Niet inloggen op W2k

Pagina: 1
Acties:

• venomous
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 22:25
Het is heel vreemd en hoe het komt weet ik ook niet (zal wel een gebruikers fout zijn)
Maar ik heb hiero een pc van een collega en die kan niet meer inloggen op zen W2k Pro machine. Hij probeer in te loggen met een inlog accont van 12move (loginnaam zoiets als user@12move.nl) dit lukt nog maar dan is het pw expire dus is het verplicht dat het word verander maar dit gaat niet omdat Windows de melding geeft dat het domein niet beschikbaar is.

nou zal ik vast een aantal replies krijgen login als administrator (maar dit lukt niet herkent user/pw niet)

Het is dus een wazig probleem. iemand die zegt dit had ik ook en de oplossing is...

Specs

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 08:44

Killer

Hatseflats!

Kun je ook niet inloggen als een locale user in plaats van een domein user??

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

• venomous
er is geen domein (naar mijn weten
dus het zou een lokale user moeten zijn

Specs

• Cansu
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 13:52

Cansu

Cirus the Virus

Je krijgt toch echt de melding dat het domain niet beschikbaar is. Dus lijkt het als je toch echt probeert op een domain in te loggen!

Viva la Netherlands!

• venomous
enige wat ik me kan bedenken is dat door de accountnaam @12move.nl dit komt. maar voor rest kan het niet (zit geen nic in)

Specs

• Killer

Killer

Hatseflats!

Dan zul je toch echt moeten gaan cracken *D

• venomous
Ik heb al wat gecrackt pw van administrator maar dat pakt ie dus niet meer, en ik kan @12move.nl wel cracken maar dan komt ie nog steeds met pw expired

Specs

• Killer

Killer

Hatseflats!

Op maandag 29 april 2002 15:00 schreef venomous het volgende:
Ik heb al wat gecrackt pw van administrator maar dat pakt ie dus niet meer, en ik kan @12move.nl wel cracken maar dan komt ie nog steeds met pw expired
PCtje opstarten vanaf floppy met b.v. NTFS for DOS en dan in de WINNT directory logon.scr hernoemen naar whatever.bak en vervolgens cmd.exe hernoemen tot logon.scr. PC opnieuw opstraten en ff 5 min. wachten...VOILA command interface met admin rechten. Met net user ff een user toevogen zonder wachtwoord en weer opnieuw opstarten en vervolgens inloggen met je zonet gemaakte user accountje KLAAR!!!! :)

Verwijderd

Zoals reeds vermeld is moet je het wachtwoord van de administrator cracken. Log daarna daarmee in, en de rest in een makkie.

Waarom je trouwens een inlognaam hebt die user@12move.nl heet is mij een raadsel, je machine is toch geen lid van het 12move.nl domein????

• venomous
Zal eens kijken of dat gaat, wist niet dat je een screensaver als prog kan draaien.

Specs

• Killer

Killer

Hatseflats!

Op maandag 29 april 2002 15:12 schreef venomous het volgende:
Zal eens kijken of dat gaat, wist niet dat je een screensaver als prog kan draaien.
Yep windows kijkt nergens naar en start gewoon zonder blikken of blozen de logon.scr na een minuut of 5. Dus in principe kun je alles op die manier laten starten, zolag je het maar logon.scr noemt. En het leuke is ook nog dat het programma draait onder locale admin rechten...Zal wel eens als ik zin heb het bijbehorende technet artikeltje zoeken.*-)

Verwijderd

Op maandag 29 april 2002 15:17 schreef Killer het volgende:

[..]

Yep windows kijkt nergens naar en start gewoon zonder blikken of blozen de logon.scr na een minuut of 5. Dus in principe kun je alles op die manier laten starten, zolag je het maar logon.scr noemt. En het leuke is ook nog dat het programma draait onder locale admin rechten...Zal wel eens als ik zin heb het bijbehorende technet artikeltje zoeken.*-)
Om precies te zijn als "system", is dus niet echt de lokale administrator, zelfs als er processen of bestanden zijn waar de administrator niet kan, dan kan "system" er soms nog wel bij.

Klein nadeel, system heeft (als ik het me goed herinner) geen toegang tot netwerkresources.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op maandag 29 april 2002 15:04 schreef Killer het volgende:
PCtje opstarten vanaf floppy met b.v. NTFS for DOS en dan in de WINNT directory logon.scr hernoemen naar whatever.bak en vervolgens cmd.exe hernoemen tot logon.scr. PC opnieuw opstraten en ff 5 min. wachten...VOILA command interface met admin rechten. Met net user ff een user toevogen zonder wachtwoord en weer opnieuw opstarten en vervolgens inloggen met je zonet gemaakte user accountje KLAAR!!!! :)
Voorwaarde is wel dat je Windows File Protection uitgezet hebt, anders heb je binnen 5 seconden je originele logon.scr weer terug.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Op maandag 29 april 2002 15:24 schreef Brahiewahiewa het volgende:

[..]

Voorwaarde is wel dat je Windows File Protection uitgezet hebt, anders heb je binnen 5 seconden je originele logon.scr weer terug.
had je gedacht, logon.scr wordt niet door sfp in de gaten gehouden.

• venomous
Hij doet nog niet veel is die 5 minuten standaart / vast

nevermind heb nu een promptje

Specs

Verwijderd

op die promt typ je explorer.exe

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op maandag 29 april 2002 15:26 schreef abreemjathuis het volgende:

[..]

had je gedacht, logon.scr wordt niet door sfp in de gaten gehouden.
Hmmz, in XP wel . . . 'k heb ff geen win2k doos om te testen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• venomous
Ok bedankt voor jullie informatie het is dus gelukt met logon.scr en dan explorer.exe. nou heb ik alleen nog geen admin rechten, dus moet ik nog ff doorzoeken

Specs

• Killer

Killer

Hatseflats!

Op maandag 29 april 2002 15:35 schreef venomous het volgende:
Ok bedankt voor jullie informatie het is dus gelukt met logon.scr en dan explorer.exe. nou heb ik alleen nog geen admin rechten, dus moet ik nog ff doorzoeken
Kunt vanaf prompt een user toevoegen: net user commando. Vul maar wat in, krijg je vanzelf de syntax te zien...Dan kun je zelf een nieuwe user aanmaken met admin rechten.

• venomous
Nee ik mis nog steeds root rechten (toegan geweigerd) bij gebruik net user

Specs

• Killer

Killer

Hatseflats!

????? Mmmhhmmm vaag, heb het hier nog us ff getest en werkt ok.. Kun je ook geen lege user met leeg ww aanmaken???

• venomous
Nee lukt ook niet

Specs

• pablo_p
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-04 09:35
Probeer anders eens op de prompt:

c:
cd winnt\system32
compmgmt.msc

dan start je computer management op en kan je makkelijk (grafisch) kijken naar je users en rechten.

Verwijderd

Kun je vanuit de explorer je control panel openen?

• venomous
Nee probeert ie wel maar lukt uit

Specs

Pagina: 1