Iiyama visionmaster pro 510 piept

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik ben de trotse bezitter van een Iyama visionmaster pro 510. Op zich is er nix mis mee, geeft prachtig beeld en is mooi. Maar is een probleem mee:

Ik draai bijna altijd een resolutie van 1280x960@85Hz omdat ik dat prettig vind kijken. Als je de monitor langer aan laat staan (zeg ongeveer 2 uur) dan komt er een zeer hoge pieptoon uit die ik zeer storen vind. Mijn ouders horen hem niet maar ik krijg er zelfs koppijn van.

Als ik de monitor op een andere resolutie of andere verversingsfrequentie zet dan is het gepiep weg. maar ik wil graag die 1280x960@85Hz draaien omdat het zo'n prettige instelling is.

Ik heb al wel uitgevonden dat als je een harde klap tegen de zijkant aangeeft het gepiep voor een maar minuten weg is.

Wat is het en hoe kan ik het verhelpen?

Pak je rust!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

geef er _nooit_ een harde klap tegen, dan gaat ie dus kapot :D

Had zelf ook een VMPro 510 en die is kapot gegaan (wilde ineens niet meer aangaan ;( ) maar ik weet wel dat elke keer als je een klap geeft de elektronica een flinke trilling krijgt en de beeldbuis dus ook. Daar zijn ze niet voor gemaakt ;)

Trouwens, probeer eens 1600*1200 of 1184 * 864 als je de 4:3 verhouding wilt houden (dus niet 1280*1024).
Of probeer de Hz wat hoger te zetten, hij kan in die res tot 120 Hz ongeveer dacht ik (ik draaide 1800*1440 @ 85 Hz :P )

• Den the Man
  • Niet online
Als ik boos word dan wil ik wel eens klappen gaan geven :P

Maar je weet niet hoe het komt dat de monitor zo piept?

Pak je rust!

Verwijderd

Grote kans inderdaad dat het verholpen is als je de refreshrate wat hoger zet. :)

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 22:01

Xanax959

relax...

Hoog gepiep komt meestal door een hoogfrequent trafo waar wat windingen los zitten. Wat b.v. tv monteurs schijnen te doen is het spuiten van een soort lak over die onderdelen waardoor alles weer vast komt te zitten.

Atari portfolio Dos 2.11

• Den the Man
  • Niet online
Er zit dus niks anders op dan de verversingsfrequentie wat hoger te zetten (100Hz). Jammer maar toch, ik heb geen zin om dat ding aan iiyama mee te geven. dus dit is de enigste optie.

dit brengt me meteen op het idee om ff te kijken naar een andere videokaart om die brakke MX te vervangen :)

Pak je rust!

Pagina: 1