Toon posts:

[Debian] PHP, MySQL, Apache

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voordat dit te veel op een newbie vraag begint te lijken moet ik eerst even melden dat phpMyAdmin het wel doet...

Ik ben normaal gesproken gewend om alles zelf te compileren, maar ik was nieuwsgierig geworden naar Debian en dan vooral naar apt-get. Nu heb ik Apache, PHP en MySQL ge-apt-get, maar wanneer ik zelf een mysql functie aanroep, bijv: mysql_connect krijg ik een foutmelding. Fatal error: Call to undefined function: mysql_connect() in /var/www/enz...
phpinfo() geeft aan dat MySQL support enabled is.

Enig idee waarom dit komt?

• Trax_Digitizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-05 10:40

Trax_Digitizer

are we there yet?

als je zelf compiled komt het soms omdat je mysql niet meegecomplied hebt (./compile --with-mysql), maar dat is niet het geval.
Probeer eens om php-mysql te apt getten.........(php4-mysql - MySQL module for php4)

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Nokia: kijk eens naar php4-bla packages (bv voor MySQL: php4-mysql), die bieden uitbreidingen op de standaard PHP Apache module. Zo ook met php4-ldap, php4-imap etc. etc. :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Trax_Digitizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-05 10:40

Trax_Digitizer

are we there yet?

Op maandag 29 april 2002 16:09 schreef Jotti het volgende:
Nokia: kijk eens naar php4-bla packages (bv voor MySQL: php4-mysql), die bieden uitbreidingen op de standaard PHP Apache module. Zo ook met php4-ldap, php4-imap etc. etc. :)
Ik was in mijn eerste regel zo vriendelijk om wat extra info te geven en in mijn tweede regel stel ik voor dat Nokia eens het package php-mysql apt-get. Dus in principe zeg ik hetzelfde als wat jij zegt *D

Verwijderd

Topicstarter
Ja, daar heb ik zelf ook aan gedacht natuurlijk :>

# dpkg -l heeft in zijn output
php4-mysql 4.1.2-3.1 MySQL module for php4

Zoals ik al zei, phpMyAdmin doet het wel gewoon...