Zoals de titel al zegt het tvtool programma werkt niet om de tv-out mee aan de praat te krijgen. Hij geeft aan dat er geen chip opzit voor tv-out. Ik zie ergens bij de display proporties toch wel duidelijk staan dat er deze chip op zit: Conexant CX25871. Alleen kan ik helaas vanuit de display proporties (vanwege de detonator driver) de tv-out niet aansturen. Ik weet niet of ik wat met nView kan wat dat zie ik er ook naast, maar daar lukte het in ieder geval niet mee. Heeft iemand misschien een alternatief voor tvtool of een andere oplossing? Ik heb dit echt dringend nodig
kijk eens op de site van tv tool
tvtool.de meen ik
daar hebben ze een alternatief voor als je een chrontel chip hebt nl het progje tvc2000
volgens mij is dit je probleem
die tv chip van jou is gwoon niet compatible met tv tool maar dat andere progje wel
om zeker te zijn welke chip je hebt moet je ff graven in de tabs van je display settings
http://tvtoolcom.98.centralinfo.net/tvcc2000.zip
tvtool.de meen ik
daar hebben ze een alternatief voor als je een chrontel chip hebt nl het progje tvc2000
die tv chip van jou is gwoon niet compatible met tv tool maar dat andere progje wel
om zeker te zijn welke chip je hebt moet je ff graven in de tabs van je display settings
Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding
In de faq staat dit:
Dat wil dus zeggen dat het met die Conexant chip juist wel moet kunnen en met mooie kwaliteit ook. Dus hoe?Which nVidia graphics card is recommended for a new acquisition concerning the TV output?
I recommend cards with the Conexant CX25871 TV chip. It seems to be the most powerful TV chip at the moment and gives a slightly better picture quality than other. Unfortunately one canŽt say on which cards this is definetely found, because most manufacturers donŽt use always the same one on their cards. As far as I know you can find it on Hercules GF3 cards and on the Asus 7100 Pro/TV (MX400) as well (without guarantee).
Oh bah ik zie het al 
GF4 not yetTVTool 6.0d Beta -- Shareware
Graphics cards : all nVidia cards ab TNT-1 til GF3 (GF4 not yet!)
Operating systems : Windows 95, 98, Me, NT4, 2000, XP
TV-Chips: BT868, BT869, CX25870, CX25871, CH7003-7008, SAA7102 and SAA7108
Heb je m'n bericht niet gelezen ik heb de Conexant en die hoort juist wel te werken maar volgens de website word de GF4 niet ondersteundOp maandag 29 april 2002 15:42 schreef JaWa het volgende:
kijk eens op de site van tv tool
tvtool.de meen ik
ten eerste moet je TV aangesloten zitten voordat je TVtool probeert, anders denkt ie dat je geen chip hebt
mijn broer had hetzelfde probleem, maar toen die TV eraan hing kon ie 'm wel vinden
dan moet je even checken of jouw TVtool die TV chip van jou wel ondersteunt, anders moet je de nieuwste downloaden
(5.5 geloof ik)
en als dat niet helpt weet ik het ook niet
mijn broer had hetzelfde probleem, maar toen die TV eraan hing kon ie 'm wel vinden
dan moet je even checken of jouw TVtool die TV chip van jou wel ondersteunt, anders moet je de nieuwste downloaden
(5.5 geloof ik)
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
Ik heb al geprobeerd met tv aan en gaf hetzelfde gezeur. Mijn chip word wel degelijk ondersteunt maar de kaart niet (GF4). Dus vraag ik om een alternatief, ik heb zelf ook al gezocht maar kon niks vinden behalve de tvcc2000 die alleen voor chrontel chips(ofzoiets) bedoelt is.Op maandag 29 april 2002 16:37 schreef Schaapje_BlaaT het volgende:
ten eerste moet je TV aangesloten zitten voordat je TVtool probeert, anders denkt ie dat je geen chip hebt
(5.5 geloof ik)
kun je niet gewoon een Nvidia driver pakken die wel TVout ondersteunt? 22.80 bijvoorbeeld
de beste die ik tot nu toe gevonden heb, en die ondersteunt
ook gewoon TV-out
zo'n gf4 is toch snel zat, dus als ie langzamer is daarmee
dan boeit dat niet echt
ook gewoon TV-out
dan boeit dat niet echt
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
Nou eigenlijk welOp maandag 29 april 2002 18:11 schreef Schaapje_BlaaT het volgende:
kun je niet gewoon een Nvidia driver pakken die wel TVout ondersteunt? 22.80 bijvoorbeeld
ook gewoon TV-out
dan boeit dat niet echt
Edit: Oh en by the way, m'n kaart begeeft het met de 28.80 drivers
nView werkt trouwens ook niet jammer genoeg 
Krijg gewoon zwart beeld over op m'n tv
Krijg gewoon zwart beeld over op m'n tv
Ik bedoelde: M'n kaart begaf het met die ouwe 22.80 drivers, heb in safe mode m'n nieuwe drivers weer moeten installenOp maandag 29 april 2002 18:41 schreef Da-WiZZy0n het volgende:
[..]
Nou eigenlijk wel
Edit: Oh en by the way, m'n kaart begeeft het met de 28.80 drivers
Laat maar jongens. Het is al gelukt met nView (jammer genoeg wel met balkjes). Het lag aan een kabeltje om tussen composite & s-video te kiezen. Op dat kabeltje zaten alleen een paar pinnetjes meer op in vergelijking met de s-video stekker. Dus een s-video stekker kreeg ik er ook in en lukte het wel.
De pest is dus idd die zwarte balken, het beeld is niet beeldvullend. nVidia verdomt het gewoon om de drivers een optie mee te geven dat je beeldvullend beeld kunt hebben. TV-Tool kan het regelen dus het is gewoon mogelijk. Het is toch erg dat je een 3rd-party proggie nodig hebt om de TV-out goed werkend te krijgen?
Afijn, ik wacht dus ook op TV-Tool - ik wil beeldvullend beeld!!
Ik ga gewoon naar het Nvidia gebouw (wel het goeie gebouw) en zeg dat ik misleid ben. Ik geizel een paar mensen en laat het hun op de ramen plakken !!! Knal daarna mezelf d00d.Op donderdag 02 mei 2002 22:42 schreef Wildfire het volgende:
De pest is dus idd die zwarte balken, het beeld is niet beeldvullend. nVidia verdomt het gewoon om de drivers een optie mee te geven dat je beeldvullend beeld kunt hebben. TV-Tool kan het regelen dus het is gewoon mogelijk. Het is toch erg dat je een 3rd-party proggie nodig hebt om de TV-out goed werkend te krijgen?
Pagina: 1