Toon posts:

socket 7 fan met 0,7 a genoeg voor een duron

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn amd duron 700 een fan van een socket 7 aangesloten met 12 v en 0,7 a.

Daarmee maakt mijn comp een hoop herie minder.
Maar kan dat?

En nog iets kan ik de fan van mijn chipcet op de abit kt7 raid niet aansluiten?

Alvast bedankt

• TheBoneCollector
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-06 10:52
Had je net niet al een topic over een stille fan :? :?

fan met 0.7 A....heb je hem wel op een molex aangesloten of op je mammaplank :? trekt namelijk 8.4 watt op 12V

• MetalStef
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-08 08:32

MetalStef

gietijzer

Een Socket7-koeler met 0,7A fannetje? zal wel 0,07A zijn. De meeste mobo's trekken geen 0,7A en er is nog nooit een S7-processor geweest die dat nodig had.

En met 0,07A (0,84W) zou ik mijn Duron niet fris kunnen houden.
Je kunt het proberen, maar hou dan goed je temperatuur in de gaten.

Ik heb 70 hobbies: 69 en tweaken...

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
En die is stil???. Een Delta 60HP is 0,48 ampere en die maakt een takke herrie.

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

Topicstarter
fan met 0.7 A....heb je hem wel op een molex aangesloten of op je mammaplank :? trekt namelijk 8.4 watt op 12V
Molex is toch hert gedeelte op de cpu en daar boven komt de fan.
Daar heb ik hem idergeval aangesloten.

Maar is 8,4 watt te weinig?

Verwijderd

Hoho, wacht even. Er worden hier verkeerde conclusies getrokken! Hoe goed een fan koelt kan je niet afeiden van het vermogen. Wat voor heatsink zit er op die Duron? Als dat een kleine is, zou ik er zeker geen So7 fan op aansluiten. Een molex is zo'n stroomstekker die ook in je cd-rom speler gaat. Die bronnen kunnen over het algemeen veel meer stroom leveren dan een mobo, dus daar zou ik hem zeker op aansluiten.
Waarom koop je niet een grote, sterke fan die je op 7 Volt laat lopen. Dan is ie bijna onhoorbaar, maar koelt toch goed. Ik zou het zelf niet eens uitproberen met een So7 koeler!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 29 april 2002 12:22 schreef Tweak-Metallica het volgende:
Hoho, wacht even. Er worden hier verkeerde conclusies getrokken! Hoe goed een fan koelt kan je niet afeiden van het vermogen. Wat voor heatsink zit er op die Duron? Als dat een kleine is, zou ik er zeker geen So7 fan op aansluiten. Een molex is zo'n stroomstekker die ook in je cd-rom speler gaat.
Daar zit geen aansluiting op ik kan hem alleen maar aansluiten op mijn mobo.
Waarom koop je niet een grote, sterke fan die je op 7 Volt laat lopen. Dan is ie bijna onhoorbaar, maar koelt toch goed. Ik zou het zelf niet eens uitproberen met een So7 koeler!
Kan je de volt ook regelen op een koeler vreemd

• TheBoneCollector
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-06 10:52
Ik had je in je vorige topic ook al gewezen op een Papst fan...goede m3/h en dB(A) verhouding...
Ik denk dat het verstandig is als je even langs een computerwinkel gaat........
Daar zit geen aansluiting op ik kan hem alleen maar aansluiten op mijn mobo.
Je bedoelt een 3-pin aansluiting. Je hebt molex-stekkers waar ook een 3-pin aansluiting op zit. Dit is voor fans die een hoge A hebben. Zodoende om zo min mogelijk watt van je mobo af te halen. Je kan ook de 3-pin van je fan afhalen en de draadjes zelf op een molex maken/solderen.
Pagina: 1