Suse 8.0 ftp install - Beschikbaar ?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Heeft iemand enig idee wanneer dit beschikbaar is ?
en of het uberhaupt beschikbaar komt ?
of al is ?

Want ik kan op de site van suse nergens een concrete datum vinden en het lijkt me als hij op cd's te verkrijgen is dat het ook mogelijk moet zijn om dit via ftp te installen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij is de laatste ftp versie 7.3... 8.0 kan nog niet voor zover ik weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Laatst online: 18-09 11:33
Heb je dan de personal versie of betreft het hier die live eval version (volgens mij heet hij zo) of kun je ook kiezen tussen de professional version? Was even een vraagje tussendoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lama... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Op maandag 29 april 2002 15:11 schreef ge-flopt het volgende:
Heb je dan de personal versie of betreft het hier die live eval version (volgens mij heet hij zo) of kun je ook kiezen tussen de professional version? Was even een vraagje tussendoor.
volgens mij zal die professional versie nooit de downloaden zijn, alleen de personal version

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Op maandag 29 april 2002 15:14 schreef areana het volgende:
lama... |:(
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:45

B2

wa' seggie?

Op maandag 29 april 2002 15:15 schreef [Airwolf] het volgende:

[..]

volgens mij zal die professional versie nooit de downloaden zijn, alleen de personal version
Je download gewoon de FTP-install....geen prof of personal versie.
Tijdens de installatie maak je (door packages te selecteren) pas eigenlijk uit of je een soort van personal of professional edition installeert.

En zover ik weet is de ftp install van 8 nog niet gereleased, kan hem zelf nergens vinden namelijk.

Maar waarom installeer je niet gewoon 7.3, en zet je daarna een nieuwe kernel en KDE 3.0 erover heen?
Dat is eigenlijk SuSE 8.0. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 29 april 2002 16:17 schreef [Airwolf] het volgende:

[..]

:?
laat maar... ;) ...ik had iets gezegd wat volgens mij niet helemaal klopte... dus... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Op maandag 29 april 2002 16:21 schreef supergrover het volgende:

[..]

Maar waarom installeer je niet gewoon 7.3, en zet je daarna een nieuwe kernel en KDE 3.0 erover heen?
Dat is eigenlijk SuSE 8.0. :)
[lui-modus]
omdat ik een ftp install makkelijker vind :)
[/lui-modus]

en dat vroeg ik ook in mijn eerste post wanneer de ftp-install beschikbaar zou zijn.

en het schijnt ook dat kde3 nogal moeilijk installeert onder 7.x en ik denk als ik 8.0 nou kan doen ben ik van een hoop gezeik af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meestal duurt het een hele tijd voordat die ftp install beschikbaar word, mischien kan je hem net zo goed kopen ??

hij werkt hier lekker :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Op maandag 29 april 2002 16:42 schreef Dirk het volgende:
hij werkt hier lekker :D
Heb jij hem orgineel gekocht dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 29 april 2002 16:25 schreef [Airwolf] het volgende:
en het schijnt ook dat kde3 nogal moeilijk installeert onder 7.x en ik denk als ik 8.0 nou kan doen ben ik van een hoop gezeik af.
het installeren ervan is niet moeilijk... je zult alleen veel problemen hebben: je kunt geen kde1 en kde2 apps draaien, geen font antialasing en nog wat van die irritante probleempjes (op suse.com staan alle probleempjes beschreven)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Op maandag 29 april 2002 16:48 schreef areana het volgende:

[..]

het installeren ervan is niet moeilijk... je zult alleen veel problemen hebben: je kunt geen kde1 en kde2 apps draaien, geen font antialasing en nog wat van die irritante probleempjes (op suse.com staan alle probleempjes beschreven)...
Daar doelde ik dus op.

