Toon posts:

Heavy Weapons in multiplayer = cool

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap niet waarom sommige mensen zo'n probleem hebben als iemand zware wapens in een fps gebruikt bij multiplayer. Wees blij dat hij niet aan het cheaten is; die wapens zitten er gewoon in dus die kun je gewoon gebruiken. En als je er echt zo'n last van hebt, dan gebruik je em zelf toch ook? Of hebben mensen er last van omdat ze gewoon niet goed zijn in het spel (of met dat wapen)?

Verwijderd

Nou wat een frustratie. Maar zit het erin gewoon gebruiken zou ik zeggen. Er gaat echter niks boven een kill met een shotgun of met een mesje. Krijg ik z'on zware in handen dan gebruik ik um zeker.

O+

Verwijderd

Aan de ene kant snap ik't wel, aan de andere kant..het is natuurlijk leuk om de zware wapens te hebben. Maar ik weet dat er veel lamas zijn...bijv. met Quake 3 is er een DM level, waar de BFG maar op één plekje zit. Dan gaat zo'n lama daar wachten, met de BFG, tot er andere mensen komen, die hij dan afknalt..met andere woorden: campen. Zware wapens leiden vaak tot campen..dat is jammer... |:(

• Jox444
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Jox444

Honestly....

Op maandag 29 april 2002 11:03 schreef Spaceman_Spiff het volgende:
Aan de ene kant snap ik't wel, aan de andere kant..het is natuurlijk leuk om de zware wapens te hebben. Maar ik weet dat er veel lamas zijn...bijv. met Quake 3 is er een DM level, waar de BFG maar op één plekje zit. Dan gaat zo'n lama daar wachten, met de BFG, tot er andere mensen komen, die hij dan afknalt..met andere woorden: campen. Zware wapens leiden vaak tot campen..dat is jammer... |:(
Ja en dan knal je die camper gewoon kapot en dan ben je weer happy, sjonge jonge dat mensen toch altijd zo zeuren...het is maar een spelletje.

En over de heavy weapons, hoe meer hoe beter. :P

Het is FRIET!

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

Als de map maar een beetje groot is dan :)

Verwijderd

Topicstarter
wat is er mis met campen? Het is gewoon een taktiek. Niet dat ik zelf veel camp, is simpelweg niet mijn stijl, maar ik vind het niet erg als een ander het doet.
Wat ik WEL erg vind is dat ik even in een kamertje zit (minuut), op iemand schiet met een wapen met redelijk lange afstand en dan wordt er meteen zoiets van "gore camper" gezegd.

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-01 18:21

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Het beste voorbeeld van een cool heavy weapon in multiplay is imho dat kernbom-kanon in Shadow Warrior :7

Zodra je daar mee ging schieten, ging er teller oftellen van 5 naar 0 en alle andere spelers hoorde deze teller ook lopen, als ze binnen het bereik stonden... zo enorm cool :9

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Verwijderd

Ook al is het een spelletje. Zo lang mogelijk in ven blijven is ook wel leuk. ...in het echt... ren je ook niet zo de deur uit en schiet je maar raak, lijkt me. Als er meer campers zouden zijn zou het spel zelfs leuker worden. Dan heb je die spanning van staat er nou iemand achter dat raam of niet?

In het algemeen heb je daar echter in de meeste MP's geen tijd voor. Rondes te kort en vaak maps te klein.
Op maandag 29 april 2002 11:09 schreef Samor het volgende:
wat is er mis met campen? Het is gewoon een taktiek. Niet dat ik zelf veel camp, is simpelweg niet mijn stijl, maar ik vind het niet erg als een ander het doet.
Wat ik WEL erg vind is dat ik even in een kamertje zit (minuut), op iemand schiet met een wapen met redelijk lange afstand en dan wordt er meteen zoiets van "gore camper" gezegd.

Verwijderd

Topicstarter
even in het echt (we willen toch REALISTISCHE spellen?):

buitenhuis in frankrijk. Jij bent terrorist. Buiten staan wat spec ops je op te wachten. Binnen liggen een:
1) mes
2) pistooltje
3) assault rifle

wat pak je?
het mes? kun je boterham mee smeren.
pistooltje? zou je kunnen doen. Als je graag dood wilt.
Assault rifle? Dat lijkt er meer op.

Roepen die spec ops dan "wat lame?" ...denk et niet. Hoewel ze wel liever hadden dat je het pistooltje had genomen.

Verwijderd

Ik smeer eerst het brood met het mesje en dan ontsnap ik via het riool.
Op maandag 29 april 2002 11:18 schreef Samor het volgende:
even in het echt (we willen toch REALISTISCHE spellen?):

buitenhuis in frankrijk. Jij bent terrorist. Buiten staan wat spec ops je op te wachten. Binnen liggen een:
1) mes
2) pistooltje
3) assault rifle

wat pak je?
het mes? kun je boterham mee smeren.
pistooltje? zou je kunnen doen. Als je graag dood wilt.
Assault rifle? Dat lijkt er meer op.

