Negeren is vooruitzien
Ik heb geen idee maar bij mij (en vrienden) werkt dat kaartje wel in dat bord. Het is dus geen structureel probleem. Probeer eens een ander pci slot?
Ik heb trouwens een k7s5a...niet goed gekeken.
Ik heb trouwens een k7s5a...niet goed gekeken.
en als dat niet werkt, een nieuwe bios proberen...
ander pci slot werkt niet
de realtek 8029 (10mbit
) doet het wel... raar
de realtek 8029 (10mbit
Negeren is vooruitzien
Lijkt me sterk dat dit het probleem oplost..Op maandag 29 april 2002 17:22 schreef marsian het volgende:
en als dat niet werkt, een nieuwe bios proberen...
Zo'n Realtek kaart is haast gemeengoed en behoort op iedere PC te werken. Ik zou in ieder geval een ander PCI slot proberen, zoals eerder gesuggereerd, misschen dat een of ander apparaat weigert haar IRQ te delen met een ander apparaat.
Voor de zekerheid kun je de Realtek ook eens op een andere PC testen om uit te sluiten dat het aan de Realtek ligt
edit:
hm 1e suggestie is al geprobeerd zonder resultaat
hm 1e suggestie is al geprobeerd zonder resultaat
2e suggestie ook... hij komt namelijk rechtstreeks uit een andere (werkende) pc
Negeren is vooruitzien
Lijkt erop dat hij niet compatible is met je mobo ,wat mij erg sterk lijkt .
In ander slot steken werkt niet .
Kaart werkt wel in ander mobo
Heb je je 5e pci slot wel aanstaan in de bios "PCI slot 5 support " o.i.d ?
In ander slot steken werkt niet .
Kaart werkt wel in ander mobo
Heb je je 5e pci slot wel aanstaan in de bios "PCI slot 5 support " o.i.d ?
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Ik heb ook een K7S5A gehad, en na het flashen van mijn BIOS wou hij niet meer booten met mijn 3Com NIC. Misschien ff ander BIOS proberen??
khad zelf een 8139 zitten in het middelste pci slot, deed het perfect. gebruik nu de onboard lan connector
Ik heb het hier over de 6A, niet de 5A
op de 6a zit geen lan
op de 6a zit geen lan
Negeren is vooruitzien
Heb je het weer terug in de oorspronklijke PC geprikt om uit te sluiten dat de Realtek in de tussentijd kapot is gegaan? Indien hij nog prima werkt, dan zou ik echt geen oplossing weten.. Misschien ECS bellen of een BIOS update enzo, dit is best wel vaag
Verrek, hier hetzelfde probleem!
De 8139 werkt gewoon, ook in Windows 98SE, maar dit is het probleem (ook bij jou?):
Als ik de BIOS inwil zie ik alleen maar een blauwe balk onderin het scherm met linksboven een knipperd '_'. Als ik met geluk eindelijk de BIOS inben, dan kan ik gewoon rondkijken, maar bij de temp. meter hangt ie. In Win kan ik met MBM wel de temp kijken.
PS, BIOS versie 1.0d
De 8139 werkt gewoon, ook in Windows 98SE, maar dit is het probleem (ook bij jou?):
Als ik de BIOS inwil zie ik alleen maar een blauwe balk onderin het scherm met linksboven een knipperd '_'. Als ik met geluk eindelijk de BIOS inben, dan kan ik gewoon rondkijken, maar bij de temp. meter hangt ie. In Win kan ik met MBM wel de temp kijken.
PS, BIOS versie 1.0d
Juist
Probleem dat vaak voorkomt bij win98. Geloof dat er een fix voor is van microsoft.Op woensdag 01 mei 2002 13:47 schreef Jeldert het volgende:
Oh ja, als ik in Win98SE kies voor opnieuw opstarten, dan hangt ie bij het afsluitscherm.
oude pc is weg, dus niet meer te testen.
en ik kom niet eens de bios in.
hdled, cdspeler en burner doen een stoplicht na en thats it.
Zelfs na een kwartier wachten
Negeren is vooruitzien
Zelfde probleem als mij? Of zie je ook niets op het scherm? En zonder NIC dan?Op woensdag 01 mei 2002 14:04 schreef Bzzje het volgende:
oude pc is weg, dus niet meer te testen.
