Toon posts:

Cool / Cooler / Coolest

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

ik met een klein maar irritant probleem.

Omdat ik weet dat jullie niet echt zo van lezen houden, zal ik proberen om het zo kort mogelijk te houden.

Aangezien dat het mij te lang duurt voordat de nieuwe Thoroughbed gereleased wordt (en op mijn gewenste snelheid) heb ik maar besloten om toch te gaan voor de "oude" Palamino, dus de AMD XP 2100+ versie (1.73 Ghz.).

Mijn complete systeem (wat ik ga bestellen) ziet er zo uit:

CPU SocketA AMD XP Athlon 2100+ BOX 266F
MB SocketA MSI KT3 333 Ultra-ARU PC2700
CD RW IDE 40x12x48 Lite-On Retail
CD DVD 16X48 Lite-On Bulk
FDD 3.5' 1.44 FDD Samsung
HDD U133/72 60 Maxtor D740X (Liquid) (wordt raid gekoppeld)
HDD U133/72 60 Maxtor D740X (Liquid) (wordt raid gekoppeld)
VGA AGP Asus V8460 DDR/DVI/TV/128 TI4600
512Mb DDR RAM, PC2700, 184 pins - OCZ
512Mb DDR RAM, PC2700, 184 pins - OCZ
Case ATX Super Tower AOpen H600A-P4 300W

De rest van de onderdelen heb ik nog of zijn niet nodig.

Maar nu mijn vraag; wat is een goede koeler voor deze AMD XP 2100+ CPU? Ik zou graag zien dat die lekker koel blijft maat toch dat het lawaai beperkt blijft.
Ik bestel ook sowieso een extra 80mm systeem fan voor een betere airflow.

En dan ook nog een vraag over die voeding; is die 300W voldoende voor mij en voor het systeem hierboven, of moet ik toch maar nog een zwaardere nemen?

Eventuele andere suggesties over dit systeem hoor ik ook graag, maar aub. geen flame-posts. :/

Bedankt alvast mensen. :)

edit:

Groeten weggehaald. :/

Verwijderd

ten eerste zou ik de faq lezen die boveaan dit forum staat, daar kun je al je infromatie vandaan halen!

• Mitt3nz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-02 21:54
Goede cooler voor je CPU?

ThermalTake Volcano 7+ op Medium setting.. koelt goed en toch aardig stil. Anders een Coolermaster HHC-001 met een papst fannetje dr op :) Is wel duurder..

Dr loopt volgens mij momenteel ook een inkoopactie voor TT producten.. 300 watt voeding is genoeg denk ik.

Mooi systeempje trouwens.. wat gaat dat kosten? :)

BTW: groeten doen mag niet ofzo :)

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-02 09:23

LauPro

Prof Mierenneuke®

[topic=309815/1/50]

Je moet over het algemeen de wat duurdere kopen, dan zit je wel goed.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Neem een Chieftec tower...heb je meteen een degelijke 340w voeding. Alhoewel...die Aopens zijn ook wel ok..

I reject your reality, and substitute my own.

Verwijderd

CPU SocketA AMD XP Athlon 2100+ BOX 266F

zo zou ik hem dan niet bestellen want dan krijg je der een coolerbij :z

Alpha Pal 8058

• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Wow, die specs doen de ogen goed!

Ik denk dat een 300W voeding voldoende is alhoewel het misschien de moeite waard is om voor 350W of meer te kiezen. Dit ook omdat je toch al veel geld aan het uitgeven bent en dat je dan ook meer zekerheid hebt.

Qua airflow hangt het er natuurlijk vanaf of je wel of niet gaat overclocken met je systeem, en coolers zijn er eigenlijk in alle soorten en maten, voor ieder wat wils (vooral als je toch al geld aan het uitgeven bent :P ) denk bijvoorbeeld aan Zalman koelingen als je niet gaat OC-en en weinig geluid wil hebben

Verwijderd

gavoor water cooling dan krijg je hem zelfs nog wel een tikky sneller denk ik (ik kreeg 750 @ 1000 mhz)
en toch maar 6 c erbij (nu 38c)
aleen de pomp is een groter pobleem

Verwijderd

Op maandag 29 april 2002 12:28 schreef Mitt3nz het volgende:
Goede cooler voor je CPU?

ThermalTake Volcano 7+ op Medium setting.. koelt goed en toch aardig stil. Anders een Coolermaster HHC-001 met een papst fannetje dr op :) Is wel duurder..

Dr loopt volgens mij momenteel ook een inkoopactie voor TT producten.. 300 watt voeding is genoeg denk ik.

