Ik wil voorkomen dat men met een ftpprogramma permissies van een map kan wijzigen. Het is namelijk alleen de bedoeling dat ik dat kan doen in een shell als putty. Is dit mogelijk? Zoja, hoe.
Verwijderd
Ik weet niet wat voor OS je gebruikt. Maar als het linux is dan moet je in /etc/ftpaccess de chmod regel op no zetten.
OS: UNIX (bij www.widexs.nl)Op maandag 29 april 2002 13:35 schreef BL het volgende:
Ik weet niet wat voor OS je gebruikt. Maar als het linux is dan moet je in /etc/ftpaccess de chmod regel op no zetten.
Ik heb alleen de mappen DOMAIN + cgi-bin + mail
maar nergens een map /etc/ftpaccess...
Of kan alleen mijn provider (widexs) dit instellen?
voeg de gebruiker die geen ftp access mag hebben toe aan /etc/ftpusers.
Nou als ik in SSH-shell een CHMOD doe kunnen anderen die ook toegang hebben via ftp gewoon de permissies op hun beurt wijzigen zodat men inzage krijgt in de inhoud van de map. En dat wil ik juist voorkomen...Op maandag 29 april 2002 14:10 schreef skunkah het volgende:
Met CHMOD moet dit toch gewoon kunnen...?
Alle gebruikers(including me) hebben dezelfde username+wachtwoord, van de root. het kan niet anders, omdat deze mensen regelmatig onderhoud moet doen(op databases ed) en dus bij de root moeten kunnen. Alleen mogen zij de inhoud van een bepaalde map onder de root niet zien/wijzigen. Is dit te beveiligen via SSH?Op maandag 29 april 2002 14:27 schreef 2P het volgende:
voeg de gebruiker die geen ftp access mag hebben toe aan /etc/ftpusers.
Verwijderd
Je kunt toch wel meerdere gebruikers aanmaken die dan dezelfde permissies hebben, maar niet root zijn. Dan kun je wel je beveiliging op bestandsniveau regelen;
Niet goed opgelet tijden de informatica les, dat je nooit je root account mag geven !!!
Niet goed opgelet tijden de informatica les, dat je nooit je root account mag geven !!!
Ok stapje verder gelukkig, ff gebeld met mijn ISP.Op maandag 29 april 2002 13:35 schreef BL het volgende:
Ik kan nu in /etc komen. Verder geven zij weer geen support.
Hoe kan ik er nu voor zorgen dat de chmod alleen wordt uitgevoerd op de map(test)??
zoiets als "chmod 400 ftpaccess /DOMAIN/HTML/test" Heb geen flauw idee hoe ik dit moet doen.
Verwijderd
Ik denk dat hier bedoelt wordt om in dit bestand te zoeken naar de regel "chmod ..." (yes ofzo) en die moet je dan op no zetten.Op maandag 29 april 2002 13:35 schreef BL het volgende:
meer een NOS topic ipv P&W .... Moved
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Pagina: 1