[Slackware 8] bootdisk/LILO vergeten...

Pagina: 1
Acties:

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ik heb net slackware 8 op mn systeem geinstalleerd maar nu ben ik vergeten om de bootdisk te maken (LILO wil ik niet, ik wil dus alleen slackware kunnen booten als de diskette erin zit). hoe kan ik dit nu oplossen?

Verwijderd

probeer de bootcd eens en dan bij de prompt gewoon booten naar je partitie

• efan
  • Niet online
ja als ik van de CD boot dan kun je normaal setup intypen en dan start de setup van slackware. maar wat zou ik hier dan in moeten typen?

Verwijderd

staat er boven uitgelegd, weet het niet precies uit mijn hoofd. Was ongeveer iets als dit

boot linux /dev/hda6
zoiets is het

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:42
Met de bootcd booten en als optie geven root=/dev/hdXY (vul partitie van je slack install in) ??

Waarom geen Lilo :?

Normaal van de cd booten:
Als je de Slack setup in gaat kun je dan niet doorskippen naar het maken van de bootflop? (kan wel met debian)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• efan
  • Niet online
ehm door booten naar het bootdisk gedeelte kan niet met slackware 8 (niet dat ik weet iig) :)

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 09:17

zwik

randomized

Op maandag 29 april 2002 19:40 schreef ido het volgende:
ehm door booten naar het bootdisk gedeelte kan niet met slackware 8 (niet dat ik weet iig) :)
In het installatiemenu kan je ergens onderaan voor de optie "Configure" kiezen. Zodra je die gekozen hebt kan je instellingen wijzigen. Dit hoef je niet te doen dus kies je steeds voor het volgende totdat je bij het maken van een bootdisk komt. Daarna sla je steeds weer alles over en reboot je systeem.

Verwijderd

Er is een programma met de naam makebootdisk, gewoon booten vanaf bootcd, en dan makebootdisk ipv setup, als dat niet werkt:

mkdir /haha
mount /dev/{hier je slack-partitie} /haha
chroot /haha
/sbin/makebootdisk
Pagina: 1