[PHP][JavaScipt]Com poort aansturen?

Pagina: 1
Acties:

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:41
Ik ben bezig een progamma voor enkele callcenters (nu in filemaker geprogrameerd) te poorten naar een Php/Mysql oplossing.

Nu was het altijd zo dat ik vanuit filemaker een commando stuurde naar de com poort, om zo de modem te vertellen dat er weer een slachtoffer gebeld moet worden. :P

Nu moet ik echter wat bedenken zodat dit ook gaat werken in mijn Web Based oplossing.. Hebben jullie hier ervaringen mee? Heb al gezogt met google maar kon niet echt wat vinden...

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
http://www.php.net/manual/en/ref.exec.php

Kan je commando's uitvoeren. (op de server dus)

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 20:35

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Je webbrowser kent security mechanisme die je verhinderen dit soort dingen te doen. Met Javascript (wat hier absoluut niet voor uitgevonden is) gaat het je niet lukken.

Een betere oplossing is het aansturen van de com-poort te laten lopen via:
• ActiveX control die wordt aangeroepen vanuit de webpagina.
• Java-applet (als die daar de mogelijkheden voor heeft)
• Client software die je laat reageren op bijvoorbeeld een bepaald protocol in de URL (hiervoor kent o.a. IE standaard oplossingen). Vb. call:06123456789

|_____vakje______|

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 20:35

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Op maandag 29 april 2002 14:48 schreef Nielsz het volgende:
http://www.php.net/manual/en/ref.exec.php

Kan je commando's uitvoeren.
Ik neem aan de de web-based oplossing gebruik maakt van een centrale web-server waarop PHP draait, en clients die alleen via de browser werken. Aangezien de client moet bellen lijkt het uitvoeren van programma's op de server redelijk zinloos.

|_____vakje______|

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op maandag 29 april 2002 14:51 schreef CyberSnooP het volgende:

[..]

Ik neem aan de de web-based oplossing gebruik maakt van een centrale web-server waarop PHP draait, en clients die alleen via de browser werken. Aangezien de client moet bellen lijkt het uitvoeren van programma's op de server redelijk zinloos.
Dat bedacht ik me ook later jah :+

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:41
ja klopt bellen op de server hebben we niks aan..
Op maandag 29 april 2002 14:51 schreef CyberSnooP het volgende:

[..]

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Echt weer zo'n oplossing van: Ik kan niks anders dus doe maar PHP.. Maar echt geschikt is het niet...

Misschien makkelijker is een Java of wat dan ook oplossing waar je iig volledige applicaties mee kunt maken. Kun je deze alsnog webbased aansturen, maar helemaal op die manier gaat nog lastig worden..
Pagina: 1