Toon posts:

Internet op Win2k (ADSL) en clients

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb op de server win2k staan en heb op de clients gewoon internet via ADSL.
Het internetten gaat perfect. Alleen kan geen mail versturen via de clients en ik kan ook geen ftp uploads uitvoeren. Wie weet wat er aan de hand is??? Alvast bedankt

Verwijderd

Geef es wat meer info. Bijv. welke instellingen, hoe je je inet deelt, welke Windows 2000 versie, etc.

Hier kunnen we echt niks mee! :z

Verwijderd

Topicstarter
Op de server heb ik windows 2000 server draaien...de vpn heb ik aangemaakt via routing en remote acces.

Ik kan ook internetten op de werkplekken perfect zelfs alleen geen mail VERSTUREN...en niet FTP UPLOADEN!!!!!

Indien jullie meer info moeten hebben geef dan aan aub welke info

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:46
firewall?

uploaden met ftp en mail verzenden gaan over andere poorten (respectievelijk 20 en 117 als ik me niet vergis) dan downloaden en mail ophalen (resp. 21 en 25 oid :?)

Verwijderd

Topicstarter
maar er staat geen firewall aan!
En op de server gaat het allemaal wel goed!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Op de server gaat wel alles goed....Wie o WIe????

Verwijderd

Op maandag 29 april 2002 12:25 schreef pradix het volgende:
Op de server gaat wel alles goed....Wie o WIe????
Ik denk dat ik het wel weet. Het is een bekend iets in W2k. Installeer SP2, en vul op de clients in: ipv 'smtp.blabla.nl' het IP van de smtp server van je ISP. Bij mij was dat afdoende. Het IP kun je achterhalen door in 'cmd' ping smtp.<ispnaam>.nl in te typen. Dan staat er pingen naar ... (IPadres)

Edit: Met dat FTP-uploaden weet ik niet, misscien is dat port-forwarding (Zie NT FAQ)

Verwijderd

Topicstarter
Kan de portforwarding niet vinden

Verwijderd

Op maandag 29 april 2002 12:43 schreef pradix het volgende:
Kan de portforwarding niet vinden
Ik ben daar zelf ook helemaal niet in thuis, maar lees de FAQ over Port-Forwarding es. Misschien staan er in de search ook een paar handige topics...

Verwijderd

Topicstarter
Service pack 2 op server geinstalleerd en het werk!!!!
Pagina: 1