Juist
Op woensdag 01 mei 2002 14:04 schreef Bzzje het volgende:
Ja, dat was ook mijn point.. Je meldde al in het begin dat je mét NIC niet meer de BIOS in kan, dus het lijkt me logisch dat je zónder NIC wél de BIOS in kanOp woensdag 01 mei 2002 14:32 schreef Jeldert het volgende:
[..]
En zonder NIC dan?
met een andere nic wel, zonder nic ook, maar met de 8139 nietOp maandag 29 april 2002 17:35 schreef Bzzje het volgende:
ander pci slot werkt niet
de realtek 8029 (10mbit) doet het wel... raar
Negeren is vooruitzien
Verwijderd
Toevallig een SoundBlaster geluidskaart in die nieuwe pc? 
Schakel, als je ze niet nodig hebt, beide COM poorten in het
BIOS uit, dan krijg je er 2 extra IRQ kanalen bij, en die kun
je misschien hard nodig hebben. Suc6!
Verwijderd
keb ook eens het probleem van niet werkene realtek NIC gehad, er was echt niks mee voor elkaar te krijgen, andere nic hielp ook niet.
Windows (2k) opnieuw erop heeft het toen opgelost
geen soundblaster en beide COM poorten zijn nodigOp woensdag 01 mei 2002 14:58 schreef _Brake_ het volgende:
Negeren is vooruitzien
Lijkt me sterk dat deze suggestie ook zijn probleem oplost, aangezien ie niet eens de BIOS voorbijkomt..Op woensdag 01 mei 2002 15:00 schreef decrypt het volgende:
keb ook eens het probleem van niet werkene realtek NIC gehad, er was echt niks mee voor elkaar te krijgen, andere nic hielp ook niet.
Zal dat morgen eens proberen, die pc zit nu zonder voeding. (En deze hier is te zwak)Op woensdag 01 mei 2002 14:58 schreef _Brake_ het volgende:
Juist
Verwijderd
kortom ECS == weer brak bezig 
en dat van zo`n k7s5a met 3com hebk ook gehad
is die opgestuurd geweest daarna deed die ut wel weer
en dat van zo`n k7s5a met 3com hebk ook gehad
Verwijderd
Mmm. Nie zo mooi. Ook ik al enkele weken tegen nieuw bakkie aan het schuppen want: K7S6A icm Creative SOundblaster Live=STtttil. K7S6A icm Realtek8139c=net-loos.
Disabelen ac97-geluidchip op mobo,bios-update, com-poorten uit enz enz helpt allemaal geen ruk en ecs-support is druk bezig dood te spelen.
Iemand nog nieuwe suggesties??
M.
Disabelen ac97-geluidchip op mobo,bios-update, com-poorten uit enz enz helpt allemaal geen ruk en ecs-support is druk bezig dood te spelen.
Iemand nog nieuwe suggesties??
M.
webOS all the way!
Neuh, gewoon een beetje zoeken. Staat zoveel, net als GoT
Ze hebben ook een search functie... Zoek maar ff op realtek ofzow
webOS all the way!
Verwijderd
H,
Even blik geworpen maar komt vooral hier op neer dat er een hoop ge-^&@!&# is met die ecs-borden icm bepaalde(soundblasters en eerder genoemde netwerkkaarten!!) hardware. Ecs is niet echt behulpzaam om daar iets aan te doen.
Mocht iemand iets beters weten dan willekeurig bios-te gaan flashen/ windows opnieuw te installeren of met 2 sambaballen naast de compu een dansje doen dan hoor ik het graag...
M.
Even blik geworpen maar komt vooral hier op neer dat er een hoop ge-^&@!&# is met die ecs-borden icm bepaalde(soundblasters en eerder genoemde netwerkkaarten!!) hardware. Ecs is niet echt behulpzaam om daar iets aan te doen.
Mocht iemand iets beters weten dan willekeurig bios-te gaan flashen/ windows opnieuw te installeren of met 2 sambaballen naast de compu een dansje doen dan hoor ik het graag...
M.
Pagina: 1