Toon posts:

[ASP / SQL] Tabelgegevens weergeven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe je een lijst kan krijgen dmv SQL diw alle tabelnamen (en eventueel kolomnamen) laat zien? Dit probeer ik te gebruiken in een ASP pagina om te zorgen dat als ik een tabel erbij maak (dmv INSERT) hij ook te gebruiken is. Ik heb hiernaar gezocht op diverse sites maar niets gevonden... helaas... misschien kunnen jullie me helpen?
Alvast bedankt!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Je moet in de systeemtabellen van uw database gaan kijken. De naam van deze tabellen enzo hangt af van welk DBMS je gebruikt.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik dat vinden? Ik gebruik als scripttaal sql / asp en als database MS Access 2000.

Verwijderd

Ik zou voor een niet al te intensief gebruikte web server voor MSDE gaan ipv Access 2000. Jet databases zijn niet ontworpen voor web server doeleinden. In MSDE kun je net als in SQL server de sysobjects tabel query-en om alle tabellen uit te lezen (en nog veel meer).

• whoami
  • Nu online
Als je in Access de 'systeemtabellen laten zien' ofzo aanvinkt, dan kun je de systeemtabellen zien. Daarin kun je nagaan welke systable je nodig hebt.

• whoami
  • Nu online
Op donderdag 02 mei 2002 13:50 schreef klokkie het volgende:
Ik zou voor een niet al te intensief gebruikte web server voor MSDE gaan ipv Access 2000. Jet databases zijn niet ontworpen voor web server doeleinden. In MSDE kun je net als in SQL server de sysobjects tabel query-en om alle tabellen uit te lezen (en nog veel meer).
Een webserver != een database.

Verwijderd

Op maandag 29 april 2002 16:42 schreef whoami het volgende:
Je moet in de systeemtabellen van uw database gaan kijken. De naam van deze tabellen enzo hangt af van welk DBMS je gebruikt.
Welnee nergens nodig voor, zie de (documentatie van de) OpenSchema method van je ado connection die kan mooie standaard recordsetjes ophoesten met dit soort informatie.

Verwijderd

Om het makkelijk te maken een stukje code:

--------
Set rsSchemaColumns = oConn.OpenSchema(adSchemaColumns)

While Not rsSchemaColumns.EOF
sTable = rsSchemaColumns(2)
sField = rsSchemaColumns(3)
Response.write "Table " & sTable & " has field " & sField
rsSchemaColumns.MoveNext
Wend

rsSchemaColumns.Close
Set rsSchemaColumns = Nothing
-----------

Er zijn nog veel meer velden in de recordset die wellicht van pas komen, zoals type en grootte. Daarvoor kun je toch beter even de documentatie erop naslaan.

grtx,
Buffy

• muis|IA
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11-2022
in SQL server kan je 'sp_tables' als query gebruiken om alle tables van je db te zien.
En dan 'sp_columns @table_name=tabelletje' voor de veld namen

Weet alleen niet of dat ook bij Acces werkt

Een vergissing is menselijk maar om er een puinhoop van te maken heb je een computer nodig (met mij erachter)

Verwijderd

Topicstarter
OK thanx
Pagina: 1