Dankzij LeonT weet ik inmiddels dat ik een router moet kopen. Echter zijn er zoveel verschillende merken in verschillende prijsklassen dat ik niet weet welke ik moet hebben. Welke is het beste (prijs/kwaliteit) als het gebruikt wordt voor 2 (eventueel uitbreidbaar tot 3) computers?
Niels heeft goeie ervaring met de Edimax 6004+ router, het werkt naar behoren en is maar 125 Euro en draait nu als een tierelier, en ja natuurlijk zal iedereen je een vigor router aanbevolen. Iedergeval kijk goed waar voor je uhm nodig heb, helft van alle opties heb je toch nie nodig. En gebruik de search eens staan genoeg topics over alle soorten routers.
MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
Verwijderd
ik heb hier thuis een linksys router staan en die doet ook prima!
voor wat voor verbinding ga je hem gebruiken??
voor wat voor verbinding ga je hem gebruiken??
Verwijderd
ik heb een vigor 2200E, met ingebouwde switch, nooit problemen mee gehad, en de extra functies als DHCP enzo zijn erg handig 
heeft me 350 piek gekost... bij www.atlas-automatisering.nl
heeft me 350 piek gekost... bij www.atlas-automatisering.nl
edit:
en heeft dus 4 lokale switchpoorten, zodat je met 3 computers dus ook geen extra hub/switch etc. nodig hebt
en heeft dus 4 lokale switchpoorten, zodat je met 3 computers dus ook geen extra hub/switch etc. nodig hebt
Verwijderd
Router van E-tech of Sitecom zijn een goede keus.
En de prijzen hiervan zijn ook redelijk.
E-Tech router bij jbc computers (www.jbc.nl) voor € 149,00.
En de prijzen hiervan zijn ook redelijk.
E-Tech router bij jbc computers (www.jbc.nl) voor € 149,00.
daar schiet die jongen toch helemaal niets mee op, de 1 zegt sitecom de ander weer Vigor. Zo weet hij nooit welke goed is aangezien de meeste hier maar 1 router hebben en dus ook geen vergelijkmateriaal.
kijk eens op http://www.practicallynetworked.com deze mensen hebben wat meer dan 1 of 2 routers in handen gehad dus ook beter te vergelijken.
kijk eens op http://www.practicallynetworked.com deze mensen hebben wat meer dan 1 of 2 routers in handen gehad dus ook beter te vergelijken.
Ik he een Vigor 2200E, werkt redelijk alleen sommige firmwares zijn niet echt goed...
Ik had nix te kiezen, kreeg uhm van kPn
Ik had nix te kiezen, kreeg uhm van kPn
Verwijderd
Onzin Super_nerd, een firmware is bedoeld om problemen op te lossen, zodra die router voor jou doen goed werkt en je kan alle functies benutten zoals het product ze hoort te laten functioneren hoef je geen firmware upgrades meer neer te halen en te flashen... De Draytek is een zeer goede router voor zijn prijsklasse en levert bovendien errug goeie support via e-mail of telefoon (prijzig).
Kijk voor een router nou eerst wat je nodig hebt... voordat je in het wilde weg gaat vragen. ga zoeken op internet naar router en kijk eerst wat het is en ga dan voor je zelf beslissen waar je naar toe wilt.... en mogelijk met daarbij een ingebouwde switch... eventueele ip bridging? je precieze statement is zeer onduidelijk wat dat betreft
Kijk voor een router nou eerst wat je nodig hebt... voordat je in het wilde weg gaat vragen. ga zoeken op internet naar router en kijk eerst wat het is en ga dan voor je zelf beslissen waar je naar toe wilt.... en mogelijk met daarbij een ingebouwde switch... eventueele ip bridging? je precieze statement is zeer onduidelijk wat dat betreft
Verwijderd
Tja het is beetje moeilijk te zeggen welke router je moet nemen. De 1 zegt die de andere die, beter is het om zelf even goed te zoeken op GoT enz en dan zelf een keuze maken.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()