Toon posts:

[w2k serv] start enorm traag op

Pagina: 1
Acties:
  • 215 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
als ik mijn w2k advanced server als domaincontroller met active directory reboot of opnieuw opstart dan duurt dat enorm lang, wel 10 tot 15 minuten.

bij het scherm "preparing network connections" blijft die wel 10 bezig voordat ik pas kan inloggen als administrator.

bij ons op het werk start de server in 3 minuten opnieuw op. hoe zou het komen dat die er zo lang over doet ?? tips ??

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09 23:22
Heb ik ook gehad.. bleek bij mij aan de netwerkkaart te liggen. Nadat ik die had vervangen door een duurder type (van merkloos naar 3com) startte hij ineens veeeeel sneller op.

Later toen daar de adsl-modem bij kwam werd het weer langzamer, behalve als ik de modem uitzet bij het starten.

Blijkbaar gaat de server alle verbindingen langs die hij kende om te kijken of ze nog bestaan en of er nieuwe bij zijn gekomen.
Doordat mijn adsl modem reageerde op het signaal van de kaart probeerde w2k verder te zoeken via dat adres.. wat lang duurt en niets opleverd |-(

• Harrie666
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 00:31
Controleer je DNS maar eens, vaak zit daar het probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 29 april 2002 12:10 schreef Harrie666 het volgende:
Controleer je DNS maar eens, vaak zit daar het probleem.
hij geeft in event viewer inderdaad veel rode kruisjes bij DNS.
wat zou het in de meest voorkomende geval dan kunnen zijn, ik begrijp die foutmeldingen nooit helemaal.

het is overigens een zelfverzonnen domein naampje en ik heb kabel.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:04

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat tech specs zou ook wel handig zijn..
Als het een P166 is, is het niet zo vreemd dattie langzaam boot.

Move > WOS

Braaikamer - Smoke&BBQ

• ziggyzaggy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-08-2022
Geef 'ns een dns log weer als het kan

• ziggyzaggy
Op maandag 29 april 2002 12:49 schreef riesje het volgende:

[..]

hij geeft in event viewer inderdaad veel rode kruisjes bij DNS.
wat zou het in de meest voorkomende geval dan kunnen zijn, ik begrijp die foutmeldingen nooit helemaal.

het is overigens een zelfverzonnen domein naampje en ik heb kabel.
Waarschijnlijk gaat de server tijdens de netwerk connecties een checkup naar het internet doen of ie de domein naam kan vinden. Deze zal ie dus niet vinden en gaat daarna pas lokaal kijken.

Verwijderd

Topicstarter
dus moet ik mijn kabelmodem uitzetten als ik boot ofzo ?

hier nog wat spec.

server:
PIII 800mhz
512mb sdram
40gb
win2000 adv server
domain controller
active directory
2 nic`s (3com 10/100 verbonden aan de kabelmodem en intel 10/100 voor interne netwerk) ip: 192.168.0.1 subnet 255.255.255.0
DHCP en DNS is ingesteld

• ziggyzaggy
Op maandag 29 april 2002 13:34 schreef riesje het volgende:
dus moet ik mijn kabelmodem uitzetten als ik boot ofzo ?

hier nog wat spec.

server:
PIII 800mhz
512mb sdram
40gb
win2000 adv server
domain controller
active directory
2 nic`s (3com 10/100 verbonden aan de kabelmodem en intel 10/100 voor interne netwerk) ip: 192.168.0.1 subnet 255.255.255.0
DHCP en DNS is ingesteld
Modem unpluggen is een workaround. Beter eens je te verdiepen in dns. Als de dns niet goed is zal je server ook nooit goed werken.

• Barman
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Controleer de binding order van de netwerkkaarten eens en zet je interne netwerkkaart als primary.
Dit kan je doen bij je netwerk properties, advanced, advanced settings.
Dit zou wel eens 10 minuten kunnen schelen. W2k is niet echt snugger met "multihomed" systemen, het lijkt wel ie altijd de verkeerde NIC als primary zet.

