VGA -> SCART kan dat?

Pagina: 1
Acties:

• Squall-sX
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 11:11
Ik geloof da ik mijn TV-uit een beetje "gefried" heb (oftewel een schokske gegeven). Nu, mijn TV-out werkt nog, maar met een hele hoop strepen en gedraaide beelden.

Ik zou toch graag af en toe mijn scherm op de TV laten zien, dus had ik het volgende gedacht. Kan ik mijn schermaansluiting niet omzetten naar een werkende scart-aansluiting voor mijn TV.

Ik ben nu al een tijdje aan't zoeken op epanorama en dergelijke sites naar een fatsoenlijk schema, maar tot nu toe heb ik alleen maar pin-outs gevonden van de connectors, en schema's voor verschillende omzetters waar ik niks mee ben.

Nu, ik weet dat een beeldschermaansluiting een H-sync (horizontal) en een V-sync (vertical), terwijl de scart aansluiting voor RGB alleen een H-sync gebruikt.

Wat ik wil weten is of dit eigenlijk iets uitmaakt. En of ik die H-sync moet wijzigen of zo.

offtopic:
Dit is meer een video-elecktronica probleem, dan een CM/WC/EL probleem, dus vond ik dat het eerder hier gepost moet worden dan in het elecktronica forum1

Verwijderd

Misschien is een andere videokaart wel net zo handig.
Dit kost je veel tijd en moeite. En het zal ook geld kosten.
Tegenwoordig heb je voor een prikkie een goede videokaart met tv-out.

En dan niet weer opblazen!!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
Een mooie tv out vraag voor onze buren :P

Verwijderd

Lijkt me een hele kostbare oplossing dit, het omzetten naar 50Hz wordt volgens mij het grootste probleem

Verwijderd

topictitel aangepast:
TV out probleem >> VGA -> SCART kan dat?

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 15:22

Willem2

Ω is futile

sure:

http://www.trust.com/products/frame-product.htm?artnr=11672

je kunt het ook zelf maken; maar dat is een stuk ingewikkelder! (ondermeer door de frequentie omvorming naar 50Hz)

nou, vooruit, een linkje dan:
http://www.sput.nl/hardware/tv-x.html

dit is de simpelste die ik kon vinden... ;)

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Die televiewer heb ik op me 2de workstation gedaan en aan me Tv gehangen, Superdingetje :)

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Squall-sX
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 11:11
bedankt voor de hulp :). Nu nog vlug een beetje solderen, knippen, meer solderen en tis in orde *D.
Pagina: 1