yopz ik heb een klein vraagje ik wil graag mijn eigen server opzetten maar wat heb ik daar voor nodig ik zit via de kabel op het net sory voor deze nOOb vraag...................|
Watvoor server wil je draaien??
Windows/linux?
lees eerst faq en gebruik de search
heb deze vragen al zo vaak gezien
Windows/linux?
ik draai op een win-bak en waarom kijk je dan.er staat toch duidelijk nOOb vraagd hulp?Op maandag 29 april 2002 13:53 schreef Hielkej het volgende:
Watvoor server wil je draaien??
Windows/linux?
Wil je een webserver: dus waar je webpagina's op kunt zetten?
Wil je een fileserver: dus waar je bestanden voor je interne netwerk op kunt zetten?
Wil je een ftpserver: dus waar je bestanden voor de hele wereld op kunt zetten?
Wil je een mailserver: Dus waar je mail mee kunt versturen en ontvangen?
Wil je een DNS server: Waar je domeinennamen mee kunt beheren?
Wil je een NTP server: Waarmee je tijden binnen je netwerk goed kun zetten?
Wil je een.........
Wil je een fileserver: dus waar je bestanden voor je interne netwerk op kunt zetten?
Wil je een ftpserver: dus waar je bestanden voor de hele wereld op kunt zetten?
Wil je een mailserver: Dus waar je mail mee kunt versturen en ontvangen?
Wil je een DNS server: Waar je domeinennamen mee kunt beheren?
Wil je een NTP server: Waarmee je tijden binnen je netwerk goed kun zetten?
Wil je een.........
Verwijderd
Linux router is wel leuk, dan heb je aan een 486 voldoende. Je kan het ook het wat uitgebreider doen en dan kan je Windows 2000 installeren op bijv een P1 200 Mhz met 64 MB intern, dat is de situatie die ik heb. Op mijn server wordt het internet gedeeld en bestanden geshared.
Maar wat wil je met die server doen ?
Voor alleen het internet delen heb je geen snelle server nodig.
Voorkeur OS: Linux/Windows 2000/XP/NT
Maar wat wil je met die server doen ?
Voor alleen het internet delen heb je geen snelle server nodig.
Voorkeur OS: Linux/Windows 2000/XP/NT
ik gok dat ie een webserver bedoelt
psssst! Volgens mij wil ie een Windows 2000 Advanced server array met 20 bakken opzetten! Move -> PNS!
Verwijderd
Dan is t dus win98/2000/XP met Personal Webserver die er standaard bij zit.Op maandag 29 april 2002 13:57 schreef AtomicShockwave het volgende:
ik gok dat ie een webserver bedoelt
Op maandag 29 april 2002 13:58 schreef Gregole het volgende:
[..]
Dan is t dus win98/2000/XP met Personal Webserver die er standaard bij zit.
Wat zei je? Ik denk dat hij vast ook wel met PHP wil klooien, ik raad hem dus IIS 4 zonder beveiligingspatches aan....
daar draait GoT toch ook op?Op maandag 29 april 2002 13:59 schreef MikeN het volgende:
[..]
![]()
![]()
Wat zei je? Ik denk dat hij vast ook wel met PHP wil klooien, ik raad hem dus IIS 4 zonder beveiligingspatches aan....
Ik gok dattie internet delen met een gateway bedoelt
Verwijderd
Hij heeft t over een winbak hoor.Op maandag 29 april 2002 13:59 schreef MikeN het volgende:
[..]
![]()
![]()
UHU? IIS draait alleen maar op Windows hoor, dus?Op maandag 29 april 2002 14:00 schreef Gregole het volgende:
[..]
Hij heeft t over een winbak hoor.
Als webserver zou ik in alle tijden apache nemen..
mensen wat ik wil is..........tussen de headends blijven van mijn kabelboer en via een hub een server opzetten om via d.c te sharen dat is wat ik wil ik heb de instellingen al voor de hub maar.........ik heb maar 1 computer kan dit.? sorry maar wat dit betreft ben ik een echte nOOb
nee, PWS!Op maandag 29 april 2002 14:01 schreef hdd het volgende:
Hmm, dat weet ik nog zonet niet. Wil je puur statische pagina's serveren dan zijn er betere alternatieven die sneller zijn.Op maandag 29 april 2002 14:01 schreef hdd het volgende:
[edit]
Hoofdletters en punten? Ben je op dat gebied ook een n00b?Op maandag 29 april 2002 14:02 schreef locco het volgende:
mensen wat ik wil is..........tussen de headends blijven van mijn kabelboer en via een hub een server opzetten om via d.c te sharen dat is wat ik wil ik heb de instellingen al voor de hub maar.........ik heb maar 1 computer kan dit.? sorry maar wat dit betreft ben ik een echte nOOb
En waarom een hub met maar 1 pc?
oke ik krijg duidelijk geen antwoord mensen jullie bezitten de kennis deel die dan ook en op deze reactie ga ik niet eens inOp maandag 29 april 2002 14:02 schreef MikeN het volgende:
[..]
