Toon posts:

Socket7 en AMD-K6

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een moederbord met socket7 en daar kan sdram in, dus het is geen oude generatie s7 denk ik, kan daar meestal wel een 500mhz amd-k6 cpu in? er zit nu een cyrix 233 @266 mhz in

Verwijderd

wat voor mobo is het ? merk, type etc.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 29 april 2002 17:38 schreef gpvelzen het volgende:
wat voor mobo is het ? merk, type etc.
dat kan ik nergens vinden, anders had ik het wel vermeld

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:24

-ET-

Phone Home

Nope dat kan niet tenzij het moederbord dual voltage aan kan. Maar zowieso krijg je hem nooit op 500mhz

Die 500 mhz is met een 100mhz FSB en daar heb je een super socket 7 mobo voor nodig.

Je kan hem hooguit op 330mhz laten lopen (66*5)

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:15
Proberen zou ik zeggen :P
Hoe zouden wij het anders moeten weten :?

Verwijderd

Topicstarter
die cyrix draait nu op een fsb van 75mhz en ik kan em hoger zetten, als dit kan, gaat het hier dan om een ss7?

• -ET-

-ET-

Phone Home

Op maandag 29 april 2002 17:41 schreef geep25 het volgende:
die cyrix draait nu op een fsb van 75mhz en ik kan em hoger zetten
Dan zou het een super socket 7 mobo zijn. En super socket 7 kan 100mhz FSB en dus kan je met een bios update gewoon die 500 draaien.

edit:

er zijn ook socket 7 mobo's die tot een max van 83mhz FSB ondersteunen dacht ik.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 29 april 2002 17:42 schreef -ET- het volgende:

[..]

Dan zou het een super socket 7 mobo zijn. En super socket 7 kan 100mhz FSB en dus kan je met een bios update gewoon die 500 draaien.

edit:

er zijn ook socket 7 mobo's die tot een max van 83mhz FSB ondersteunen dacht ik.
aha, ok bedankt. hij kan tot 100mhz zie ik net in mn bios, dus kheb een super socket 7.

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:10

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

misschien is het een intel TX chipset? (kan je controleren bij apparaarbeheer in windows)

als je de FSB (die standaard op 66 Mhz staat) kan verhogen naar 75 of 83 MHz (100 zal wel niet lukken (tenzij het een zogenaamd super7 bordje is)) dan kan hij die snelheid dacht ik max x6 hebben en dat is dan 498 dus 500 Mhz

(multiplier is maximaal zes, en als je moederbord niet tot zes gaat kun je hem instellen op 2x dan maakt de porc. daar zelf 6x van)

komt je FSB niet stabiel boven de 75 Mhz dan kan je er dus max een 450 Mhz K6 op zetten

ahh.. tis dus een super7 bordje
dan is het geen probleem

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

• -ET-

-ET-

Phone Home

Gaan met die bananaar zou ik zeggen. Goeie verbetering :D

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:15

LopeZ

Too much is never enough

Dit is al zoo vaak gevraagd, zie de search. Dit is één van de betreffende topics: Een amd k6-550 mhz op socket 7?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.