Logitech Dexxa optical mouse??

Pagina: 1
Acties:

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik ben op zoek naar een seriele muis met scrollwieltje en op www.alternate.nl kwam ik deze tegen:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Logitech Dexxa Optical Mouse
Muis met een optische sensor i.p.v. een balletje.
De muis heeft 5 knoppen en 1 wiel.
Wordt aangesloten op een serieele of PS/2 poort. [/quote]Die heeft ook nog es een optische sensor en hij kost maar 49 piek..

Heeft iemand misschien zo'n muis of heeft iemand er wat meer info over (hoe die eruit ziet, kwaliteit).. Op www.logitech.com kon ik er niks over vinden...

Verwijderd

Dexxa heeft niets met Logitech te maken, het is gewoon een El-Cheapo merk!

• Palomar
  • Niet online
ik denk dat je idd gelijk hebt.. ik heb ff wat gezocht het heeft niks met logitech te maken.. ik snap niet waarom ze bij alternate dan LOGITECH DEXXA MUIS neerzetten :?

Geen dexxa dus... maar ik ben nog wel op zoek naar een serieele scrollmuis.. nu hebben logitech en microsoft allebei een scrollmuis die gechikt is voor PS/2 en SERIEEL.. dit gaat dus denk ik met een verloopstekkertje. Zal dit altijd werken of heb ik ook de kans dat de muis het niet doet met het (bijgeleverde) verloopstekkertje?

Ik wilde nl ook een logitech OEM PS/2 scrolmuis kopen voor 35 piek, maar de verkoper zij dat een PS/2->SER verloopstukje niet zou werken. Alleen als ik een duurdere kocht dan zou het weer WEL werken.. hoe zit dat nou?

Verwijderd

Over die Dexxa is laatst nog een topic geweest en het is WEL een OEM versie van Logitech en op het net staat er ook een recensie van maar waar....

De Dexxa heb ik zelf en ik ben er erg tevreden mee.

Verwijderd

Heeft ie er ook bij verteld waarom ie niet gaat werken ? Zo`n verloopstukje is niet meer dan een paar draadjes verwisselen volgens mij.
Dexxa is inderdaad een OEM-merk van Logitech. Kwaliteit schijnt weleens de wensen over te laten (geen persoonlijke ervaring).

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-08 12:34
kun je beter een oem logitech kopen. (met zo'n zwart logo'tje)

• Palomar
  • Niet online
ja maar voor de duidelijkheid; hij moet dus wel serieel zijn.. en dan vallen al heel wat muizen af..

Ik heb de dexxa site gevonden ( www.dexaweb.com ).. en er stond een plaatje op:
Afbeeldingslocatie: http://www.dexxaweb.com/img/box_optom.jpg
Ziet er wel leuk uit voor 50 piek.. maar ik wil nu wel ff zeker weten of ie het ook 'serieel' doet?
Dr postte hier net iemand dat ie deze muis heeft (ik weet je nick niet meer), zat er ook een serieele aansluiting bij?? Dat zou ik graag ff willen weten :)

Verwijderd

Ik hep hem.. en hij werkt perfect... Zeker met een goede muismat (ben nu aant experimenteren met een heele platte.. en hij doet het perfect... Enige probleem.. als je zweethanden hebt is hij niet prettig (moeilijk grip dan)

Verwijderd

Er zat btw geen serieele aansluiting bij (maar hij werkt met standaart drivers (dus windows drivers)), Ik neem aan dat hij het wel serieel doet (maar kan het je niet garanderen)

Verwijderd

Je moet gewoon de Microsoft optische muis drivers gebruiken, dat werkt het prettigst.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Opa

Nu Multifocaal!

Er staat een test op http://www.chip.de/PC2D/PC2DB/PC2DBA/pc2dba.htm?id=456 .
Dexxa is dus wèl een merk van Logitech. Hoe ik dat weet? Nou, eenvoudig. Dexxa kwam ooit langs bij mijn baas omdat ze wilden dat wij die muizen (en lolknuppels en een scanner) gingen supporten. Toen kwam het hoge woord er uit.
Pas wel op: Uit ervaring weet ik dat er PS/2 muizen bestaan die hoe dan ook NIET werken op een PS/2--> Serieel adaptertje.
Op de Dexxaweb.com site staat duidelijk:
Connects to PS/2 mouse port.
Ga er maar van uit dat hij NIET op serieel werkt.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Palomar
  • Niet online
ja dat vermoedde ik al.. maar op Alternate staat weer doodleuk PS2/SERIEEL..:? ik heb al een mailtje naar alternate gestuurd he dat nou zit..

• Palomar
  • Niet online
ik heb een reply terug van Alternate (snel trouwens):

Geachte Heer/Mevrouw,

Dit werkt niet op een seriële poort.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Alternate Computerversand Nederland

ze zijn zichzelf dus lekker aan het tegenspreken :(

Dan kijk ik toch maar ff uit naar een microsoft of logitech die wel een seriele aansluiting heeft (hoeft geen optische, wel scrollwheel)
Pagina: 1