Hmm, dat weet ik nog zonet niet. Wil je puur statische pagina's serveren dan zijn er betere alternatieven die sneller zijn.
[edit]
[..]
Hoofdletters en punten? Ben je op dat gebied ook een n00b?
En waarom een hub met maar 1 pc?
maar goed wat is jullie advies dan? hoe kan ik dit dan opzetten ik heb toch echt een hub nodig om binnen de headends te blijven
Ga hoofdletters en punten gebruiken.Op maandag 29 april 2002 14:06 schreef locco het volgende:
[..]
oke ik krijg duidelijk geen antwoord mensen jullie bezitten de kennis deel die dan ook en op deze reactie ga ik niet eens in![]()
maar goed wat is jullie advies dan? hoe kan ik dit dan opzetten ik heb toch echt een hub nodig om binnen de headends te blijven
Verder is het nog steeds onduidelijk WTF je nou wil.
Als hij dat nou gewoon zegt dan. Dan ben ik meteen weg, want ik weet nix van DC.Op maandag 29 april 2002 14:08 schreef |HunterPro| het volgende:
Volgens mij wil hij een DirectConnect hub beginnen
Op maandag 29 april 2002 14:09 schreef MikeN het volgende:
[..]
Als hij dat nou gewoon zegt dan. Dan ben ik meteen weg, want ik weet nix van DC.
le-zenOp maandag 29 april 2002 14:02 schreef locco het volgende:
Oke wat ik wil is: m.b.v een hub d.c server opzetten.<punt>
Om zo tussen de headends te blijven.<punt>
Maar kan dit met 1computer?
of zijn er ander alternatieve voor?
wtf zijn headendsOp maandag 29 april 2002 14:10 schreef locco het volgende:
Oke wat ik wil is: m.b.v een hub d.c server opzetten.<punt>
HEHEHHEHHEHEOp maandag 29 april 2002 14:08 schreef |HunterPro| het volgende:
Volgens mij wil hij een DirectConnect hub beginnen
Geen id, verder: waarom heb je een hub nodig om een server op te zetten? Of is dat weer iets DC-specifieks?Op maandag 29 april 2002 14:11 schreef |HunterPro| het volgende:
[..]
wtf zijn headends
een hub is een verzamelbak waar alle DC'ers zich bij aanmelden, hun lijst doorgeven, etc. Als een ander dus connect connectie ie dus eerst met een hub (hubs hebben vaak thema's), en daarvan krijgt ie het adres van de uiteindelijk client van.Op maandag 29 april 2002 14:12 schreef MikeN het volgende:
[..]
Geen id, verder: waarom heb je een hub nodig om een server op te zetten? Of is dat weer iets DC-specifieks?
[edit]
allemaal mini-DC-netwerkjes dus
anders mag je niet connecten, toch?Op maandag 29 april 2002 14:14 schreef locco het volgende:
die hub heb ik nodig om binnen de headends ( zijn de hoofdrouters) te blijven .........
yopz jij begrijpt wat ik bedoel maar hoe zet ik dit op ? kan dit met 1 computer?Op maandag 29 april 2002 14:14 schreef |HunterPro| het volgende:
[..]
een hub is een verzamelbak waar alle DC'ers zich bij aanmelden, hun lijst doorgeven, etc. Als een ander dus connect connectie ie dus eerst met een hub (hubs hebben vaak thema's), en daarvan krijgt ie het adres van de uiteindelijk client van.
[edit]
allemaal mini-DC-netwerkjes dus
dan zou ik zeggen: Installeer windows (maakt niet echt uit welke), installeer de hub-server-software (is bij DC te krijgen), en veel plezier met je hub-server!
ik denk dat je dat zelf wel kunt uitvogelen met de DC webpage en de help van die serversoftware... 'k denk het wel, aangezien een vriend van me ook eentje draait (een van de grootste hubs).Op maandag 29 april 2002 14:15 schreef locco het volgende:
[..]
yopz jij begrijpt wat ik bedoel maar hoe zet ik dit op ? kan dit met 1 computer?
LOL dat heb ik allemaal alOp maandag 29 april 2002 14:15 schreef |HunterPro| het volgende:
dan zou ik zeggen: Installeer windows (maakt niet echt uit welke), installeer de hub-server-software (is bij DC te krijgen), en veel plezier met je hub-server!
en kan ik er dan ook nog gewoon mee gamen?
kan wel... maar ik denk niet dat je hub-vriendjes het leuk vinden als je heel je bandbreedte dichttrekt met een potje RA2... dan wordt je snel als hub er uit gesodemieterd... het is makkelijker een losse machine hiervoor te gebruiken.Op maandag 29 april 2002 14:17 schreef locco het volgende:
[..]
LOL dat heb ik allemaal almaar ik heb maar 1 systeem gaat mijn internet verkeer dan niet naar de kl*te?
en kan ik er dan ook nog gewoon mee gamen?
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()