Programma om mee te stemmen?

Pagina: 1
Acties:
  • 93 views sinds 30-01-2008

• Super_Grover
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 15:13

Super_Grover

Gaat niet.......bestaat niet!!

Topicstarter
We zijn op school (groep 5,6,7,8)bezig met het organiseren van verkiezingen! Nu willen we de leerlingen ook laten stemmen o de pc!
In welk programma kun je daar het beste een script voor maken. We zaten te denken aan Excel of aan Visual Basic?!

We hebben 15 partijen en de lijsttrekker mag niet op zichzelf stemmen. In totaal zullen er zo'n 160 leerlingen stemmen op de 15 lijsttrekkers van de verschillende partijen!

Wie heeft een idee

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
geboortedatum: 27 april 1979
Ben jij niet een beetje te oud voor de basisschool :? ;)

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 20:35

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Ligt er een beetje aan hoeveel je met de computer wilt doen. Wil je ook gebruikers identificeren (om zo software matig te voorkomen dat de lijsttrekker op zichzelf stemt)?

Opzich is Visual Basic wel een eenvoudige programmeer taal voor dit soort oplossing. Misschien kun je zelfs gebruik maken van Access.

|_____vakje______|

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
Juist, ik wil voorkomen dat de lijsttrekker op zichzelf kan stemmen. Dit lijkt mij in excel niet mogelijk!

Dus als de lijsttrekker zijn naam selecteert dat zijn partij niet "te kiezen is"!
Erg veel weet ik niet van de diverse programma's om te programmeren maar leer het graag, ik wil uiteraard wel direct met het juiste programma beginnen ;)

• DRvDijk
  • Laatst online: 08-09 17:10
Op maandag 29 april 2002 14:54 schreef Nielsz het volgende:
geboortedatum: 27 april 1979
Ben jij niet een beetje te oud voor de basisschool :? ;)
Studierichting: Pabo.. Zegt genoeg denk ik? ;)

Hee Super_groover!! Gefeliciteerd nog! :P

Verwijderd

www.DubbelF.com niet iets? Hoef je helemaal niet te proggen.

Verwijderd

Ik ben wel bereid zown programmatje voor je te maken in VB.
Zal wel niet te veel werk zijn.

Stuur ff een mailtje naar skunkah@hotmail.com
en zeg ff precies wat je wilt hebben.
Dan heb ik het waarschijnlijk binnen 1 a 3 dagen af :)

edit:

Mischien ook wel leuk om te weten het kost je niks :)

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
Yezz, van het weekend lekker feest gehad, Thanx! :9~

ik zal je een mail sturen over de in's and out's!
Als je dat zou lukken zou werkelijk geweldig zijn!

Dit project gooit ook hoge ogen bij de gemeenteraad in dat dorp. De 8 gekozen lijsttrekkers vormen samen de kinderraad en vergaderen een paar keer per jaar met het schoolbestuur! Deze gemeente geeft voor dit project ook subsidie aan de school! De school heeft er wat aan en de leerlingen ook, dus dit project wordt in de toekomst ook weer uitgevoerd. Als je dan een mooi progje hebt om te stemmen is dat natuurlijk mooi meegenomen.
Deze school besteedt al veel aandacht aan de pc in de klas; leelingen maken zelf website's ed(groep 7/8, doen mee aan thinkquest)enz..
Dus dat zou erug fijn zijn :) :)

Verwijderd

Op maandag 29 april 2002 16:37 schreef Super_Grover het volgende:
Yezz, van het weekend lekker feest gehad, Thanx! :9~

ik zal je een mail sturen over de in's and out's!
Als je dat zou lukken zou werkelijk geweldig zijn!

Dit project gooit ook hoge ogen bij de gemeenteraad in dat dorp. De 8 gekozen lijsttrekkers vormen samen de kinderraad en vergaderen een paar keer per jaar met het schoolbestuur! Deze gemeente geeft voor dit project ook subsidie aan de school! De school heeft er wat aan en de leerlingen ook, dus dit project wordt in de toekomst ook weer uitgevoerd. Als je dan een mooi progje hebt om te stemmen is dat natuurlijk mooi meegenomen.
Deze school besteedt al veel aandacht aan de pc in de klas; leelingen maken zelf website's ed(groep 7/8, doen mee aan thinkquest)enz..
Dus dat zou erug fijn zijn :) :)
Klinkt heel goed/leuk, ik ga zeker ff een mooi proggie voor je maken zodra ik weet wat je precies wilt...zeker een client/server idee :)
Ennuhh als je wil kan ik ook een webbased versie (PHP) maken die met de desktop versie intergreerd heb laatst nog een advanced voting systeem gemaakt :)

Ik zou het tevens ook leuk vinden om te horen of het programma bevalt onder de doelgroep :)

• Super_Grover

Super_Grover

Topicstarter
Als het goed is heb je net email gekregen op je hotmail adres. Anders laat het ff weten, hetnet en hotmail werkt bij mij gewoon niet samen :(

• NetForce1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 06:21

NetForce1

(inspiratie == 0) -> true

Op maandag 29 april 2002 15:31 schreef Super_Grover het volgende:
Juist, ik wil voorkomen dat de lijsttrekker op zichzelf kan stemmen. Dit lijkt mij in excel niet mogelijk!

Dus als de lijsttrekker zijn naam selecteert dat zijn partij niet "te kiezen is"!
Erg veel weet ik niet van de diverse programma's om te programmeren maar leer het graag, ik wil uiteraard wel direct met het juiste programma beginnen ;)
Kan wel in Excel/VBA
Maak gewoon een (verborgen) werkblad met partijen en lijsttrekkers, en als iemand stemt kijk je gewoon welke partij bij zijn naam staat.
Simpel toch *D

De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"

Verwijderd

psssssst. . . . leer echt programmeren . .. |:(

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-09 14:38

curry684

left part of the evil twins

Op maandag 29 april 2002 14:52 schreef Super_Grover het volgende:
We hebben 15 partijen en de lijsttrekker mag niet op zichzelf stemmen.
Dit is verkiezingsvervalsing trouwens: de lijsttrekkers moeten hier dus een 'beleid' steunen waar ze niet achter staan. Je ziet niet voor niets bij iedere verkiezing op het Journaal de kandidaten/lijsttrekkers op zichzelf stemmen: als ze dat allemaal doen effent het resultaat zich namelijk statistisch plat en hebben ze wel allemaal democratisch hun stem mogen uitbrengen :Y)

(technisch offtopic maar wel relevant voor de implementatie :7 )

Professionele website nodig?

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

dit is niet echt een "aanpak" probleem en dit topic heeft wmb weinig zin zo
lijkt ook wel een beetje op "wie maakt dit voor me" en dat mag hier zowieso niet ;)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.