Toon posts:

[IRIX] probleem met surfen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een verse IRIX 6.5 geinstalleerd op een O2 en na de installatie kan ik gewoon niet normaal op internet surfen, het DNS'en gaat niet goed, als ik bij de netwerk instellingen ga veranderen dat ik lookups niet in NIS Files DNS wil maar in DNS Files None en hem een reboot geef, dan doet hij het nog niet, is ook slecht gedocumenteerd (of ik kan gewoon niet de search gebruiken, kan natuurlijk ook). iemand een idee ?

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 23:34
ik heb het toen geloof ik opgelost door in /etc/ een config file handmatig aan te passen, ik weet alleen niet meer welke file dat was

Verwijderd

Topicstarter
nsswitch.conf denk ik dan, ja ok

maar het grote grapje is nu opeens

als ik een proxy server gebruik DAN doet ie het ineens wel

maar het ping www.sjaak.nl etc. geeft nog steeds een error van dat domein ken ik niet terwijl nslookup wel gewoon werkt |:(

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 17:22
Waarschijnlijk moet je zelf even een resolv.conf aanmaken, ik heb er zelf ook een maand over gedaan om hem op het net te krijgen, pingen naar buiten lukt wel, maar namen resolved het barrel niet. Is me uiteindelijk wel gelukt.
Let er op dat je een FQDN gebruikt.

Meer info kun je vinden op http://www.sgi.ethz.ch/sginetwork_en.html

Verwijderd

dat het wel werkt met proxy komt omdat in dat geval de proxy het adres gaat proberen te resolven. imho zou je de resolv.conf en de nsswitch.conf moeten aanpassen voordat het gaat werken

/me 's indy was binnen 5 mins online and kicking :)