Misschien een gekke vraag. Ik heb een SB pci 64, met 2 boxen erbij. Nu wil ik de geluidskaart en boxen gaan vervangen. Wegens geldgebrek, wil ik het liefste eerst de boxen vervangen door de Creative 5300 5.1 setje. Maar kan ik dit wel aansluiten op mijn SB 64? Zo ja, wat zijn de gevolgen voor het geluid? Het is maar tijdelijk, later wil ik nog een SB audigy oem aanschaffen. Maar is bovenstaande dus mogelijk?
volgens mij kan je het wel aansluiten maar dan heb je geen apart achtergeluid en ik denk helemaal geen midden
Wat bedoel je dan met achtergeluid? De centerspeaker vind ik trouwens nog niet zo'n groot probleem, als dat maar het enige is. Het is immers maar tijdelijk.
Verwijderd
Kijk gewoon even wat voor aansluitingen die kaarten hebben, zoek even een plaatje op van die kaart en je weet het toch ?
Er zit 1 groene uitgang op, met zo'n klein stekkertje erin die direct is doorgelust naar mijn 'oude' boxen. Voor de rest zit er alleen een mic-ingang en een andere zwarte ingang op.
Ik heb hier totaal geen verstand van, dus wie kan mij helpen?
Ik heb hier totaal geen verstand van, dus wie kan mij helpen?
ik bedoel dat het voorgeluid wordt gekopieerd naar de achterste boxen.
Verwijderd
een gast uit mijn klas heeft et met van die verdeel stekkertjes gedaan:
en dan een paar in elkaar klikken zodat je genoeg uitgangen krijgt voor 5.1
je hebt dan natuurlijk geen 5.1 geluid maar gewoon links-rechts op alle speakers.
code:
1
2
3
4
5
| o o | | | | \/ | |
en dan een paar in elkaar klikken zodat je genoeg uitgangen krijgt voor 5.1
je hebt dan natuurlijk geen 5.1 geluid maar gewoon links-rechts op alle speakers.
Bedankt voor de informatie. Nog een vraag: doet de bas het ook als je het setje op deze manier opstelt?
Verwijderd
yep, bij hem tenminste wel,
hij heeft drie stekkertjes:
front l-r
roar l-r
center & bass
dan doe je bijv:
dan heb je dus 2 verdeelstekkers nodig. (het gaat hier dus over 3.5 jackplugjes)
hij heeft drie stekkertjes:
front l-r
roar l-r
center & bass
dan doe je bijv:
code:
1
2
3
4
5
6
| f r
\ /
\/ cb
\ /
\/
| |
dan heb je dus 2 verdeelstekkers nodig. (het gaat hier dus over 3.5 jackplugjes)
Verwijderd
Ik weet niet hoe het bij deze set is, maar mijn DTT 3500 heeft analoge ingangen voor voor en achter.
Op de vooringang worden frontspeakers en subwoofer aangestuurd en op de achteringang worden de rearspeakers aangestuurd.
Pas met een digitaal signaal(Glasvezel/Coax/Digital DIN) worden alle speakers met 1 kabel aangestuurd inclusief front-speaker. Die kan bij mij niet apart aangestuurd worden.
Op de vooringang worden frontspeakers en subwoofer aangestuurd en op de achteringang worden de rearspeakers aangestuurd.
Pas met een digitaal signaal(Glasvezel/Coax/Digital DIN) worden alle speakers met 1 kabel aangestuurd inclusief front-speaker. Die kan bij mij niet apart aangestuurd worden.
Bedankt voor de reacties! Ik koop wel eerst die geluidskaart, anders wordt het wel een heel gedoe met aansluiten. Die boxen komen wel een keertje 
Bedankt!
Bedankt!
Pagina: 1