Ik ben nu niet echt een newbie meer (ik weet mijn weg wel redelijk te vinden) maar ik denk als een redelijk mense: "Waarom zou ik moeilijk doen als het makkelijk kan ?" Dat kan nog altijd als het niet op de makkelijkemanier mogelijk is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en als ie strax op ftp komt zul je zien dat het net zoals bij 7.3 weer niet optimaal werkt, zo ongeveer alle ftp servers hadden toen de eerste tijd foute versies,en aangezien je nu bij yast2 niet meer de mogelijkheid krijgt om packets van ftp te installen durf ik er zelfs aan te twijfelen of er wel de mogelijkheid voor een ftp install komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Op maandag 29 april 2002 17:26 schreef Dirk het volgende:
en als ie strax op ftp komt zul je zien dat het net zoals bij 7.3 weer niet optimaal werkt, zo ongeveer alle ftp servers hadden toen de eerste tijd foute versies,en aangezien je nu bij yast2 niet meer de mogelijkheid krijgt om packets van ftp te installen durf ik er zelfs aan te twijfelen of er wel de mogelijkheid voor een ftp install komt
Je zou toch moeten zeggen dat ze leren van hun fouten.

"Een ezel stoot zich niet 2x aan de zelfde steen"

offtopic:
hmm
en "3x is Scheepsrecht" dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-06 17:09

wzzrd

The guy with the Red Hat

Iets zegt mij dat dit elke week voorbij gaat komen de komende tijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d33n
  • Laatst online: 04-09 07:58
Op maandag 29 april 2002 16:25 schreef [Airwolf] het volgende:

[..]

[lui-modus]
omdat ik een ftp install makkelijker vind :)
[/lui-modus]

[..]
neem dan geen linux :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platypussy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 17:11
Op maandag 29 april 2002 21:22 schreef Marble het volgende:

[..]

Dat is wel een heel flauwe opmerking zeg.. :( :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op maandag 29 april 2002 16:47 schreef [Airwolf] het volgende:

[..]

Heb jij hem orgineel gekocht dan ?
Ik heb hem ook gewoon gekocht hoor, het is alleen zo jammer dat het kopen van een OS zoveel vreemder is dan het kopen van een spel (al word deze ook haast niet gekocht maar meer gekopieerd).

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Ik heb hem gekocht ja. En ik zou het zéér waarderen als dit de laatste "is SuSE8 al te downloaden" topic was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 29 april 2002 22:57 schreef wzzrd het volgende:
Ik heb hem gekocht ja. En ik zou het zéér waarderen als dit de laatste "is SuSE8 al te downloaden" topic was.
Ja hier ftp://ftp.nl.uu.net/pub/linux/suse/suse/i386/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 29 april 2002 23:05 schreef CraZy_Nomad het volgende:

[..]

:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platypussy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 17:11
Op maandag 29 april 2002 23:05 schreef CraZy_Nomad het volgende:

[..]

Ehm... 7.3 is de meest recente versie die ik hier kan vinden hoor.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Op maandag 29 april 2002 22:57 schreef wzzrd het volgende:
sorry maar in de search is het niet te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Laatst online: 18-09 18:18

deadinspace

The what goes where now?

Op maandag 29 april 2002 21:22 schreef Marble het volgende:
Hmmz, ik vind GNU/Linux makkelijker dan Windows... Maar als ik het makkelijk vind mag ik geen GNU/Linux gebruiken... Dus gebruik ik Windows. Maar dat vind ik moeilijk -> ik mag GNU/Linux gebruiken, maar dat vind ik makkelijk -> ik mag geen... enz... enz...
;) :P
Op maandag 29 april 2002 21:34 schreef ronaldmathies het volgende:
Ik heb hem ook gewoon gekocht hoor, het is alleen zo jammer dat het kopen van een OS zoveel vreemder is dan het kopen van een spel
Mja och...
Het is Free Software, wat onder andere inhoudt dat je het mag zonder limitatie mag verspreiden.
Ik respecteer diegenen die het kopen en zo een commerciele distributie steunen, maar een verplichting is het niet.

