Toon posts:

probs met ouwe pc instellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
[lap tekst]
he ik heb een prob...
ik heb een 486 100MHZ blabla

nu heb ik (via een andere pc) win98 op een hdd 2gig geinstalleerd en werkt goed..
zodra ik echter de harde schijf samen met alle andere zooi in een case bouw (niet in case maar een testopstellnig) en alles aansluit start ie gewoon op.
ik ga dan naar de bios en delete alle hdd's die staan geinstalleerd, dan doe ik auto detect hdd, ook dit werkt naar al mijn verbazing goed hij vind mooi de goede hdd. ik blij en save & exit.
opniew booten..
alles loopt goed todat ie de bios voorbij is en in dos komt.
hij geeft weer dat er geen geldige systeemdiskette is |:(
ik balen...
hop bootflop erin, booten en hij pakt mn flop :) ik weer blij...
echter dan (een win98 emergency boot disk) kies ik in het menutje dat verschijnt op booten zonder cd rom ook dit gaat goed..
alles netjes en ik zie diagnostic tools were succesfully loaded in drive D: weer blij :P
dan typ ik c:
gaat goed, dan c:\dir
ook top ik zie netjes windows en mappen staan ik blij (vootr de zoveelste keer ;)) echter dan boot ik opniew en zonder flop want win staat op de hdd dus dat moet wel goed gaan d8 ik neeh hoor weer de fout dat er een invalid sys disk is :(
ik baleh, gezocht naar een opl. ... nix de search gepakt ook nix dus dan maar een topic...

specs:
486 100mhz
16mb
2gig seagate hdd @ prim master
floppy drive
meer :?

nou ik hoop op een usefull answer...

:r

Verwijderd

staan je systeembestanden wel op c: ? dus io.sys, msdos.sys, command.com (of is msdos.sys uit de ouwe tijd:?)
zo niet, dan ff opstarten met flop en dan
code:
1
sys c:

Verwijderd

Je moet je schijf formatten met /s, daardoor wordt ie bootable.

Verwijderd

Op maandag 29 april 2002 22:35 schreef D302T het volgende:
Je moet je schijf formatten met /s, daardoor wordt ie bootable.
is da_ nie_ he_zelfde als wa_ ik zei?

sorry de _oe_s _ussen de r en de y doe_ he_ nie_ meer

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-04 13:19
Is de schijf toevallig geformatteerd in een computer met een AMI bios en zit ie nu in een comp met een Award bios, of andersom ??

Ik heb namelijk wel eens het volgende gehad met een Quantum Bigfoot 2,5 GB in 2 P100's. De ene P100 had een AMI bios en de andere had een Award bios. Had ik de schijf in de comp met de Award bios geformatteerd en hing ik 'm dan in de Ami bios computer ging het niet helemaal goed (weet niet meer precies wat er gebeurde, maar het kwam erop neer dat ik 'm opnieuw moest formatteren). Zo gezegd zo gedaan. Nadat ik 'm in die comp met Ami bios geformatteerd had en 'm voor de grap weer es terughing in de comp met Award bios startte ie ook niet fatsoenlijk op. Dus weer formatteren, en dat duurde ZWAAR lang (retrying to recover allocated cluster.)

Oftewel, is dit het geval, hd opnieuw formatteren.

edit:

Ik had het net dus weer, had een ouwe 120 MB hd geformatteerd in m'n Duron 800 (met ECS K7S5A, AMI Bios) die ik in m'n P100 met Award bios hing. Ik kon niet van de hd af opstarten, terwijl ie wel bootable was, maar met bootdisk kon ik wel zien wat er op stond. Heb ik 'm weer opnieuw system geformatteerd in m'n P100 met award bios, en toen startte ie wel op.

• Crazy Eyes Cobra
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-04 12:07
ziet ie de schijf wel als LBA dat had ik vaak weet zo niet meer hoe de andere term heet CHS dacht ik

ik had dan exact hetzelfde probleem

moet je hem in de bios dwingen om lba te gebruiken

ik ben nie gek, ik ben een vliegtuig

Pagina: 1