Wie kan me helpen. Wat kan ik het beste installeren/gebruiken bij de volgende situatie: Er is een SuSE 7.3 Pro server en er zijn meerdere win98 clients. Op deze clients kan geinternet worden en mailen kan ook. Het nadeel alleen is nu dat wanneer er op een station mail binnengehaald wordt, dat op het andere station niet meer te lezen is. Wat ik dus wil is dat de Linux server de mail binnenhaalt en vanuit de outlook clients bekeken kunnen worden. Op deze manier moet ook verstuurd worden. Graag zou ik ook uitleg krijgen hoe ik dat moet doen. Bedankt!
Niet Sendmail óf IMAP, maar Sendmail én IMAP 
Heb zelf Lookout express 6.0 met Postfix en IMAP en ben er zeer blij mee
Verzonden mail wordt meteen in de Sent map op de server gezet en via SMTP verstuurd. Concepten worden ook op de server gezet. Ook is het erg handig dat je makkelijke extra mailfolders aan kunt maken.
Heb zelf Lookout express 6.0 met Postfix en IMAP en ben er zeer blij mee
Hier van Sendmail + Qpopper naar courier IMAP + qmail, werkt ook goed. Ergens anders net van Sendmail + cyrus IMAP gemigreerd naar qmail + cyrus IMAP, ging niet zo lekker, qmail werkt veel makkelijker met courier.
Ik weet niet welke POP daemon je nu gebruikt, maar als je op dit moment het /var/spool/mail/<username> systeem gebruikt, is UW Imap de simpelste oplossing.
Ik weet niet welke POP daemon je nu gebruikt, maar als je op dit moment het /var/spool/mail/<username> systeem gebruikt, is UW Imap de simpelste oplossing.
Jelmer, kun je me vertellen hoe je dat gedaan hebt. Eventueel via msn ofzo?
Je installeerd gewoon een imap server (bijv die van WU). Daarna maak je een dir ~/mail aan met daarin een paar extra bestanden, bijv Sent\ mail, Trash, Drafts. Vervolgens kun jein Outlook Express bijv gewoon opgeven waar je mail staat (mail/ of als dat niet goed werkt ~/mail/) en welke special folders je hebt. Overigens, deleten van mail gaat in de meeste clients in 2 stappen. Eerst markeer je de mail om te verwijderen en daarna kun je ze permanent verwijderen.
Succes!
Succes!