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

DNS

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• jep
  • Laatst online: 31-08 19:38

jep

Op maandag 29 april 2002 13:48 schreef jelmervos het volgende:
DNS
DNS timeouts duren toch geen 10 tot 15 minuten :? :{

• ziggyzaggy
Op maandag 29 april 2002 13:52 schreef jep het volgende:

[..]

DNS timeouts duren toch geen 10 tot 15 minuten :? :{
Wel als ie een niet bestaand domein op het i-net gaat zoeken

• jep
  • Laatst online: 31-08 19:38

jep

Op maandag 29 april 2002 13:57 schreef ziggyzaggy het volgende:

[..]

Wel als ie een niet bestaand domein op het i-net gaat zoeken
Ranzig :+ :D

Verwijderd

heb je wel in de server een dns in het tcp/ip scherm opgegeven. in dit geval zijn eigen adress dus ???

• Zwelgje
  • Laatst online: 17-08 09:02
inderdaad die w2kserver geef je als DNS server zichzelf op (127.0.0.1) en in de de DNS configuratie op die w2kserver ga je vervolgens een 'forwarder' instellen naar de DNS servers van je internet provider

zo zou het namelijk goed moeten werken, zo doe ik het thuis namelijk ook.

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
ik zal me inderdaad van de week eens gaan verdiepen in DNS.

ik krijg in de event viewer namelijk alleen maar foutmeldingen waar het woord DNS of mijn domeinnaam in voorkomt dus het zal ongetwijfeld daar wel mee te maken hebben. bedankt voor de tips ! :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 29 april 2002 13:04 schreef ziggyzaggy het volgende:
Geef 'ns een dns log weer als het kan
het staat vol van dit soort meldingen in event viewer:

The Windows Time Service was not able to find a Domain Controller.
A time and date update was not possible.

This Machine is a PDC of the domain at the root of the forest.
Configure to sync from External time source using the net command,
'net time /setsntp:<server name>'.

The DNS proxy agent was unable to bind to the IP address 192.168.0.1.
This error may indicate a problem with TCP/IP networking. The data is the error code.

The Group Policy client-side extension Security was passed flags (17)
and returned a failure status code of (3).

Verwijderd

das duidelijk deen dc die zijn eigen dns niet kan vinden, ff in je tcp/ip dus zijn eigen adres in kloppen, zal dan zeker weten een stuk sneller gaan en ook beter werken, het hele AD gebruik je DNS als een soort boek waar ie alles kan vinden

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 april 2002 @ 11:52:
als ik mijn w2k advanced server als domaincontroller met active directory reboot of opnieuw opstart dan duurt dat enorm lang, wel 10 tot 15 minuten.

bij het scherm "preparing network connections" blijft die wel 10 bezig voordat ik pas kan inloggen als administrator.

bij ons op het werk start de server in 3 minuten opnieuw op. hoe zou het komen dat die er zo lang over doet ?? tips ??
na deze hulpzame topic waren de problemen opgelost en alles werkte perfect. nu heb ik wegens omstandigheden alles weer opnieuw moeten installeren en heb alles exact hetzelfde ingesteld als voorheen op 1 dingetje na en dat is dat ik nu een ander domeinnaampje verzonnen heb met een .nl extensie erachter....misschien dat ik dat niet had moeten doen ofzo ??

alleen nu dus weer hetzelfde probleem met dat opstarten, wel 15 minuten. als ik tevens in mijn DNS properties een test doe in een van die tabbladen dan geeft die 2x FAIL, hij kan de query niet vinden of zoiets.

ik snap er niets van, na een schone install en alles weer hetzelfde, ook zelfde hardware betreft nic`s etc... iemand nog een ideetje

Verwijderd

Topicstarter
*schopje*
Pagina: 1