Als je het over piracy hebt... Tsja... Dat is inderdaad een slechte zaak. Maar ik maak me er ook aan schuldig (al probeer ik dat te beperken), en jij waarschijnlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Wat ik me ook afvraag...

is het tegen de regels om zelf de cd's/dvd's te kopen en dan op inet te zetten ?, want je mag het toch vrij gebruiken als je het 1 keer koopt mag je het ook overal installeren toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-09 21:59

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Ik dacht dat er op die CD's programma's stonden die niet helemaal vrij te verspreiden zijn, waardoor dat niet meer mogelijk is.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Op dinsdag 30 april 2002 04:58 schreef [Airwolf] het volgende:

[..]

sorry maar in de search is het niet te vinden
En dat zal ook voorlopig niet veranderen. Probeer dus gewoon af en toe wat mirrors. Daar heb je meer aan dan het hier te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Op woensdag 01 mei 2002 10:47 schreef wzzrd het volgende:

[..]

En dat zal ook voorlopig niet veranderen. Probeer dus gewoon af en toe wat mirrors. Daar heb je meer aan dan het hier te vragen.
dat heb ik geprobeert ... en ik dacht misschien heb een mede tweaker wel wat gevonden... dus vraag ik het hier en daar is het forum voor hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Nee. Daar ben ik het pertinent NIET mee eens. Dit forum is om elkaar vragen te stellen over onderwerpen inz. je PC o.i.d. waar je zelf echt niet uit komt. Technische problemen, okay. Operating System hell, okay. Vastlopende games, okay. Verbrande processor, okay. Waar kan ik $iets downloaden, NEE. Ik vind niet dat dit hier thuishoort. Maar goed, ik lijk daarin alleen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
Op woensdag 01 mei 2002 11:57 schreef wzzrd het volgende:
Nee. Daar ben ik het pertinent NIET mee eens. Dit forum is om elkaar vragen te stellen over onderwerpen inz. je PC o.i.d. waar je zelf echt niet uit komt. Technische problemen, okay. Operating System hell, okay. Vastlopende games, okay. Verbrande processor, okay. Waar kan ik $iets downloaden, NEE. Ik vind niet dat dit hier thuishoort. Maar goed, ik lijk daarin alleen te zijn.
Naja goed je zegt het zelf al... een meningsverschil

maar ik zit nu op mijn werk dus heb ik geen tijd/zin om het tegen te gaan argumenteren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldmathies
  • Niet online
Op dinsdag 30 april 2002 05:43 schreef deadinspace het volgende:

[..]

Hmmz, ik vind GNU/Linux makkelijker dan Windows... Maar als ik het makkelijk vind mag ik geen GNU/Linux gebruiken... Dus gebruik ik Windows. Maar dat vind ik moeilijk -> ik mag GNU/Linux gebruiken, maar dat vind ik makkelijk -> ik mag geen... enz... enz...
;) :P
[..]

Mja och...
Het is Free Software, wat onder andere inhoudt dat je het mag zonder limitatie mag verspreiden.
Ik respecteer diegenen die het kopen en zo een commerciele distributie steunen, maar een verplichting is het niet.
En daar zit hem nu het verschil in, SuSE is niet gratis, alleen de oude versies zijn gratis te krijgen, hun laatste en dus huidige versie is niet gratis.
Als je het over piracy hebt... Tsja... Dat is inderdaad een slechte zaak. Maar ik maak me er ook aan schuldig (al probeer ik dat te beperken), en jij waarschijnlijk ook.
Ik ben juist overgestapt op Linux zodat ik mij daar niet schuldig meer aan hoef te maken. Ik gebruik op mijn computer alleen nog maar software waar ik voor betaald heb.

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Laatst online: 06:45

B2

wa' seggie?

Volgens SuSE komt de download versie binnen enkele dagen beschikbaar. Waarschijnlijk nog aankomende week.
Pagina: 1