[msn messenger?] segmention faults???

Pagina: 1
Acties:

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:45
ik heb net zoals veel mensen Gaim en Everybuddy draaiend gekregen, het werkte alleen fatsoenlijk de allereerste keer dat ik het boote en inlogde de kerene rna crasht het programma keer op keer terwijl ik geen veranderingen heb aangebracht de enigste fout die ik krijg is een segmention fault en reinstallen maakt geen verschil, google kon mij niet verder helpen iemand van jullie nog ideen????
bvd

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:46

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Als je de directory ~/.gaim (of iets in die richting) even ergens anders neerzet, gebeurt het dan nog steeds?

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• GeeMoney
Op maandag 29 april 2002 10:42 schreef odysseus het volgende:
Als je de directory ~/.gaim (of iets in die richting) even ergens anders neerzet, gebeurt het dan nog steeds?
zelfde probleem...
als root ook, account verwisselen heeft ook geen nut..

Verwijderd

Welke versie van Gtk+ heb je? :?. (gtk-config --version)

[edit]
Als je met ee debugger kan omgaan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
# gdb gaim
(gdb) r
[.. segfault ..]
(gdb) bt
[..]
(gdb) quit
#

Dan kun je debuggen. :).

• GeeMoney
Op maandag 29 april 2002 11:12 schreef beelzebubu het volgende:
Welke versie van Gtk+ heb je? :?. (gtk-config --version)

[edit]
Als je met ee debugger kan omgaan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
# gdb gaim
(gdb) r
[.. segfault ..]
(gdb) bt
[..]
(gdb) quit
#

Dan kun je debuggen. :).
zal het eens proberen, heb nieuwste gtk en heb net ook de pre beta versie van Gaim geinstalled die doet het nu wel maar als ik die boot krijg ik dus 16 berichtjes met invalid parameters, probable a Gaim bug

dus debuggen?

Verwijderd

Op maandag 29 april 2002 11:14 schreef The_Dart het volgende:

[..]

zal het eens proberen, heb nieuwste gtk en heb net ook de pre beta versie van Gaim geinstalled die doet het nu wel maar als ik die boot krijg ik dus 16 berichtjes met invalid parameters, probable a Gaim bug

dus debuggen?
Als ie niet meer crasht hoef je niet meer te debuggen, dan werkt ie namelijk 'sort of' goed. ;).
Pagina: 1