Toon posts:

radeon8500 klik-klak-klik-klak

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb al heel wat threads afgelezen eer ik tot deze post besloot. Mijn probleem:

w2k met sp2 en alle laatste fixes, dx 8.1, laatste radeon8500 drivers. IBM P70 monitor (dcc capable).
De monitor wil niet op 85Hz draaien in windows (dus niet in games, maar gewoon desktop ect)
Als ik de refreshrate op 85Hz instel (van 75 -> 85) dan blijft mijn monitor gewoon 75 zeggen.
W2k zegt 85Hz, monitor 75.

Dit probleem doet zich voor in alle mogelijke resoluties die die P70 ondersteunt. Kan de monitor 85hz aan? Jazeker, met een matrox g450 of een ouwe rive128 is dat geen probleem.

Volgende geprobeert: in ati settings monitor niet DDC compatible gemaakt, en ingesteld dat ie max 1280x1024 @ 85Hz aan kan.
Als ik dit apply, gaan ie klik-klak'en. Als of ie de refresh heel ff op 85 krijgt, en weer terug gaat naar 75, weer naar 85, en weer terug (dit stopt niet, moet het dus met de hand weer uitzetten (dcc weer aan)).

Dit alles met enkel 1 monitor aangesloten. Monitor op andere computers aangesloten met andere kaarten. 85Hz haalt ie elke keer, geen probleem.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn, en hoe het eventueel op te lossen valt?

Karel

Verwijderd

Staat de maximum refresh onder Monitor properties (display properties > advanced > displays > op de tab van je aangesloten monitor klikken > en tot slot onderaan rechts: maximum refresh) wel op 85Hz of meer? Eventueel manueel instellen door de DDC uit te schakelen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik dus (als je mijn post goed leest) allemaal al gedaan. W2k tabs zeggen fijn 85Hz, monitor zegt 75Hz)

Is er dan niemand die dit probleem eerder heeft gehad?

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:29

The PyroPath

Go Tweak your ass off

misschien even op zoek gaan naar de key DALRESTRICTMODESBCD of BSD en dan verwijderen dat helpt in 98 en verwante OS'en, maar ik weet niet of die key ook in w2k bestaat

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

welke drivers heb je precies, beta of official?

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwste drivers (die 2 dagen geleden op tweakers announce'd zijn).
Zelfde bij de vorige officiele van ati.

Die DAL keys, die zijn toch alleen voor als je in 3d mode bent? Ik heb het hier over gewoon desktop werk.

• Lars
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11-2021
Anders moet je de omega-drivers proberen. Zijn speciaal aangepaste Radeon-drivers,die hebbben de ingebouwde refreshrate-fix. Die lopen bij mij iig een stuk stabieler in games dan de radeon-drivers van ATI

/edit:http://www.omegacorner.com/ati.htm

Hij heeft ook een driver ontwikkeld op de laatste ATI-drivers
Pagina: 1