[vbb] weergeven wie er heeft gepost

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• real-0ne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-04-2024

real-0ne

Jah wat zal ik ervan maken

Topicstarter
Hallo tweakers...

Ik ben op dit moment bezig met een project "intranet" en ze wilden graag een forum erop hebben, zo gezegt zo gedaan. Forum draait nu perfect, maar nu willen ze ook zien op de index wie er op het forum gepost heeft, ik vraag me af op het ook mogelijk is. Weten jullie misschien hoe ik dat kan fixen? een klein scriptje ofso?

Alvast bedankt...

greetz real-one

De enige echte....

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 20:35

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Ligt totaal aan de forum-software die je gebruikt.

Er vanuit gaande dat het een open-source PHP/MySQL oplossing is, kun je de het PHP-script voor de index wijzigen waarbij je met een extra query een lijstje van forum gebruikers kunt weergeven.

Een query wordt dan iets in deze richting: (aangenomen dat het ongeregistreerde gebruikers zijn):
SELECT DISTINCT usernames FROM posts

Als gebruikers zich wel dienen te registreren is er ongetwijfeld een users tabel waarin alle gebruikersnamen staan.

Vertel dus iets meer over de gebruikte forum-software.

|_____vakje______|

• real-0ne

real-0ne

Topicstarter
Ik gebruik vBulletin 2.2.4 onder NT4.0 IIS4.0 en mysql.
Maar ik bedoel niet de index van het forum maar het index van het intranet.

De enige echte....

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 21:20

Greyfox

MSX rulez

Ik begrijp er niets van :?

Willen ze nu een overzicht van alle gebruikers die ooit op het forum gepost hebben?

MSX 2 rulez more

• real-0ne

real-0ne

Topicstarter
Nee die mafkezen willen op de index van het intranet kunnen zien wie er gepost heeft op het forum. Dus ergens onder van de index: pietje heeft op blablablabla gepost.
zoiets... :)

De enige echte....

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:58

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dan kun je dat het beste vragen bij het support forum van vBulletin. Hier in P&W is het niet de bedoeling om support te geven op (open source) produkten.

Tenzij je het natuurlijk helemaal zelf wilt gaan doen en vast komt te zitten, maar dan wordt er wel wat meer zelfwerkzaamheid verwacht. Om het 'useronline' gedeelte op een andere pagina dan de forum index te kunnen hebben zul je de relevante code van de forum index pagina moeten overnemen op de intranet index pagina. Let er wel op dat er enkele andere dingen ook overgenomen moet worden. Het forum gebruikt waarschijnlijk ook een stukje code om bij te houden wie er op pagina's komt. Dit stuk zul je ook op de rest van je intranet pagina over moeten nemen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.