Toon posts:

Modem vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn 56 K modem hoor ik wel bellen, maar hij maakt geen verbinding naar buiten, hij wordt wel gewoon gevonden door XP.

Iemand een oplossing??

Alvast bedankt.

Verwijderd

Is het nummer wel goed? dar je gedraaid hebt...

Verwijderd

Topicstarter
Ja nummer is oke, met ieder ander nummer doet hij hetzelfde, je hoort hem inbellen, alleen dat handshaken hoor je niet, je kan ook gewoon de telefoon pakken en hoort alleen de kiestoon.

Verwijderd

Topicstarter
Even aavullende informatie, het is een modem van het merk Lucent.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand ?? :?

Verwijderd

Zorg dat je lijn in de LINE-ingang zit van je modem en niet in PHONE.
Zet ook bij de instellingen van je modem (Windows) dat ie eerst wacht op een kiestoon voor er een nummer gekozen wordt.

Verwijderd

Topicstarter
De lijn zit inderdaad in Line, als ik hem op een kiestoon laat wachten hoor je hem niet eens meer bellen.

Verwijderd

Doe de lijn 's in PHONE . .

(ik heb kaarten gezien waarbij dat verkeerd aangegeven was)

Verwijderd

Topicstarter
Ook dat heb ik al geprobeerd......

Verwijderd

- Probeer even een ander telefoonkabeltje, misschien is die niet helemaal in orde.

- Kijk ook de in de aansluiting (op je modem) of alle contactjes op hun plaats zitten.

Mocht dit alles niets opleveren dan weet ik 't ff niet meer.

Het lijkt iig of je geen kiestoon krijgt, en dat moet simpel op te lossen zijn.

(Tenzij je je telefoonrekening niet hebt betaald natuurlijk ;) )

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt voor de moeite. 8-)

Verwijderd

Heb je wel de goede drivers?

Ik heb het ook gehad dat hij de modem wel ziet maar niet kan bellen enz...enz...

Probeer deze driver site is voor drivers voor modems met een conexant chippie.

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

moet je misschien eerst en nul draaien als je normaa belt want dat moet je dan ook bij je modem doen

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zaterdag een nieuw systeem gekocht, het kan toch niet zo zijn, dat ondanks dat de modem gevonden wordt door windows XP, dat er iets fout staat in de bios ??
Ik heb nu 3 verschillende 56k modems geprobeerd, allemaal gloednieuw, en 1 daarvan laat wel het inbellen horen (maar je hoort niks door de telefoon), maar verder komt hij niet, en de andere 2 twee kunnen de poort niet eens openen.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Op woensdag 01 mei 2002 09:12 schreef Online het volgende:
Ik heb zaterdag een nieuw systeem gekocht, het kan toch niet zo zijn, dat ondanks dat de modem gevonden wordt door windows XP, dat er iets fout staat in de bios ??
Ik heb nu 3 verschillende 56k modems geprobeerd, allemaal gloednieuw, en 1 daarvan laat wel het inbellen horen (maar je hoort niks door de telefoon), maar verder komt hij niet, en de andere 2 twee kunnen de poort niet eens openen.
dan kan het niet anders dat de telefoon kabel kapot is.

probeer eens een lange telefoonkabel direct op het isra punt aan te sluiten. (waar dat te vinden is kan je in de search zoeken)

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een telefoon op de telefoonkabel aansluit hoor ik wel een kiestoon, maar ik bedoel als ik inbel met mijn modem en ik pak de telefoon hoor ik ook een kiestoon, dus de modem belt niet naar buiten.
Pagina: 1