Toon posts:

Duron 600 of Celly 600

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Welke kan ik beter nemen ???

En het belangrijkste, past zon Duron Op een Asus P2B (Slot1) evt. socket 370, of kan dat niet ??

/update: Ik zie dus dat ik voor een duron een ander moederbord nodig heb, dus de keuze is snel gemaakt, nl een celly
welke is beter over te klokken, de 600 of 700 mh versie ?

Verwijderd

600 haalt 900 in zo'n 60% (weet ik niet zeker hoor). Als ik jou was zou ik proberen een 566 te scoren, die gaat bijna gegarandeerd op 850 en is ook nog wat goedkoper...

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Als je voor snelheid gaat kun je beter de Duron 600 nemen met een ander moederbord, de duron kan je wel op 850-900 krijgen en hij presteert dan veel beter dan de celly(II).

Eppie

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:11

RvV

wat is veel beter? 1-2%?

Y'24

Verwijderd

De duron is vollop sneller dan de celly, dat komt onder andere door de FSB (die loop bij een celly op 66mhz en bij de duron zit ie op 200mhz, dus dat verschil is groot)
De Duron heeft ook nog eens meer transistoren dan zo'n celly....

daar komt nog bij dat de duron 650 zelfs al goedkoper is dan de celly 600....

Als ik een budget systeem moest maken zou ik zeker voor de duron gaan....

Greetz.

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Ik heb ook een hele tijd getwijfeld, maar geloof me: het is beter om voor een paar tientjes meer een mobo & een Duron te kopen dan voor een paar tientjes minder een Celly te kopen voor je huidige mobo (Duron past niet op P2B).

Let trouwens wel op: P2B(-LS) moet Revision 1.04 of hoger zijn om hoger dan PII/CelII aan te kunnen. Dit nummer staat op het mobo direct onder het type ("P2B").

Bloed, zweet & koffie

• seppie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

Ik zou zeggen : Lees de test van deze processors en oordeel dan...

Don't You stare there, Operate!

Verwijderd

Bij een duron moet dan wel een moederbord van minstens 400 piek gekocht worden (Asus of Abit) aangezien iedereen roept dat een duron 600 makkelijk op 850 gaat. In Sisoft Sandra zijn mijn scores hoger dan een duron 700 (Celeron 2 566@850, 1.65 voltage, globalwin fdp32)

ps: Ik zeg dit niet omdat ik zelf een celeron heb, als je een compleet nieuw systeem zou bouwen zou ik een duron/thunderbird of pentium 3 700 cB0 nemen. Maar als je moederbord het ondersteunt is een celeron 566 een goedkope upgrade...

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 26 september 2000 19:38 schreef RvV het volgende:
wat is veel beter? 1-2%?[/quote]20-30%

Verwijderd

Maar als je natuurlijk al zo'n mobo hebt is een Celly 2 denk ik beste!
Pagina: 1