Roepen die spec ops dan "wat lame?" ...denk et niet. Hoewel ze wel liever hadden dat je het pistooltje had genomen.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 29 april 2002 11:19 schreef GBU-28 het volgende:
Ik smeer eerst het brood met het mesje en dan ontsnap ik via het riool.
[..]
dat is de verstandige manier, denk ik :P

Verwijderd

Guess what? Ligt er in dat riool de rocketlauncher!!
Op maandag 29 april 2002 11:20 schreef Samor het volgende:

[..]

dat is de verstandige manier, denk ik :P

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 29 april 2002 11:21 schreef GBU-28 het volgende:
Guess what? Ligt er in dat riool de rocketlauncher!!
[..]
laten liggen, dat ding is lame ;)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als je je ergert aan Heavy Weapons in een mulitplayer spel, moet je UT met Instagib spelen. Dan is alles lekker eerlijk en heb je dus geen last van iemand met enorme wapens. :)
Op maandag 29 april 2002 11:09 schreef Samor het volgende:
Nou, ik weet het wel. Als je ergens gaat zitten waar je vrijwel niet te zien bent, maar waar wel mensen langs gaan, hoeft zo'n persoon zelf bijna niks te doen, maar kan wel andere zo makkelijk neerschieten. Dus dat is nogal lame.
En als je het er niet mee eens bent, kun je gelijk zien of je een beetje sociaal bent door je aan te passen aan de rest van de spelers. :)

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 29 april 2002 11:34 schreef DataBeest het volgende:
Als je je ergerd aan Heavy Weapons in een mulitplayer spel, moet je UT met Instagib spelen. Dan is alles lekker eerlijk en heb je dus geen last van iemand met enorme wapens. :)
[..]

Nou, ik weet het wel. Als je ergens gaat zitten waar je vrijwel niet te zien bent, maar waar wel mensen langs gaan, hoeft zo'n persoon zelf bijna niks te doen, maar kan wel andere zo makkelijk neerschieten. Dus dat is nogal lame.
En als je het er niet mee eens bent, kun je gelijk zien of je een beetje sociaal bent door je aan te passen aan de rest van de spelers. :)
sinds wanneer is fraggen sociaal? enne...als ie daar iedereen killt, dan heeft ie et gewoon slim bekeken. Als ik sociale contacten wil dan zoek ik die wel BUITEN (niet achter de computer) op.

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09-2025

MrE

Sugardaddy take me home..

Heavy weapons in spellen hebben 9 van de 10 keer een drawback.
Ik vond het prachtig om in unreal tournament met de redeemer huis te houden (met de alternatefire optie achter een tegenstander aanvliegen en 'm stalken). Het vervelende is dat je daarbij stil moet blijven staan, waardoor je een gemakkelijk doelwit bent.
Ook de bazooka in RTCW is leuk, maar door de vertraagde launch van de de granaat en het feit dat je met dat ding in de aanslag langzamer loopt (of je moet heel snel leren omschakelen/richten/vuren), moet je er goed mee om kunnen gaan (dit geldt ook voor het opspinnen van de venom).

Natuurlijk is het oervervelend dat je constant gefragged wordt door iemand die zo'n wapen goed beheerst (met de redeemer vloog ik op den duur zonder problemen door een gangenstelsel). Maar ik vind dat over het algemeen de balans van heavyweapons > gameplay niet vaak wordt overschreden.

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
In UT heb ik altijd de grootste lol met de Redeemer >:)

• DeaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-12-2025
ik vind de redeemer maar wat overdreven :P

als je niet uitkijkt blaas je zo jezelf op ;(

Verwijderd

Topicstarter
het risico van zware wapens.

...net als terugstuiterende granaten ;)

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Daarom vindt ik(sinds kort) SoF2 zo cool. Als je de multiplayer doet met Infiltration/Elimination, kies je in het begin je wapen. Heeft de server heavy weapons aan? iedereen heavy weapon.....gewoon ieder wat wils....Maarja als je dan (Team)Deathmatch gaat spelen, is diegene met de grenadelauncher vaak de winnaar......en dat is toch wel lame vindt ik dan(als je bedenkt dat er maar één grenadelauncher in het level is....

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 11:29
Zware wapens geen probleem.
Want meestal hebben ze wel een groot nadeel.

Alleen als ze dat niet hebben is 't kut!
Maar zoals die rocket lamers met Mohaa vind ik toch wel errug ziellig.
Gewoon voor iemand gaan staan en dan schieten...jij dood hij dood :{

Verwijderd

In MOHAA is het idd LAME om iemand tegen het lijf te lopen met rockets. Hij schiet op de grond voor of naast je en je bent de lul. Daar komt niks geen skill bij kijken. :r

Wat ik wel weer grappig vind als je een rondje draait om degene die jou al schietend probeert te raken en vervolgens door zijn kogels heen is. Gebeurt niet vaak, maar als het gebeurt heb ik wel altijd erg veel lol. :+

Verwijderd

Topicstarter
als hij het expres doet (zichzelf en een ander killen) is het IDD niet erg sportief;

maar je hebt ook deze situaties:

jij hebt een rocket launcher en loopt iemand in een wat klein kamertje tegen het lijf. Hij heeft een kleiner wapen dus is in het voordeel. Wat doe je?

1) Ik probeer het kamertje uit te komen en daarna op enige afstand em neer te knallen (da's de mooie oplossing)

2) Ik geef me gewonnen (yeah right)

3) ik geen kant meer op maar geef me niet gewonnen, dus...BAM! (tja.....)

hoewel reden 1 het mooist is, lijkt 3 me toch een logischer reactie dan 2 (de rocketman heeft er tenminste zelf ook geen voordeel van). En dan heb je nog de reflex-situaties ;)

oh, enne...als iemand met een rocket launcher jou killt en zelf blijft leven, dan heeft ie het gewoon goed gedaan (cheaters uitgezonderd natuurlijk).
Pagina: 1