Mooi systeempje trouwens.. wat gaat dat kosten? :)

BTW: groeten doen mag niet ofzo :)
al dat thermaltake spul is ook bij regenboog te koop www.regenboog.net

Verwijderd

Probeer een lekker koper heatsinkje met een 92mm fan/fanadapter combo, is muisstil en lekker koel (mijn 1700 naar 2100 overclockt (1750Mhz) wordt net 44 graden na een uurtje gamen en de fan staat niet eens op max snelheid (heb een 92mm Enermax met variabele snelheid).

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie zeer snelle antwoorden!

Voor diegene die vroeg hoe duur dit setje was (idd prijzig).

Prijzen zijn circa:
Excl. € 1909.50 / Incl. € 2272.31
(Fl. 4207.97 / Fl. 5007.48)

En diegene die zei, dat ik beter niet de BOX versie kon kopen, ik weet idd dat daar een koeler bij zit, maar is dat niet veiliger, dan is die toch origineel verpakt, en bij een tray of oem versie is die onverpakt? Of zie ik dat nu totaal verkeerd? :/ Want als dat niks uitmaakt, neem ik hem natuurlijk zonder box.

Over waterkoeling, sorry heb daar totaal geen verstand van, ten tweede teveel werk en ten derde, dan gaat het "echt" over mijn budget! ;) Maar wel bedankt voor je reply.

Wat me wel opvalt is dat er toch wat ergumenten zijn over die voeding. Ik wil zeer graag die AOpen kast (mooi design en toch veel extra mogelijkheden), maar als die 300W niet genoeg blijkt kan ik zeker het beste ééntje van Enermax kopen ofzo? Geloof 430W ofzo, niet al te duur (hoop ik). :/

Nogmaals bedankt voor de antwoorden (bedanken mag wel, right?)

Verwijderd

mooi systeem!!
de koperen Zalman-koelers zijn ook goed. Heerlijk stil en de 6000CU houdt m'n 1800+ stressed op 47 graden

Verwijderd

Als ik jou was zou ik een Chieftek nemen (zoals sNARs ook al vertelde).

Deze heeft al standaard brackets voor de extra te plaatsen fan's, en een behoorlijk stille 340W voeding

Verwijderd

Topicstarter
Uhm... heb net naar die Chieftec kasten gekeken, en moet toegeven er zit wel een leuke kast bij voor mij.

http://www.chieftec.com/products/dragon/da01wd.htm

En idd. deze komen met een 340W voeding. Dus deze voeding zal m.a.w. wel genoeg voor mijn nieuwe systeem zijn en het is ook een behoorlijke stille voeding zoals ik begreep?

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:15

Epsilon

een 300watt voeding is erg krap, 340 watt zal net genoeg zijn.

Maar voor een goede koeler moet ik wijzen op een alpha 8045 met een papst fan voor de stilte. Beste koeler op het moment. Kost iets van 60 euro (excl fan)

• Mitt3nz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-02 21:54
Op maandag 29 april 2002 13:53 schreef HHawk het volgende:
Uhm... heb net naar die Chieftec kasten gekeken, en moet toegeven er zit wel een leuke kast bij voor mij.

En idd. deze komen met een 340W voeding. Dus deze voeding zal m.a.w. wel genoeg voor mijn nieuwe systeem zijn en het is ook een behoorlijke stille voeding zoals ik begreep?
Yep.. chieftec gebruikt kwalitatief ZEER goede voedingen en met het geluid hoef je geen problemen te verwachten.

* Mitt3nz gaat een Chieftec DX-SLD01 bestellen :x

Verwijderd

Op maandag 29 april 2002 13:53 schreef HHawk het volgende:

ik heb deze case(de midi versie, en in het blauw).
echt super kast, en er zit een goeie voeding in.
cooling zal met die kast GEEN probleem zijn.

ff wat pic's van mijn kast(allemaal klikbaar, voor de grote versie).

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1223939436 Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/3123702649 Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1973646243

zo dan weet jij ook beter hoe die kast er uit ziet ;)

maar ik zal voor een zalman koeler gaan, stil en goed.

ik heb zelf een straaljager(als ik alle fan's volopen zet), maar ik draai altijd op 5v(alleen de pros FAN hoor ik dan nog).

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-02 20:37
Die kasten kan je ook bij www.tweakshop.nl kopen, en dan gelijk met een setje van ik geloof een stuk of 5 extra fans erbij voor de betere airflow...
Je hebt hem daar ook in zwart en wit.

Verwijderd

Aangezien je nogal wat geld hebt kan je goed een Swiftech of Alpha kopen..

• Swiftech MCX462
• Alpha PAL8045T

Je kan beter de reviews erop na lezen, want iedereen zegt toch wat anders is mijn ervaring met dit soort vragen..
Pagina: 1