[redhat7.2] multiboot aanmaken?

Pagina: 1
Acties:

• tazmaniac20
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-11-2025
Ik heb op me 2de pc Redhat7.2 geinstalleerd op een partitie van 5gb op een hd van 10gb. Ik wil op die andere 5gb WinXP installleren. Hoe kan ik dit doen? lilo staat geinstalleerd op de MBR.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:46

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Zorg dat je een werkende bootdisk hebt van je RH-installatie. Vervolgens kun je vanaf de CD-ROM booten en zo de installatie van XP starten. Ik weet niet zeker of de installer daarvan ook een goede partitie voor je kan aanmaken, mocht dat niet kunnen dan kun je dat met (c)fdisk onder Linux doen. Je maakt dan gewoon een FAT-partitie aan die XP dan vanzelf wel (als je dat wilt) omzet in NTFS.

edit:

Even vergeten te vermelden: de installatie van XP zal je bootsector overschrijven. Je moet dan ook met de bootdisk van RH die je gemaakt had opstarten en even lilo draaien, nadat je je /etc/lilo.conf hebt aangepast zoals beschreven in een topic van ongeveer een half uur geleden :). Vervolgens kun je met een menu bij het booten kiezen uit XP en RH.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.