Toon posts:

slotje doorgefikt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kheb een p3 450mhz met 256 sdram op
mobo is een p2 asus p3bf atx

vorige week moet ik ofwel mijn ram kaart te hard of vol statische electr of zo erin gestoken hebben en begon alles nogal sterk te ruiken
ik legde mijn pc af en bleek dus dat het witte klepje van mijn eerste ramslot eraf was en dat 1 blokje van mijn ramkaart er ook afgesprongen was van de hitte

nu vraag ik het liever voordat ik iets fout doe, want die fouten kosten geld

ik heb 3 slots, is het ok om de eerste over te slaan en gewoon de 2 andere te gebruiken?
of: hoe kan ik weten of mijn eerste slot defect is voor goed, zonder dat ik nogmaals een ramlat van 75 euro naar het hiernamaals help?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Ik vraag me af hoe dat witte nokje er af is gegaan :? dat doet zo'n DIMM niet uitzichzelf. DIMM er verkeerd om in geramd of zo? (begon 'ie direct te ruiken na het plaatsen?). Anyway, normaal gesproken kun je de eerste DIMM sockets van dat bord wel overslaan, maar ik durf je niet te vertellen of dat in dit geval goed gaat; misschien is er wel meer kapot gegaan.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

PICS PICS!!!!

dit heb ik nog nooit gehoord namelijk, een blokje dat van je ram afspringt... ben erg benieuwd wat je er nou fout gegaan is.

Verwijderd

Hoe is het mogelijk dat dat witte houdertje eraf is gegaan? Tevens, je kunt bijna niet die chip verkeerd om in het slot duwen. Dan heb je toch wel héél veel kracht nodig.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
of stond je pc aan?

specs

Verwijderd

Topicstarter
pc stond niet aan, pics neemik onmiddellijk, geef me ff tijd om up te loaden

aan mobo is er niets te zien
ik duwde rammeke erin en stak pc aan, maar die startte niet op, toen rook ik het

• apa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-08 09:42

apa

Run Forest, ruuuuuuuuuunnnnn!!

Whahaaaaaaahahahahaa...

Dit heb ik nog nooit gezien, maar het is echt wel goe! Je DIMM is zeker naar de zakken. Probeer die dimm eens naar de winkel te brengen en de verkoper wijs te maken dat dat er zo spontaan is afgevallen. Maar als ik die verkoper was, dan zou ik dat toch niet geloven; zeker niet als je retention clip er ook "spontaan" afgevallen is ;)

PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:54

Mentalist

[avdD]

Ff kijken... Aan die laatste pic te zien heb je hem er volgens mij verkeerd om in geramt, als ik me toch niet vergis...

Nee da's jammer, je dimm is gaar, als je nog wat betere pics van je mobo post kunnen we misschien beoordelen of die een kans heeft het overleefd te hebben maar dit ziet er goed gaar uit ;(

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Op maandag 29 april 2002 15:45 schreef apa het volgende:
Whahaaaaaaahahahahaa...

Dit heb ik nog nooit gezien, maar het is echt wel goe! Je DIMM is zeker naar de zakken. Probeer die dimm eens naar de winkel te brengen en de verkoper wijs te maken dat dat er zo spontaan is afgevallen. Maar als ik die verkoper was, dan zou ik dat toch niet geloven; zeker niet als je retention clip er ook "spontaan" afgevallen is ;)
Nog nooit gezien? ga eens naar www.twistedhardware.net , daar staat dit ding als voorbeeld. Wat hie gebeurd is, is dat een DIMM verkeerd om is geplaatst.

• Redje
  • Laatst online: 18-08 21:30
Zo zie je maar weer, had je nu een merk gekocht had je dit niet gehad, deze solderen het echt vast ipv ff lijmen :P:P

Maar serieus dit ziet er vaag uit, lijkt me idd een kwestie van verkeerd om. Maar je zou zeggen dat het soldeer wel houdt...

• krisis1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-02 20:46

krisis1

Onder-watte?!

Mijn vader ging ook eens een nieuw RAM-latje steken...
Eerst de witte clips wat naar buiten... tot op het mobo }:O |:( clipje afgebroken :(, maar slot is nog bruikbaar. Misschien iets gelijkaardigs?

Verwijderd

eh rasta 1 ding is zeker zuig je voeding es uit :z

enne
ik zou het gewoon proberen het lijkt dat het pootje gewoon is afgebroken en niet is afgebrand

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hee, dit heb ik ook een keer gehad met een gaar ram reepje. Het was no-name ram zonder merk. maar op die chippies stond luxor oid. was 128MB PC100. mijn pc viel in eens uit, ik kijken: Chip van me ram afgevallen! Daarna heb ik ook nog me poten er aan gebrand :( Mijn mobo doet het nog prima :o RAM heb ik maar meteen weggegooid zonder te testen

Verwijderd

Topicstarter
kheb nu 2 soorten ram ingestoken, een 100 en een 133 elk 128 en dat marcheert perfect
100 in ht eerste slot,
blijkbaar is er dus geen schade aan...

behalve dat mijn vorige latje begraven is nu
amen

• _JGC_
  • Nu online
Op maandag 29 april 2002 20:25 schreef Erik1 het volgende:
Hee, dit heb ik ook een keer gehad met een gaar ram reepje. Het was no-name ram zonder merk. maar op die chippies stond luxor oid. was 128MB PC100. mijn pc viel in eens uit, ik kijken: Chip van me ram afgevallen! Daarna heb ik ook nog me poten er aan gebrand :( Mijn mobo doet het nog prima :o RAM heb ik maar meteen weggegooid zonder te testen
Ofwel: brak OEM RAM van Gistron. Is echt klotespul. Had laatst wat PC133 CL3 troep in een oude Celeron gestoken, kon niet eens 66MHz CL2 draaien :r

Edit: Ik heb hier ook een moederbord gehad met een ontbrekend wit lathoudertje, zolang de boel aan 1 kant vastzit blijft ie echt wel zitten.

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ja, van Gistron ja. Ik heb een keer een computer gebouwd voor iemand anders, ook onderdelen van gistron. oa PC133 256MB OEM, dit draait max. 112FSB in CL3 :( Voor mijzelf nog 128MB PC133 besteld. Allerlei rare errors, vastlopers, enz. Heb ik dus terug gestuurt, nieuw reepje gekregen. met dit geheugen erbij (die met luxor chippies) Wil mijn PC niet hoger dan 133 FSB, Met maar 1 reepje met infinion :? chippies wil die zo over de 150!
Pagina: 1