Draaien op een voetbalveld.

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:03
Hallo.

Ik heb een vraag .
IK moet morgen met koninginnendag draaien op een voetbalveld met de real life afmetingen.
Nou heb ik deze apparatuur :

Mc crypt versterker : 4x 150 sinus bij 8 ohm
Koda versterker: 2x 160 sinus bij 8 ohm

2x 500 Bij 8 ohm Speakers.
2x 300 Bij 8 ohm speakers.
2x 200 Bij 8 ohm speakers.
[ Dit zijn de maximale waarden .

Nu gaan we onder een soort partytent staan in een van de hoeken van het voetbalveld.
Hoe kunnen we dus het beste de Boxen plaatsen zodat je op de meeste plakken van het voetbalveld geluid heb. :?

Iemand tips ?

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 11:43

Flexx

This side up

Mag je ze alleen in die tent plaatsen of over heel het veld ?

• Galaxis
Op maandag 29 april 2002 17:36 schreef Flexx het volgende:
Mag je ze alleen in die tent plaatsen of over heel het veld ?
Ze mogen over het hele veld.

Verwijderd

natuurlijk van een paar dingen afhankelijk, hoe het gaat worden, of en waar er meerdere festiviteiten plaats vinden..

In ieder geval er voor zorgen dat je de 500 watters aan weerszijden van je draaitafel zet, (schuin)naar voren gericht
van de 4 andere boxen een combinatie maken in het midden van het veld. Dat lijkt me de beste oplossing. De echte 'partypeople' komen vanzelf wel richting draaitafel 8-)

• Galaxis
Op maandag 29 april 2002 17:47 schreef Redjeuh het volgende:
natuurlijk van een paar dingen afhankelijk, hoe het gaat worden, of en waar er meerdere festiviteiten plaats vinden..

In ieder geval er voor zorgen dat je de 500 watters aan weerszijden van je draaitafel zet, (schuin)naar voren gericht
van de 4 andere boxen een combinatie maken in het midden van het veld. Dat lijkt me de beste oplossing. De echte 'partypeople' komen vanzelf wel richting draaitafel 8-)
Kan je er een tekening van maken [ in paint ofzow ] :? Dat zal ik zeer op prijs stellen :)

Verwijderd

Op maandag 29 april 2002 17:47 schreef Redjeuh het volgende:

precies! wel je speakers afdekken he, want de weersverwachting is niet al te best :'(

• Galaxis
Op maandag 29 april 2002 18:24 schreef Eddo het volgende:

[..]

precies! wel je speakers afdekken he, want de weersverwachting is niet al te best :'(
Ok , we dekken ze wel af , maar kan iemand er effe een tekening van maken ?

Verwijderd

Wat voor kabels gebruik je?
Aangezien een voetbalveld nogal een fors formaat heeft moet heb je een behoorlijk verlies over je kabels als je speakers geheel aan de andere kant gaat zetten.

Ik zelf heb al enige jaren ervaring met "Open-Air" feesten,
afdekken is inderdaad ook een hele goede tip!
Ik zelf heb een Dynacord 2x 1000Watt met 750Watt speakers op statieven + twee zeer grote >1000Watt grondspeakers.
Als je ook wilt dat ze je van heel veraf kunnen horen, moet je lange afstandspeakers hebben. Deze hoeven niet zo heel veel vermogen hebben en moet je meestal aansturen met een 100volt versterker. (heb ik uiteraard ook :P )
Wel lache die dingen...er komt eigenlijk niet veel geluid uit, maar op een kilometer afstand hoor je ze nog.. 8-)

Een partytent, aan wat voor tent moet ik dan denken?
Toch niet zo'n el cheapo tentje als afdakje?!?!? Dan ben je met slagregens (wind+regen) echt zwaar in de aap gelogeerd namelijk. :'(

Ik heb ook wel eens windkracht 11 a 12 op mijn sodemieter gehad en dan ren je dus voor je leven. (windhoos, die zie pas aankomen als het te laat is)
De schade was toen enorm. (ongeveer 10.000 piek! maar gelukkig verzekerd)
Echte armoe, sindsdien heb ik alles in flightcases staan die je meteen kan dichtpleuren zodat je spullen tenminste beschermd zijn.

