Toon posts:

Lite-on 16x10x40 max. burnspeed CDRW = 4x

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb diverse forums nagezocht, maar mijn probleem is niet te vinden. Dus dacht ik laat ik hem hier maar eens los....

Op de één of andere manier wil mijn brander niet sneller dan 4x branden voor rewritables terwijl hij 10x aan zou moeten kunnen. :?

Met gewone CDR's kan ik wel gewoon tot max. 16 x branden. Ik gebruik de nieuwste Nero 5.5.7.8 en daarin kan ik alleen voor 2x of 4x kiezen voor CDRW. Ik heb speciaal een 10 speed CDRW gekocht, maar dat maakt niet uit. :'(

Configuratie:
IBM Aptiva (pentium III/600) met 2 harde schijven een DVD speler en een Lite-on brander is als volgt aangesloten:
  • pri master -> HD1 (systeem schijf) pri slave -> HD2 sec master -> brander sec slave -> DVD-ROM
Verder draai ik onder Windows-XP Pro (NL)
Ik heb inmiddels ook de nieuwste firmware geflashed in de brander.

Het vreemde is dat ik dit probleem niet had toen ik nog met Windows 98 SE draaide.
Ik heb verder geen instellingen in XP kunnen vinden. Maar het lijkt dat daar het probleem ergens moet zitten.

Wie weet raad?

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
en klopt de snelheid bij gewone CD's wel?

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
zijn je cdrw's wel geschikt voor 10x?

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Verwijderd

Topicstarter
Ja, de snelheid van CDR's klopt wel en ik heb niet eens de optie voor 10x in Nero. Een 10 Speed CDRW heb ik (staat ook in de topic) 8-)

Verwijderd

gewoon justspeed uitschakelen

Verwijderd

Onder Nero, menu Recorder ...> Recorder kiezen > geavanceerd > Justspeed

• Da-WiZZy0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-04 02:55
Op maandag 29 april 2002 17:26 schreef timdeh het volgende:
Onder Nero, menu Recorder ...> Recorder kiezen > geavanceerd > Justspeed
geavanceerd staat daar niet bij in ieder geval

Verwijderd

Topicstarter
Justspeed uitschakelen :? Mijn brander heeft Burnproof dacht ik. Helaas kan ik het nu niet checken, ik ben nu niet thuis.

Verwijderd

int Engels: choose recorder, dan verschijnt er een kader. Er moet een knop zichtbaar zijn op da kader "Options >>"

Dan kun je die opties selecteren

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-04 19:56
probeer eens een andere RW...

Verwijderd

Als ik deze optie (Justspeed) uitschakel, dan kan ik uit alle ondersteunde snelheiden kiezen. Indien ingeschakeld, dan liggen de beschikbare schrijfsnelheden veel lager

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal! >:)
In het bijzonder timdeh
Nadat ik Burnproof had uitgeschakeld in Nero, kan ik wel voor 10 x kiezen! :)
Pagina: 1