Toon posts:

foutmelding outlook met postfix

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even een vraagje over postfix. Ik ben een e-mail servertje aan het maken en heb daarvoor postfix geinstalleerd.

Als ik een nieuwe mailtje maak met Outlook en verstuur dan blijft het mailtje in postvak uit hangen en ik krijg een 'onbekende' foutmelding. Het vreemde ervan is dat het mailtje even later gewoon in de hotmailbox geleverd wordt :?
Als ik het mailtje nog een keer verstuur vanuit Oulook verdwijnt het daar wel en wordt het wederom afgeleverd.

klinkt dit bekend bij iemand en kan dit te maken hebben met een postfix instelling?

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:37
Stuur eens vanaf een andere meelclient een bericht, als foutlook geen error geeft wordt het lastig.

Kijk ook eens in de logs van postfix, mischien dat deze wel dit gedrag verklaren.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm, vage boel lijkt in foutlook :9 te zitten. Als ik het mailtje verstuurd vanuit express gaat het direct door. Als ik in foutlook de optie direct verzenden als online uitzet en handmatig verzend gaat het mailtje ook gewoon door zonder foutmelding.

toch vreemd wellicht dat het niet aan postfix ligt

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:37
Op maandag 29 april 2002 12:54 schreef TCG het volgende:
hmmm, vage boel lijkt in foutlook :9 te zitten. Als ik het mailtje verstuurd vanuit express gaat het direct door. Als ik in foutlook de optie direct verzenden als online uitzet en handmatig verzend gaat het mailtje ook gewoon door zonder foutmelding.

toch vreemd wellicht dat het niet aan postfix ligt
Dan lijkt mij dat foutlook de 'ik ben online' detectie niet helemaal lekker doet? (Zal niet de eerste keer zijn: Hey, windows, ik zit op een LAN! 'Can not find xx.yy.com')

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.