Ik ben mij aan het orienteren om een computer/configuratie aan te schaffen die op mijn stereo komt te staan die de volgende functies gaat vervullen:
- Videorecorder
- Internet/Email en Instant messaging (ADSL)
- DVD speler/Recorder
- Webserver
- Fileserver
- MP3 speler
- Telefoon (ISDN)
Deze computer staat dus in de huiskamer, waarbij de TV als monitor wordt gebruikt en ik mijn Dolby Digital Set als audio wil gaan gebruiken. Ik heb een projector overwogen maar vind het te rommelig en te omslagtig om deze te installeren. (misschien ooit nog eens een plasmascherm
). De computerkast moet er dus echt als een standaard HIFI component uitzien. (mat-zwart, 42 cm breed geloof ik)
De bedoeling is dat ik vanaf mijn bank draadloos (met toetsenbord en pad) de computer kan bedienen en dat ik mijn Ipaq, Laptop en andere computer kan laten communiceren met deze computer met een Bluetooth/WAN netwerk. Dus ook vanaf de tuin of de werkkamer. Daarnaast wil ik mijn Laptop, Ipaq en andere computer als terminal kunnen gebruiken voor deze computer.
Daarnaast moet de computer het volgende minimaal hebben:
- IR ontvanger
- Memorystick reader
- CF reader
- Zeeeeeeer stil zijn.
- Snel genoeg voor spellen als MOHAA
- Bluetooth ondersteuning
Volgens mij een best ambitieus project dus.
Budget is vooralsnog 5000 euro voor de computer + een draadloos netwerkstation met 1 PCI kaart.
De TV, ADSL aansluiting, ISDN aansluiting, Ipaq, laptop, DolbyDigitalReceiver+boxen en andere computer heb ik al.
Ik ben tot de conclusie gekomen dat het zeer moeilijk is om een werkende configatie bij elkaar te vinden.
Met name de videokaart (ivm de tvout), de computerkast en de bediening is een probleem. Het geheel moet namelijk ook nog door mijn vriendin te bedienen zijn.
Wie heeft er ideeen of kan mij een configuratie aanraden.
- Videorecorder
- Internet/Email en Instant messaging (ADSL)
- DVD speler/Recorder
- Webserver
- Fileserver
- MP3 speler
- Telefoon (ISDN)
Deze computer staat dus in de huiskamer, waarbij de TV als monitor wordt gebruikt en ik mijn Dolby Digital Set als audio wil gaan gebruiken. Ik heb een projector overwogen maar vind het te rommelig en te omslagtig om deze te installeren. (misschien ooit nog eens een plasmascherm
De bedoeling is dat ik vanaf mijn bank draadloos (met toetsenbord en pad) de computer kan bedienen en dat ik mijn Ipaq, Laptop en andere computer kan laten communiceren met deze computer met een Bluetooth/WAN netwerk. Dus ook vanaf de tuin of de werkkamer. Daarnaast wil ik mijn Laptop, Ipaq en andere computer als terminal kunnen gebruiken voor deze computer.
Daarnaast moet de computer het volgende minimaal hebben:
- IR ontvanger
- Memorystick reader
- CF reader
- Zeeeeeeer stil zijn.
- Snel genoeg voor spellen als MOHAA
- Bluetooth ondersteuning
Volgens mij een best ambitieus project dus.
Budget is vooralsnog 5000 euro voor de computer + een draadloos netwerkstation met 1 PCI kaart.
De TV, ADSL aansluiting, ISDN aansluiting, Ipaq, laptop, DolbyDigitalReceiver+boxen en andere computer heb ik al.
Ik ben tot de conclusie gekomen dat het zeer moeilijk is om een werkende configatie bij elkaar te vinden.
Met name de videokaart (ivm de tvout), de computerkast en de bediening is een probleem. Het geheel moet namelijk ook nog door mijn vriendin te bedienen zijn.
Wie heeft er ideeen of kan mij een configuratie aanraden.