Toon posts:

Pentium I 200 Mhz en (nieuwe) brander ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi :)

Een paar kennissen willlen graag na de aanschaf van de digitale camera de foto's op cd zetten.
Ik vraag mij alleen af of het zinvol is om een brander in dit systeem te zetten.

Systeem: (ik moet nog ff kijken naar het mobo)

P I 200 Mhz
2,7 GB hdd
64 Mb

Ik wil deze upgrade uitvoeren:

16x of 24x brander
20 of 40 GB 7200 hdd (afhankelijk van het mobo)
128 MB Dimm (als er dimm in kan :))

Ik weet ook wel dat de brander nooit de 16x of 24x kan halen, maar valt er überhaupt nog een cd te fikken?
Waarom zo'n snelle brander? hoor ik jullie dan alweer zeggen.. Nou, zij willen wel een nieuw systeem kopen, alleen willen ze dat graag over een aantal maanden gaan doen. De brander en de hdd kun je dan iig weer overzetten.

Verwijderd

jah tuurlijk kan er een brander in.
Ik weet niet wat voor brander maar ik ahd in mijn cyrix 166mhz systeem (met 1,6 gig hd en 32mb ram) een 2x2x32 brander erin.Dys 2x is altijd te halen met die brander.Ik weet niet wat de maximum snelheid is die te behalen valt met ene 24x of 16x brander in dat systeem mara je kan er mee branden:)

Verwijderd

Die dimm zal er "waarschijnlijk" niet inkunnen.
De brander zal wel werken, maar ga je zeggen dat ie de burnproof echt WEL nodig gaat hebben :) Die hd is ook een probleem, zal waarschijnlijk wel niet herkend worden in de bios. Misschien dat windows 'm dan wel volledig ziet als je in de bios de hd detectie op auto zet.. grote kans van niet ook!

Achja.. het kan dus wel :D

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-03 16:13

Kirpeknots

Wazzup!

Misschien is het verstandig een goedkoop UDMA100 IDE kaartje er in te zetten zodat het branden van CD's minder processorbelasting geeft.

Bijvoorbeeld een Advance 29100 (=Highoint 370A)
Link: http://www.alternate.nl/html/nodes_info/fpaa01.html

Wat ik trouwens uit heb gevonden met dit kaartje dat je hem gewoon met een raid bios kan flashen waardoor het een IDE-raid kaartje wordt.

Toch leuk voor 49,-

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-04 13:42
En waarschijnlijk kan dat mobo ook maximaal 8 gig aan, dus dan is 20gb een beetje overkill :)

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09-03 16:13

Kirpeknots

Wazzup!

Dat kaartje lost gelijk je 8gig bariere probleem op

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

die brander kan gemakkelijk. hij zal dan idd niet volledige snelheid behalen, maar dat zal toch niet veel uitmaken.

en verder zou zo'n dimm moeten passen. (kan op de meeste nieuwe socket 7 borden iig wel)

• Jules|IA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-02 20:04

Jules|IA

lid van MaMoeKIER

Dimm zal er wel niet in kunnen. PI gebruikt meestal edo simmetjes.

Verwijderd

Topicstarter
Ik hem eens binnnen in de kast gekeken.

Het is dus een socket5 moederbord, geen merk te bekennen.
Bij het opstarten geeft hij de volgende string:

5596-5513-2A5IFB39C-00

Het betreft dus de SiS 5596 chipset die tot de PII werd gebruikt. Hij heeft alleen EDO ram.
Een extra PCI controller kan niet, omdat alle 4 pci sloten vol zitten.
Er zit nu een Quantum schijfje in van 2,1 GB

Ik zit te twijfelen om het te doen...

Zelf heb ik nog wel 32 MB EDO (wat ervoor vragen :?), en de brander zou dus ook wel passen. Enige probleem is dus waarschijnlijk dat er een 8 GB limiet op zit.

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05:25

AMDFreak

Intel is zo..

Nou... ik heb vroeger ook zo'n soort systeem! Alleen dan met 32mb ram.. 4x fikker.. als ie klaar was.. gaf ie een error (maar de cd was wel gewoon goed :?).

Ik zou ze eerder aan raden om een compleet nieuw systeem te kopen.. voor 1000 euro heb je al een PRACHTIGE PC!!

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 29 april 2002 18:45 schreef AMDFreak het volgende:
Nou... ik heb vroeger ook zo'n soort systeem! Alleen dan met 32mb ram.. 4x fikker.. als ie klaar was.. gaf ie een error (maar de cd was wel gewoon goed :?).

Ik zou ze eerder aan raden om een compleet nieuw systeem te kopen.. voor 1000 euro heb je al een PRACHTIGE PC!!
Dat heb ik ook gezegd, een nieuw systeem is beter op z'n plek. Alleen wat doe je als de klant toch graag een upgrade wil :?

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-03 23:07
Met een P1 200MMX kan je op 16X fikken, toevallig hadden we op werk zo'n oude fosiel staan, ding had zelfs maar 32MB maar fikte prima, als de hdd maar een beetje snel is.

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-04 13:19
Waarom moet er zo'n grote HD in ?? Ik brandde zelf op 12 speed in een P166 zonder MMX met 64 MB intern en 5,2 GB HD.
Als ie maar een beetje snel is (al was mijn 5,2 GB Fujitsu een slakkenschijf) en er genoeg ruimte is om een cd te branden.

Verwijderd

Topicstarter
Oke mensen.
Laatste update :)

Ik ga de upgrade uitvoeren met dit:

Aopen 20x10x40 85 euro
Maxtor 40 gig 7200 120 euro
32 MB EDO Simm de prijs voor 64 MB dimm

Die 32MB uit mijn router ruil ik dan met nieuw 64MB Dimm.
Is dit een eerlijke deal :?

Dus dan hebben ze een upgrade voor < 275 euro, ik had ze als richtprijs > 275 euro opgegeven, dus dat valt weer mee :)

Vervolgens zet ik er MaxBlast op zodat de volle 40 gig kan worden gebruikt, zo hoef ik geen bios update te doen (als deze er al is) en is gelijk het probleem van de volle PCI sloten opgelost (kon geen extra controller kaart in).

Is dit een beetje ok?

ps. Als er een 40 gig in komt, wordt deze dan wel in de bios herkent als bijv. een 8 gig? Hoe werkt dat MaxBlast?
Pagina: 1