Toon posts:

UTP, waar is het goekoop 100/150 meter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 100 a 150 meter utp nodig, weet iemand waar dit het goedkoopsts is. Ik wil niet gelijk een doos van 350 m kopen.
Heb ik dan ook een repeater nodig of kan dit net?

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Laat ik mijn vraag maar in hetzelfde topic posten :)

Wie weet er waar ik het goedkoopst 300/350 meter UTP CAT5 kan kopen?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:07
Ik heb op WAN een doos van 305 meter gehaald voor 180 piek.
Waar dat vandaan kwam weet ik niet.
100 meter kan ik misschien nog wel missen voor een leuk prijsje;)
Als je niet teveel haast heb kan ik over een tijdje 305m kabel krijgen voor ongeveer 160 piek.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Die kabel die op WAN werd verkocht was van de fabrikant "Belden" en dat was ook shielded UTP. En die kabel was best wel van goede kwalitiet. Iemand die weet waar ik die kan kopen?

//FatalError\\
Kan ook wel aan 305mtr UTP komen voor 150piek alleen is dat niet de beste kwalitieit. Weet niet waar jij aan kunt komen?
\\

• FatalError
Ik heb die kabel nog nooit gezien, dus ik weet niet of die goed is. Het is van het merk Target:(, maar het is wel ongeveer inkoopsprijs.:)
Die Belden kabel die ik zelf heb van WAN is redelijk dun en heeft geen shielding. Er staat wel op de kabel: CAT5E ofzo, dus gechikt voor Gigabit, omdat die met 'cat5 enhanched' aangegeven worden???

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

He FatalError, wil je ff je ICQ aanzetten?
Wil ook wel zo'n kabel hebben :)

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 17:52
Cat5 Enhanced kan van alles wezen, is niet echt een standaard, vwiw. Als je het zonder meerprijs zou krijgen zeker doen, maar ik zou er niet extra voor betalen.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Verwijderd

let wel op een netwerk mag volgens de normen max 100M zijn aan een stuk kabel, je kan naartuurlijk deze wel weer verlengen met hubjes, en 200m wil ook heus nog wel, alleen heb je dan wel een hoop stroring!

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 26 september 2000 22:08 schreef cyberkiller het volgende:
let wel op een netwerk mag volgens de normen max 100M zijn aan een stuk kabel, je kan naartuurlijk deze wel weer verlengen met hubjes[/quote]Een hub versterkt het signaal niet. Da's een repeater.

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
belden kabel: welke juist? Hun hebben VEEL kabel weet je wel :)

• witchdoc
een hub versterkt het signaal WEL!
een HUB werkt ook als repeater!! (kan je feitelijk zien als meerdere repeaters in parallel)

Verwijderd

Een HUB versterkt niet.
regenereert het signaal weer op spec niveau.
0.7V in = 0,7V uit
0.6V in = 0.7V uit
1.2V in = 0.7V uit (indien dit voor zou komen)

• witchdoc
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>0.6V in = 0.7V uit[/quote]dit zou ik toch omschrijven als versterking van het signaal hoor :)

Verwijderd

Dan is het dus ook een verzwakker:)
Als hij alleen maar zou versterken heb je na 3 hubs al zowat geen leesbaar clock/signaal meer over door de vervorming)

Verwijderd

Topicstarter
Of hij nu wel of niet versterkt doet er niet toe,
volgens mij heb je een repeater nodig.
echter in veel hubjes zit er eentje in. dus

waar kan ik het NU kopen

• FatalError
Repeaters of (de meeste) hubs versterken inderdaad niet. Het signaal dat ze binnenkrijgen is door ruis enzo afgezwakt en vervormd. Dat signaal gaan ze opnieuw 'schoon' doorsturen, ze 'repeaten/herhalen' het signaal dus.

Verwijderd

moet ff reageren. cat 5 E is NU wel een standaard. en eh ik las ook iets over "shielded utp" volgens mij slaat de U van UTP op Un-shielded. als het shielded is, is het STP of FTP F staat in dit geval voor "foil shielded". en ik denk dat de S voor zich spreekt
Pagina: 1