Alles behalve American History X

Pagina: 1
Acties:

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 15:01
Ik heb een probleem dat ik zelf behoorlijk vreemd vind eigenlijk...

Tijdje terug had ik American History X gekocht op DVD...
ik blij natuurlijk, want het is een goede film die zeker wel thuis hoort in de collectie...
Dus ik stouw m in de dvdspeler thuis... Krijg ik een groen beeld... (wat niet van mn speler is, want daarop heb ik de kleur op blauw ingesteld)
Hij kon m niet laden... |:( :(

Dus ik terug naar Free Record Shop, hij doet het niet... nieuwe meegekregen... Zelfde probleem...
Weer terug... nieuwe... zelfde probleem... helemaal teruggebracht toen maar en een andere meegenomen...

Dat was al een tijdje terug, Afgelopen week had een maat van me hem gekocht... Dus ging ik m lenen of het bij die ook was...
En ja hoor... Groen scherm! |:(

Hier snap ik dus niets van...
Tot nu toe heeft mijn speler ALLE dvd's/cd's/cdr's/mp3cd's/vcd's gepakt die ik erin heb gestoken... Allemaal... behalve American History X

Dan zou je eerst nog denken dat het komt door de manier waarop AHX geperst is ofzo... maar dan zou er toch wel minstens 1 andere geweest moeten zijn die ook zo gemaakt is ofzo...

Weet iemand wat ik hieraan zou kunnen doen? of alleen al hoe dit zo kan komen, waarom het is?

ik heb btw een Vestel 2216 dvd speler...
(nou niet zeuren van koop een 'echt' merk, want deze is goed, hij speelt alles en altijd, behalve deze keer dan)

Leeg - Sinds 20180907

Verwijderd

is dit niet een ander (groter??) type dvd die niet is ondersteund door jouw speler???

Verwijderd

Op maandag 29 april 2002 13:37 schreef Foxboy het volgende:
is dit niet een ander (groter??) type dvd die niet is ondersteund door jouw speler???
Wat me meteen opviel bij die AMX dvd, was dat het beeld een andere grootte had dan normaal... Misschien dat dat er iets mee te maken heeft.

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 10:19
Die American History X die jij hebt gekocht is eigenlijk een veredelde VHS band, dus gewoon een VHS band op een DVD gezet. Het is ook gewoon 4:3 beeld ipv. 16:9.

Niet dat dat moet uitmaken natuurlijk.

• Chillz
Op maandag 29 april 2002 13:44 schreef het_beest het volgende:
Die American History X die jij hebt gekocht is eigenlijk een veredelde VHS band, dus gewoon een VHS band op een DVD gezet. Het is ook gewoon 4:3 beeld ipv. 16:9.

Niet dat dat moet uitmaken natuurlijk.
(ook is de ondertiteling meegebakken met het beeld, dus niet uit te zetten)

Maar dat dacht ik ook...
dat moet niks uitmaken...

heb m ook bij wat vrienden uitgeprobeerd, bij hun geen probleem...

slaat echt nergens op...

Leeg - Sinds 20180907

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook een keer gehad. Was met de dvd van The Body. Die wilde ik spelen en gaf toen ook een groen scherm. Had hem gelukkig gehuurd.

Snap nog steeds niet hoe dat kwam, verder daarvoor en daarna nog nooit problemen gehad met dvd's.

Verwijderd

mischien staan de restrikties te veel afgesteld
(vb geweld en sex en censuur)

• Chillz
Op maandag 29 april 2002 20:52 schreef Anthrax het volgende:
mischien staan de restrikties te veel afgesteld
(vb geweld en sex en censuur)
dat niet...
anders waren er wel meer discs die hij niet had willen pakken waarschijnlijk...
(baise moi, evil death e.d.)

Leeg - Sinds 20180907

• MARTIJN_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-07 17:05

MARTIJN_

<<---^|^--->>

American History X dvd heb ik ook ik kan die wel gewoon afspelen. maar ik ook zoon soort probleem bij de film Seven (goedkopen uitvoering) het beeld staat de hele tijd van donker naar licht te knipperen en heen en weer te schuiven. :(

PGEQRZEM

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:43

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

ik weet dat bij gewone cd spelers als ie een cd niet wil lezen je het op kan lossen door de laserintensiteit te verhogen. dit kan doormiddel van de potmeter bij de laser een heel klein stukje verder open te draaien.

het zou kunnen dat ie het wel doet, maar ben voorzichtig hiermee, ik weet niet of het wel kan bij DVD

• JsB
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

JsB

Het groene beeld heeft waarschijnlijk iets met de afspeelsoftware in de spelers te maken. Waarom ik dat denk?

Ik heb een hollywood plus kaart in mijn computer. Ook heb ik dvd's waaronder highlander Endgame. Als ik de nieuwste versie van de afspeelsoftware gebruik geeft Highlander Endgame alleen maar groen beeld, terwijl mijn andere 25 dvd's het wel allemaal perfect doen. Installeer ik nu een eerder versie van de hollywood drivers en afspeelsoftware dan doet highlander endgame het perfect (evenals de rest van mijn dvd's).

Ik denk dat het bij normale dvd spelers net zo werkt als bij mijn hollywood kaart, het heeft iets met de software te maken. Maar die kun je bij een gewone speler natuurlijk niet zo makkelijk updaten, al kun je bij sommige de firmware flashen geloof ik.

Het zal wel iets met de manier van encoden te maken hebben ofzo.
Pagina: 1