Mijn speakers hadden het wel overleefd trouwens...niet zogek als je bedenkt dat je die niet kan tillen en alleen maar kan verrijden. :P

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Als je ook wilt dat ze je van heel veraf kunnen horen.....
dan gebruik je "delay stacks" :P

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:05

Jag

Op maandag 29 april 2002 21:41 schreef Baklap het volgende:

[..]

dan gebruik je "delay stacks" :P
Wordt allemaal veel te complex. Dan moet je weer gaan delayen enzo, dan moet je wel weten waar je mee bezig bent.

Ik zou spullen huren als je daar budget voor hebt, en anders op zijn minst twee setjes speakers op of naast elkaar zetten zodat je wat extra laag hebt. En dat ga je nodig hebben als de speakers zo in "free air" staan.

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
Voor een voetbalveld vindt ik het setje eerlijk gezegd wat aan de krappe kant.

Ik raad je aan iets te huren een paar stevige speakers op statief en een setje glijbanen of iets dergelijks.

Als ik het moest neerzetten dan had ik gewoon 1 punt van het veld gepakt (de kopse kant)en daar 3 x dubbel 18" per kant met 2 longtrow topjes per kant of zo iets.

Met misschien om de 20 meter een delay stack gewoon een paar topjes op statief.

Maar ik denk niet dat je daar het budget voor hebt gekregen.

• pilo2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-06 08:27

pilo2710

BSD kicks..... nuts!?

Wanneer je op een voetbalveld gebruik gaat maken van audio, moet je zeker in je achterhoofd houden dat je bas 'verwaaid' en je midden en hoog het verst dragen. heb met veel verschillende systemen gewerkt, ook voor buiten, maar je moet je zeker niet verkijken op een voetbalveld. De oppervlakte is zeker groot en voor dit soort afmetingen wordt nogal eens wat power gebruikt. No offence, maar ik denk als ik naar jouw wattages kijk, gaat dit nog moeilijk worden. In een zaal met een juiste opstelling, kom je mogelijk een heel eind. Ik ben bang dat je laag nogal verloren gaat.. Probeer er voor te zorgen dat dit opgevangen kan worden. Het is zo zonde dat dit verloren gaat. Verder veel succes met het draaien en probeer voornamelijk vanuit het front te werken, want daar heb je het meeste publiek en daar doe je het ook voor neem ik aan!! ;)

Samen met een Grolschje aan je BSD bak sleutelen; Priceless!! :D

Verwijderd

Mja allemaal leuke taal en er word gezegd dat je zo enorm veel wattages en speakers nodig hebt. Helemaal niet nodig.
Zelf heb ik vaak genoeg op "Open-Air" feesties gedraaid en dan heb je zeker genoeg aan 2x 800 watt laagkasten en 2x 400 watt Top speakers. Niet gewone huis / tuin en keuken shit maar PA . Als je in de buurt van zwollen woont ga es kijken bij Big 1 Music.

Verder suc7 ( ook misschien een beetje laat ) :Z

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:05

Jag

Op dinsdag 30 april 2002 16:08 schreef Draaisma het volgende:
Mja allemaal leuke taal en er word gezegd dat je zo enorm veel wattages en speakers nodig hebt. Helemaal niet nodig.
Zelf heb ik vaak genoeg op "Open-Air" feesties gedraaid en dan heb je zeker genoeg aan 2x 800 watt laagkasten en 2x 400 watt Top speakers. Niet gewone huis / tuin en keuken shit maar PA . Als je in de buurt van zwollen woont ga es kijken bij Big 1 Music.

Verder suc7 ( ook misschien een beetje laat ) :Z
Nou sommige mensen in deze draad weten echt wel waar ze het over hebben :). Maar je hebt zeker een punt, alleen vermogens noemen is nogal zinloos. Je kan beter in termen van max output spreken met als eenheid dBspl (op één meter), dan kan je systemen wel vergelijken.
En wat betreft wel of niet veel speakers, het is maar wat je wilt. Misschien stel jij wel andere eisen aan het geluidsniveau dan de topicstarter en de andere mensen in de draad.

• Galaxis
ok
Het is gelukt :) . Was overal GOED te horen , ook nog aan het einde van de voetbalveld en het bleef zuiver klinken ook als we hard gingne draaien ,was de misvorming minimaal ,zo weining dus dat je het niet hoorde :)
Pagina: 1