 2002 09:51 schreef dvdhoek het volgende:
Ik zou zeggen ga voor de Repotec als je NU een goedkope router wilt met UPNP support, 4 poorts switch en een print server of koop de Draytek en wacht op de betreffende UPNP firmware update. De Draytek is inderdaad als beste getest in PCM indertijd dus een prima router, ook voor ADSL. De Repotec is zover ik weet geen onderdeel geweest van die test. Maar zoals gezegd, zolang de UPNP update voor de Draytek er niet is, kun je denk ik je MSN webcam chats wel vergeten. Met de Repotec gaat dit wel (wel ff DOS protectie uitzetten in de router), mits je gebruik maakt van Windows ME of XP.

Ik gebruik nu zelf drie maanden de Repotec en ben er erg tevreden over.

Nog ff over het Mac adres verhaal. Het schijnt van je regio en wellicht ook nog kabelmodem af te hangen of het faken van je Mac noodzakelijk is. Bij mij was het wel noodzakelijk.
Kijk, dat is nou nog eens een duidelijk antwoord :)
maar naar aanleiding van de "repotec" nog 1 vraagje..
Bij pricewatch staan 2 repotec routers, de een kost 111 euro (Zie hier...)
en de ander 156 (Zie hier...)

De een is adsl, de andere kabel, is het de moeite om die adsl router te nemen?? Ik zit dus via kabel (chello)...

Of heeft die adsl router nog meer voordelen/opties??

• dvdhoek
Op vrijdag 03 mei 2002 11:46 schreef ___Joey___ het volgende:

[..]

Kijk, dat is nou nog eens een duidelijk antwoord :)
maar naar aanleiding van de "repotec" nog 1 vraagje..
Bij pricewatch staan 2 repotec routers, de een kost 111 euro (Zie hier...)
en de ander 156 (Zie hier...)

De een is adsl, de andere kabel, is het de moeite om die adsl router te nemen?? Ik zit dus via kabel (chello)...

Of heeft die adsl router nog meer voordelen/opties??
De 518 versie heeft een 7 poorts switch i.p.v. een 4 poorts. Kijk ook maar op de site van Repotec, daar staan de features van beide routers. Ook de 515 zou ADSL moeten kunnen ondersteunen, zie (Zie hier...)

Ik heb hier verder geen ervaring mee.

Bij die aanbieder van 111 Euro betaal je trouwens iets meer verzendkosten, waardoor het prijsverschil met de andere aanbieders lager wordt. Ik heb hem zelf bij RGM gekocht.

Update: In de productbeschrijvingen van Repotec komt de 515 niet meer voor, de 518 wel. Er staan wel nieuwe types, maar daar zie ik zo snel geen UPNP support bij staan.

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:32
Op vrijdag 03 mei 2002 13:23 schreef dvdhoek het volgende:
Update: In de productbeschrijvingen van Repotec komt de 515 niet meer voor, de 518 wel. Er staan wel nieuwe types, maar daar zie ik zo snel geen UPNP support bij staan.
Afbeeldingslocatie: http://www.computex.com.tw/temp/img/3886a1.jpg
Specs:
• IP routing support
• Special applications support (NetMeeting, CuSeeMe, ICQ, etc)
• NAT/NAPT (Network Address Port Translation) enables multiple workstations on the LAN to access the Internet simultaneously using only one IP address.
• PPPoE & PPTP for DSL modem connection support.
• Virtual Server allows Internet users to access Web, FTP, and other servers on your LAN.
• Dynamic DNS service allows Internet users to access your Virtual Servers using a URL, even when using a dynamic IP Address.
UPNP support - Windows XP support
• DDNS support - for virtual server and VOIP environment
• Firewall - detect Denial-Of-Service attack using stateful packet inspection technique
• higher routing speed - now 8.9Mbps
• new user interface - more easier for end-user to configure
• Dial-on-Demand Auto Discount

Detailed Specs:
• Protocol: NAT, PPPoE, HTTP, DHCP Client/Server, TCP/IP, DHCP, UDP, PAP, CHAP, RIP1, DDNS
• Security Built in NAT firewall using stateful packet inspection, local password, Access Control
• VPN Pass Through PPTP
• PPTP LOGIN
• IPSec
• L2TP
• Management Web-based management
• Printing methods PTP (Peer-to-Peer) over TCP/IP
• Windows LPD printing
• WAN port 1x10 Mbps Ethernet (RJ45)
• LAN port 4 x 10/100 Base-T auto sensing (RJ45)
• LED 4xlink/Act LAN, 4x100Mbps LAN, 1xWAN link, 1xLAN/Status, 1xWAN Data, Print Error, Print Act
• Power DC 12V/800~1000mA DC 9V/1.5A

Verwijderd

Heeft iemand al de printserver van de repotec 515 geprobeerd?

ik wil die router gaan kopen vanwege de printserver en Upnp support

Verwijderd

Ik heb een level one router 1403TX , is goedkoop 100 euro en plug and play :D , met 2 pc eraan gaat perfect

http://www.level-one.net

:*)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2003 10:06 ]

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Topic is een beetje oud, en met zo'n korte vraag kicken zien we liever niet. Besides, eigenlijk zou dit in NT horen, maar goed. :P

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.