[lap tekst]
he ik heb een prob...
ik heb een 486 100MHZ blabla
nu heb ik (via een andere pc) win98 op een hdd 2gig geinstalleerd en werkt goed..
zodra ik echter de harde schijf samen met alle andere zooi in een case bouw (niet in case maar een testopstellnig) en alles aansluit start ie gewoon op.
ik ga dan naar de bios en delete alle hdd's die staan geinstalleerd, dan doe ik auto detect hdd, ook dit werkt naar al mijn verbazing goed hij vind mooi de goede hdd. ik blij en save & exit.
opniew booten..
alles loopt goed todat ie de bios voorbij is en in dos komt.
hij geeft weer dat er geen geldige systeemdiskette is
ik balen...
hop bootflop erin, booten en hij pakt mn flop
ik weer blij...
echter dan (een win98 emergency boot disk) kies ik in het menutje dat verschijnt op booten zonder cd rom ook dit gaat goed..
alles netjes en ik zie diagnostic tools were succesfully loaded in drive D: weer blij
dan typ ik c:
gaat goed, dan c:\dir
ook top ik zie netjes windows en mappen staan ik blij (vootr de zoveelste keer
) echter dan boot ik opniew en zonder flop want win staat op de hdd dus dat moet wel goed gaan d8 ik neeh hoor weer de fout dat er een invalid sys disk is 
ik baleh, gezocht naar een opl. ... nix de search gepakt ook nix dus dan maar een topic...
specs:
486 100mhz
16mb
2gig seagate hdd @ prim master
floppy drive
meer
nou ik hoop op een usefull answer...
he ik heb een prob...
ik heb een 486 100MHZ blabla
nu heb ik (via een andere pc) win98 op een hdd 2gig geinstalleerd en werkt goed..
zodra ik echter de harde schijf samen met alle andere zooi in een case bouw (niet in case maar een testopstellnig) en alles aansluit start ie gewoon op.
ik ga dan naar de bios en delete alle hdd's die staan geinstalleerd, dan doe ik auto detect hdd, ook dit werkt naar al mijn verbazing goed hij vind mooi de goede hdd. ik blij en save & exit.
opniew booten..
alles loopt goed todat ie de bios voorbij is en in dos komt.
hij geeft weer dat er geen geldige systeemdiskette is
ik balen...
hop bootflop erin, booten en hij pakt mn flop
echter dan (een win98 emergency boot disk) kies ik in het menutje dat verschijnt op booten zonder cd rom ook dit gaat goed..
alles netjes en ik zie diagnostic tools were succesfully loaded in drive D: weer blij
dan typ ik c:
gaat goed, dan c:\dir
ook top ik zie netjes windows en mappen staan ik blij (vootr de zoveelste keer
ik baleh, gezocht naar een opl. ... nix de search gepakt ook nix dus dan maar een topic...
specs:
486 100mhz
16mb
2gig seagate hdd @ prim master
floppy drive
meer
nou ik hoop op een usefull answer...