Toon posts:

Waarom nu weer NETMD??

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal

Ik ben al sinds een jaar of anderhalf aan de mp3-cd speler, ik ben nu aan mijn tweede speler alweer bezig, sinds een maand of 5, nl de Rio Volt SP 250.

Nu lees ik weer wat over NetMD, weer wat nieuws van Sony.

Ik ben op onderzoek gegaan wat het is, en ik ben op de hoogte helemaal.

Nu is mijn vraag , waarom zou ik nu (al)weer 300 Euro moeten uitgeven aan iets wat naar mijn idee alleen nadelen heeft????

Minidisc > kunnen 2 albums op, md schijfjes zijn 3 euro per stuk, vind ik duur, en te weinig opslagruimte.

In mijn mp3-cd speler gaan gewone cd recordables, daar kunnen zo'n 8 albums op in mp3 formaat, kosten per stuk 1 of twee euro, gaan wat betreft opslag net zo lang mee of niet langer dan een md disk.

Wat is nou het voordeel, om nu weer aan de NetMD te (moeten) gaan?????

Ik zie alleen maar nadelen...!!!

Okee zo'n apparaatje is lekker klein, maar als ik kijk naar de after sales kosten, de aanschaf van vele md disken, dan denk ik, wat heeft dit nu weer voor nut?????

Verwijderd

MD=RW, je kan er dus alles weer afknallen en 1000x opniew gebruiken, voor de rest..

+lekker klein
+lekker licht
+lekker zuinig met je batts

Verwijderd

Je kan je liedjes supersnel op je md zetten, is fijn toch :?

Verwijderd

cdrw is ook rw kun je eraf flikkeren en weer erop zetten.

en met cd gaat branden ook snel 32x is binnen 4 minuten klaar

• DeVoTioN
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-03-2022
Op maandag 29 april 2002 17:22 schreef modderfokker het volgende:
MD=RW, je kan er dus alles weer afknallen en 1000x opniew gebruiken, voor de rest..

+lekker klein
+lekker licht
+lekker zuinig met je batts
CD-RW is ook RW :7

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:25
- MDLP4 = 4 albums
- MD is kleiner
- NetMD kan je tot 32x opnemen
- je hebt geen brander nodig van xxx Euro's
- 48 uur op een batterij.
- je kan er op locatie mee opnemen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
En toch ben ik niet overtuigd, je hebt steeds je pc nodig om een md te vullen met mp3's (atrac dus)

Ik was niet van plan om steeds md schijfjes te gaan wissen en vullen, dat doe ik nu ook niet met cd recordables.

Ik bewaar alles namelijk.

CD recordable, 8 minuten staat ie vol op 8 speed branden, staan dan 8 of 9 albums op, 12 uur muziek. Kosten van een cd recordable, 2 gulden. lekker goedkoop.

MD, kan maximaal op LP2 mode, 160 minuten muziek op, da's 2 uur en 40 minuten, kosten van een md schijf, 5 gulden.

Dus opslag materiaal is bijna 3 keer zo duur, en er kan maar 20 procent op tov een cd recordable.

Wat is nou het nut hiervan, denk ik dan???????

Speelduur, mp3 cd speler, 16 uur

Verwijderd

Ik snap cd's hebben veel voordelen maar zeg nou eens zelf is niet zo'n klein gelikt apparaatje niet vetter dan zo'n groot lomp rond geval. En ja ik spreek uit ervaring ik heb zelf de Soul DMP-01 gehad prima speler niets op aan te merken alleen de omvang was gewoon kut dat is het voordeel van minidisk en flashmp3 spelers.

80mm cd's is het beste van twee werelden alleen nog niet optimaal geimpleteerd (in praktijk gebracht)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nou niet zo'n moeite met de omvang van een cd speler, ik had eerst ook de DMP-01, en nu dan de Riovolt SP 250, daar zit een leep draagtasje bij, gewoon om je schouder, onder je jas, geen last meer van.

