Toon posts:

kabelmodemproblemen & co

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik ben sinds kort in het gelukkige bezit van een kabelabonnement, alleen heb ik er tot op heden niets mee kunnen doen. alle hard- en software is naar mijn weten juist geinstalleerd, maar op het moment dat ik verbinding wil maken krijg ik het volgende foutbericht:

e0041: Failed on create device: NTSPPP3

wat betekent dit, en beter nog, hoe los ik dit op?

bvd.

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:25

Mark_640

In my memory

Misschien dat 't helpt als je er even bijverteld wat voor kabelabbonement je hebt, via welke provider, wat voor modem, andere hardware, pc, enz. enz... Hier kunnen we nml. niet veel mee... ;)

Verwijderd

Topicstarter
docsis modem, premium abonnement bij kabelfoon, aangesloten via den usb-poort...
verder 450 mhz intel celeron II processor... win98, eeuh..
nog meer? :)

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Ik heb weinig ervaring met Kabelfoon... Misschien een andere tweaker... :)

Maar je hebt al op de helpdesk pagina van kabelfoon gekeken??

help.kabelfoon.nl

Verwijderd

Topicstarter
jazeker, maar daar word ik niet erg veel wijzer van. nog geen helpdesk gebeld, daar ik dat echt als allerlaatste strohalm beschouw en ik werlelijk desparaat moet zijn die lui te bellen...

*slechte ervaringen met helpdesks heeft* :r

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Op maandag 29 april 2002 12:51 schreef BackpackaBaba het volgende:
*slechte ervaringen met helpdesks heeft* :r
LOL.. je komt van FOK?? ;)

Verwijderd

Topicstarter
nee, heb daar weleens wat rondgeneuzeld... er staat me nog iets bij van een of ander topic over dit helpdesk, nu je zegt :) maar nee, dat was ik dus niet ;)

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:07

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Sluit die modem eens aan via netwerkkaart.
Dat zal het wel verhelpen (hoop ik).

Systeem specs

Verwijderd

Topicstarter
ook dat biedt geen soelaas ;(

Verwijderd

Topicstarter
*schopje omhoog*

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
als je een surfboard hebt probeer dan de nieuwe drivers eens voor USB

Verwijderd

Topicstarter
surfboard.... dnaar mijn weten is dat zon ding waarmee men de golven berijdt enzo....

Verwijderd

Topicstarter
*schop*

sjit, ging er stiekum wel vanuit dat men mij hier zo uit de brand kon helpen...
kunt u mij dan misschien wat andere tech-fora aanraden...? (waar ze slimmer zijn dan hier ;) )

Verwijderd

Kabelfoon levert wat dat betreft slechte services.
Om het probleem te verhelpen zou ik eerst een netwerkkaart in de computer bouwen.
Het staat erom bekend dat die usb-krengen van Kabelfoon niet helemaal lekker werken.
Het Internet word stabieler en iets sneller door de kabelmodem op een netwerkkaart aan te sluiten.
Hierdoor word het ook een stuk eenvoudiger om de modem te installeren.
En als je onder XP draaid en je werkt via een netwerkkaartje dan is het helemaal eenvoudig want dan hoef je er zelf niks meer aan te doen.

Verwijderd

Het USB-apparaat heb je geinstalleerd?
Zijn je USB-poorten wel geactiveerd?

Hieronder de instellingen om de kabelmodem te activeren (van de kabelfoon pagina gehaald)

Klik op: Start -> Verbinding maken -> Alle verbindingen weergeven

In het volgende scherm staat de LAN-verbinding, via USB danwel UTP.
Klik in het linkerdeel van het venster op: Een nieuwe verbinding maken

De netwerkwizard wordt gestart. Om verder te gaan klikt u op Volgende.

In het scherm dat nu verschenen is, zorgt u dat de optie: "Verbinding met Internet maken" geselecteerd is. Om verder te gaan klikt u op Volgende

Het volgende scherm dat nu verschenen is, vraagt u hoe u de verbinding wilt maken. U moet hier de optie: "Ik wil handmatig een verbinding instellen" selecteren. In het volgende scherm vraagt Windows XP wat voor een soort verbinding u wilt maken met het Internet. U moet, om verbinding te maken door middel van PPPoE, in dit scherm de optie: "Verbinding maken via een breedbandverbinding waarvoor een gebruikersnaam en wachtwoord nodig zijn" selecteren.
Klik op Volgende.

In het volgende scherm zal Windows XP vragen naar de naam die u aan de nieuwe verbinding wilt geven. Wij adviseren hier "Kabelfoon" als naam voor de verbinding te kiezen, maar u mag hier ook een willekeurige naam invullen.
Om verder te gaan met de installatie klikt u op Volgende.

In het nu verschenen scherm, wordt gevraagd naar uw "User Name" en uw "Password". In deze velden vult u respectievelijk uw username met daarachter "@kabelfoon.nl" en password in, die u terug kunt vinden in de abonnementsbrief van Kabelfoon B.V.. Het password moet u éénmaal bevestigen. Het is verstandig om de volgende opties in dit scherm aan te vinken:

Deze account met dit wachtwoord gebruiken voor iedereen die vanaf deze computer verbinding met het Internet maakt.
Deze Internet-verbinding als standaardvervinding instellen
De andere optie kunt u naar keuze aanvinken.
Klik nogmaals op Volgende.

Het scherm dat nu verschijnt vertelt u dat u alle stappen voor het opzetten van een verbinding heeft doorlopen, daaronder staat een samenvatting van de door u ingevulde gegevens. Vink in dit scherm, de optie "Snelkoppeling aan bureaublad toevoegen" al naar gelang aan.
Klik nu op Voltooien.

Om nu verbinding te maken klikt u op:
Start -> Verbinding maken -> Kabelfoon

Er zal een scherm verschijnen dat "Verbinding maken met Kabelfoon" heet. Om verbinding te maken klikt u op Verbinden.

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Op maandag 29 april 2002 12:28 schreef BackpackaBaba het volgende:
hallo, ik ben sinds kort in het gelukkige bezit van een kabelabonnement, alleen heb ik er tot op heden niets mee kunnen doen. alle hard- en software is naar mijn weten juist geinstalleerd, maar op het moment dat ik verbinding wil maken krijg ik het volgende foutbericht:

e0041: Failed on create device: NTSPPP3

wat betekent dit, en beter nog, hoe los ik dit op?

bvd.
Waarschijnlik gebruik jij NTS Enternet dus pppoe om te connecten.

NTS enternet is echter brakke software (ik spreek uit ervaring ik moet nl ook pppoe gebruiken om naar inet te connecten).

Het vele beter en gratis alternatief is raspppoe die vind je hier http://user.cs.tu-berlin.de/~normanb/

Dus deinstall NTS enternet en installeer dit, veel minder systeembelasting en veel stabieler

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Verwijderd

Topicstarter
wel, iig bedankt lui, maar t heeft allemaal niks uitgehaald... kabelfoon heeft beloofd *ooit* een slaafje langs te sturen die de boel hier komt openbreken, dus als ik heel erg veel mazzel heb gaat dit ding ooit nog een keer naar behoren werken ...

salut.
Pagina: 1