Toon posts:

[IRQ] Onstabiel systeem door IRQ ??

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb dus een MSI I850 Pro5 bord (www.msi.com.tw), m'n systeem was wel een beetje onstabiel, en wou nogwelles vastlopen, nu zijn mijn pa; "onstabiel kan ook door IRQ's veroorzaakt worden" nuja dus ik kijken in de boot (komt er zo'n lijstje van waar het aantoegewezen is) zie ik 3x IRQ 11 staan, dus ik vraag aan mijn pa; "hoe kan ik dat wijzigen?" krijg ik het simpele antwoord "in de bios" nuja ik in de bios kijken maar ik kan het niet toewijzen ik kan alleen zeggen of hij 'reserved' of 'to pci device'

maar hoe kan ik godnaam bijv mijn NIC irq 3 geven mijn modem IRQ 5 en mijn sound (onboard) IRQ 7 en mijn video IRQ 9

iemand suggesties ?

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 11:15
Welk OS draai je??? De een is wat gevoeliger voor gedeelde IRQ's dan de ander...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 13:42

Bezulba

Formerly known as Eendje

als je win2k of hoger draait gaat voor 99% die vlieger niet meer op.. ism hardwarefabrikanten is er nl een standaart ontwikkeld waarmee je meerdere apparaten op 1 irq kan hebben... alleen met exotische of oude hardware kan je problemen krijgen.. anders ligt het nl aan iets anders..

oh en btw dit is wel wat vaker langsgekomen hier gaarna de search gebruiken

blup

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:57
Enter the search: [search=IRQ] Al zo vaak langsgeweest, we zijn hier geen goedkope zender met alleen maar re-runs :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.