En je hebt 12 uur muziek bij je, okee je bent nooit 12 uur van huis, maar je hebt heel veel diverse stijlen muziek bij je.

En dan heb je ineens NetMD, gaat verdorie weer 300 euro kosten, pff

Kijk niemand verplicht mij om zo'n ding te nemen, maar er wordt op dit forum vreselijk over gegild, en ik denk waarom zo'n ophef?????

Dure MD schijfjes, weinig opslagruimte etc etc

• Ramon
Op maandag 29 april 2002 17:36 schreef Macaroni het volgende:
En toch ben ik niet overtuigd, je hebt steeds je pc nodig om een md te vullen met mp3's (atrac dus)
zeg je nu dat je om een mp3cd te branden geen pc nodig hebt???
Ik was niet van plan om steeds md schijfjes te gaan wissen en vullen, dat doe ik nu ook niet met cd recordables.
is ook niet nodig. 5 uur speeltijd is zat voor 4~5 albums.
CD recordable, 8 minuten staat ie vol op 8 speed branden, staan dan 8 of 9 albums op, 12 uur muziek. Kosten van een cd recordable, 2 gulden. lekker goedkoop.
en kan je ze dan wissen en opnieuw opnemen, neej, dus moet je naar een cdRW kijken om te kunnen vergelijk en die zijn weer duurder
MD, kan maximaal op LP2 mode, 160 minuten muziek op, da's 2 uur en 40 minuten, kosten van een md schijf, 5 gulden.
MD, kan maximaal op LP4 mode, 320 minuten aan muziek op, dat is 5 uur, kosten van een md schijf 1,99 Euro.
Dus opslag materiaal is bijna 3 keer zo duur, en er kan maar 20 procent op tov een cd recordable.
ik weet niet hoeveel een RW kost, maar er kan dus 50% op van een RWtje, en dat terwijl het bijna 4 x zo klein is.
Wat is nou het nut hiervan, denk ik dan???????
tja ik vraag me ook altijd af wat iemand er nou aan vind om met z'n groot bakbeest in z'n zak rond te lopen....

owja probeer jij maar eens met je mp3cdspeler een live opname te maken als je op concert xxx staat, wordt lastig :Y)

Verwijderd

Topicstarter
320 minuten muziek dus, dat is LP4 mode.

LP4 mode is helemaal niks voor muziek, dat klinkt voor geen centimeter, dat is geschikt voor spraak.

En okee cdrw is ook niet goedkoop, maar die heb ik nooit.

Ik bewaar namelijk alle muziek, dus ik wis nooit iets, alles op gewone cd recordable, en spelen maar op de mp3 cd speler. Niks moeilijk.

En een lomp ding in je zak????

Geen last mee hoor

PS, ik ga dus nooit naar concerten, ik ben verdorie 36 jaar zeg, ga een beetje staan hossen of pogo-en

• Ramon
Op maandag 29 april 2002 17:48 schreef Macaroni het volgende:
320 minuten muziek dus, dat is LP4 mode.

LP4 mode is helemaal niks voor muziek, dat klinkt voor geen centimeter, dat is geschikt voor spraak.

En okee cdrw is ook niet goedkoop, maar die heb ik nooit.

Ik bewaar namelijk alle muziek, dus ik wis nooit iets, alles op gewone cd recordable, en spelen maar op de mp3 cd speler. Niks moeilijk.

En een lomp ding in je zak????

Geen last mee hoor

PS, ik ga dus nooit naar concerten, ik ben verdorie 36 jaar zeg, ga een beetje staan hossen of pogo-en
Ow ;)

meneer heeft er verstand van ;)

LP4 klinkt uitstekend.

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees overal bij reviews dat LP4 helemaal niks is voor muziek, dus wat is nou waar??

Verwijderd

Hier loopt een redelijk groot topic over:
[topic=443625/1/50]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.