Toon posts:

wireless LAN voor 32 gebruikers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Context: appartementencomplex in oud klooster, 32 appartementen willen graag op breedband internet.

Idee: twee adsl lijnen van 8 mbit laten binnenkomen :P , dan twee Wireless LANŽs aanleggen (kabels zijn duur en boren in oud klooster is ook niet echt gewild)en een aantal Access Points, en naar keuze eventueel een eigen workgroup bridge in elk appartement

Vraag1) is wireless hiervoor al een optie?
Vraag2) wie kan mij helpen aan netwerkleveranciers die al werkelijk ervaring met dit soort zaken hebben?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > NT
Ik zou gewoon her en der wat Inbtel Access Points ophangen (ca. 800 EUR, maar wel kwaliteit en groot goed bereik).

Maar laat maar eens een paar leveranciers komen en een offerte uitbrengen zou ik zeggen ;)

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Zoeken op Wireless LAN op google.com en Hier op GoT.

Probleem met klooster: DIKKE muren, op te vangen door de AP's op strategische plekken te hangen.

Verwijderd

Topicstarter
de profesionele partijen voor het mkb in regio utrecht heb ik bijna allemaal afgebeld, en de enige ervaring die ze hebben is het maken van 1 wireless werkkamer voor consultants die 1 voor 1 binnen kunnen komen met laptops en nu kunnen inloggen :?

Maar ervaring binnen gebouwen met meerder ruimtes en meerdere access points, HO MAAR!

maar goed ik ben nog steeds bezig

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
waar ik bij onze kleine 3 client wireless lan achter kwam is het volgende: op het moment dat je een beetje ver van het access point zit heb je snel last van data corruptie. hier had ik met filetjes van internet van 1 MB al last van, op een meter of 20 met wat muren en ijzer er tussen. beetje lastig.

maar goed je probleem is idd erg interessant! alleen volgens mij heeft bijna niemand geld voor zulks, en zul je dus hier iig al niet hobbyisten aantreffen die ook zulks thuis in hun hobbyhok hebben.

• Creep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 09:41
veel info op www.wirelessleiden.nl

Wie de geschiedenis niet kent, is gedoemd ze te herhalen.

Pagina: 1