[PHP] Pagina inlezen

Pagina: 1
Acties:

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 16:19
Ik gebruik fread() om een startpagina in te lezen.. :
code:
1
$fd= fread(fopen("$url", "r"), 100000);

vervolgens controleer ik $fd op een bepaalde string dmv strpos.. Bij sommige startpagina dochters gaat dat heel snel (bijv 0524, zoeken naar Meppel). Maar bij andere lijkt het wel een eeuwigheid te duren (0522, zoeken naar Meppel). Weet iemand waar dat aan kan liggen, want ik kom er zo echt niet uit.
http://www.sovenewmedia.nl/testje.php

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 20:35

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Als ik het uitprobeer lijkt het voor alles even snel te gaan (al wordt het woord beide keren niet gevonden).

Aangezien de startpagina dochters hoogstwaarschijnlijk van dezelfde server komen kan ik me niet voorstellen dat het aan de connectie ligt bij het opvragen van de pagina's. Oftewel: Aan de door jou gegeven regel code zal het niet liggen.

Een kleine tip nog:
fopen() geeft alleen een geldige file pointer terug als het succesvol verlopen is. Zomaar aanemen dat die geldig is door hem direct in een andere functie te gebruiken is niet netjes en kan voor problemen zorgen.
PHP:
1
<?if (($fp = fopen($url, "r")) {    $fd = fread($fp, 100000);} else {    die('De pagina ' . $url . 'kon niet worden geopend.');}?>

|_____vakje______|

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-08 16:19
Misschien dat het aan mijn verbinding heeft gelegen, want bij mij doet ie het nu namelijk ook goed :S

Bedankt voor je tip trouwens .. ik zal het er meteen in plakken..

Verwijderd

Bij het inlezen van files toch even de volgende opmerking
//--
$fp = fopen($filenaam, "r") or die("kan de file $fielnaam niet openen ");
$text = fread($fp, $filesize($filenaam));
//--
Door filesize($filenaam) te gebruiken ben je steeds zeker dat je de hele file inleest.