[flash] movieclips op muiscursor laten reageren

Pagina: 1
Acties:

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:47

Pelle

🚴‍♂️

Topicstarter
Ik heb de taak om even uit te zoeken hoeveel tijd een bepaald project, dat is uitbesteed door een ander bedrijf aan ons, mij gaat kosten.

Er moet iets gaan gebeuren in Flash, ik heb echter alleen een vage omschrijving van wat het moet gaan worden; vanwege diverse redenen is het niet mogelijk dit concreter te krijgen. Daar hangt een zeker risico aan, maar dat zijn we bereid te nemen.

Nu schijnen er ook wat elementen op die Flash-pagina te moeten zijn die gaan reageren op mijn muiscursor. Langzaam daarnaartoe bewegen ofzo, of die kant opdraaien, afhankelijk van de snelheid en positie van de muis. Iets aan m'n muiscursor hangen kan ik wel, maar het moet dus allemaal heel smooth.
Ik ben alleen absoluut geen actionscript-hero, maar jullie allemaal natuurlijk wel :) Vandaar mijn vraag: hoe los je zoiets normalitair op?

Ik kan me voorstellen dat je de huidige en vorige muispositie opslaat, en het verschil daartussen iets zegt over de snelheid waarmee je je cursor beweegt.
Veel verder kom ik zelf niet; ik hoop dat hier wat mensen zijn die mij de goeie richting in kunnen trappen, zodat ik straks een inschatting kan maken hoeveel uur scripten het mij als onervaren flashboer gaat kosten, en dus wat we dat bedrijf moeten offereren om safe te zitten.

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
www.impressivedesign.nl/seraph

Hij heeft daar wel leuke voorbeelden staan. :)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Verwijderd

stukje code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
movieclip.prototype.pijl_load = function(){
    speed = 10;
}

movieclip.prototype.pijl_enter = function(){
    xm = _root._xmouse;
    ym = _root._ymouse;
    relxm = this._x -xm;
    relym = this._y -ym;
    angle = _rotation = (Math.atan2(relym,relxm))/Math.PI*180;
    _x += (xm-_x)/speed;
    _y += (ym-_y)/speed;
}

En bij behorend linkje:
http://home.wxs.nl/~leeu6431/pijl.html

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:47

Pelle

🚴‍♂️

Topicstarter
Kijk, daar heb ik wat aan :)
Was inmiddels ook al een eindje op weg met een van Seraph's sources, maar dit stukje actionscript biedt wat meer mogelijkheden (rotation enzo).