Toon posts:

Veeg op coating gaat echt niet weg.

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Balen...balen...balen..ik heb een veeg op m'n monitor die er met geen mogelijkheid af te krijgen is. Ik heb eerste gewoon water geprobeerd. Toen dat niet werkte, Screen Clene, toen Screen 99 toen zelfs glassex, maar die veeg blijft er zitten. Zou pure alcohol kunnen helpen? Of anders misschien spiritus of ammoniac. Dit is gebeurd sinds ik de monitor heb laten repareren.

• *Dutch-Force*
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-06-2024

*Dutch-Force*

Civic CX

weet je zeker dat het geen kras is??
Op mijn iiyama dacht ik eerst ook dat het een veeg was maar dit bleek das ook een kras in de coating te zijn.

ComputerSpecs

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is het echt een veeg, maar echt een hele hardnekkige. Hij is ongeveer 1 cm breed en 5 cm lang. :(

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:50
Op maandag 29 april 2002 12:33 schreef Eizo het volgende:
Volgens mij is het echt een veeg, maar echt een hele hardnekkige. Hij is ongeveer 1 cm breed en 5 cm lang. :(
Pak eens wasbenzine, spiritus :), het echt werk. Ik gebruik altijd dat soort dingen en het heeft altijd geholpen...

• Potatoman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:56

Potatoman

koniwa

Op maandag 29 april 2002 12:42 schreef Termi het volgende:

[..]

Pak eens wasbenzine, spiritus :), het echt werk. Ik gebruik altijd dat soort dingen en het heeft altijd geholpen...
Dat zou ik dus niet doen, dan was de antireflectie coating die op de meeste iiyama monitors zit gelijk mee...

The cyclographing developer

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand zeker of je de coating hier mee verknalt?

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-03 09:59
Volgens mij gaat de coating met die middelen er wel af, hij lost op volgens mij.
Maar als ik het goed begrijp is die veeg gekomen door de reparatie van de monitor? Was dat een garantie reparatie, dan lijkt het me dat de reperateur aansprakelijk is voor die veeg.

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-08 22:47
Ik gebruik altijd spiritus op mijn iiyama 451 en nog geen problemen ermee gehad :)

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:00
haha zeg maar dag met je handje tegen je coating :)

Verwijderd

Topicstarter
Het betreft ook garantie, maar toch, als iemand zeker weet dat spiritus niet schadelijk is, dan doe ik het liever zelf. Maar dan moet ik wel 100% zeker weten dat het geen kwaad kan.

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-08 22:47
Coating zit er hier nog steeds op gewoon spiritus vermengen met 5 delen water en soppen maar..

(liefst met een goede zeem en daarna met een lekkere handoek droog wrijven :) )

Verwijderd

Alcohol op keukenpapier, daarna weer zorgvuldig droog wrijven met keukenpapier. Geen agressieve middelen op de coating gebruiken.

Verwijderd

als het gebeurt is in de zaak waar je hem heb laten repareren. Dan zou ik hem gewoon daar weer terug naar toe brengen, laat hun het maar oplossen dan kan het in ieder geval nooit jouw fout wezen.

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:36

justifire

Shut up and squat !!

Juist uit grootmoeders handige huis/tuin en keuken boekje:)
Spiritus verdunnen met water (1 op 10) en boenen maar, gaat hier al 4 jaar lang goed :) en nicotine krijg je echt niet weg met water :7

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 13:55
heb ik ook gehad.. iiyama 17" vmp 410 aan barrels geholpen.. congratz :(

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

Verwijderd

Topicstarter
oke, ik heb dus alles geprobeerd: koud water, warm water, Glassex, Screen 99, Screne Clene, Spiritus, Ammoniac, Wasbenzine, 96% alcohol. En wat blijkt....de coating is nog in perfecte staat en....de veeg ook :(

Verwijderd

Een beschadiging van het coatingoppervlak laat zich niet met schoonmaakmiddelen weghalen.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 30 april 2002 07:38 schreef frisian het volgende:
Een beschadiging van het coatingoppervlak laat zich niet met schoonmaakmiddelen weghalen.
Dat begrijp ik ja, maar om er zeker van te zijn dat het inderdaad een beschading van het coatingoppervlak betreft, moet je wel eerst goed poetsen! |:(
Pagina: 1