[DEBIAN] Postfix + MySql

Pagina: 1
Acties:

• Trax_Digitizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-05 10:40

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Ik wil een mailserver opzetten genaamd postfix. Deze wil ik koppelen aan een database. Dus alle gebruikers etc zitten in de database. Ook wil ik hem dusdanig configgen zodat ie mailserver is voor meerdere domeinen. Maar het is zo'n beest van een config, dat ik effe niet meer weet waar ik moet beginnen, en ik snap ook niet helemaal welke file ik nou moet configgen, want het zijn er best veel.
Heeft er iemand ervaring met dit pakket en een goede tip voor me?

• Redlum
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-06 21:39
Hier zijn velen HOWTO's voor te vinden, dus zoek voortaan eerst voordat je wat vraagt.
Kijk hier bijvoorbeeld eens.

Verwijderd

[topic=450529]
[topic=450148]

zoeken wil soms ook helpen (op got, op google en zelfs op postfix.org)

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Die had ik al, maar dan werkt het nog voor geen meter..
Is het echt een vereiste dat ik postfix compile zoals daar geven wordt of is het ook voldoende om postfix te apt-getten en dan ook postfix-mysql te apt-getten?
Momenteel doet ie niks en ik heb het geapt-get

• Redlum
Apt-get zou voldoende moeten zijn, al heb ik het nooit zo gedaan.
Als je precies die stappen volgt zou het gewoon moeten werken, en anders kun je altijd nog proberen zelf te compilen.

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Op maandag 29 april 2002 15:41 schreef GrimLord het volgende:
Apt-get zou voldoende moeten zijn, al heb ik het nooit zo gedaan.
Als je precies die stappen volgt zou het gewoon moeten werken, en anders kun je altijd nog proberen zelf te compilen.
Ik weet niet of ik het goed zie, maar die howto wat jij poste daarstraks, die bied niet de mogelijkheid om gebruikers aan te maken. klopt dat?!?
En ik denk ook dat dat stukje code uit die main.cf file een aanvulling is op de standaard main.cf anders mis ik volgens mij een boel info.......toch?!

• Redlum
Op maandag 29 april 2002 16:17 schreef Trax_Digitizer het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik het goed zie, maar die howto wat jij poste daarstraks, die bied niet de mogelijkheid om gebruikers aan te maken. klopt dat?!?
En ik denk ook dat dat stukje code uit die main.cf file een aanvulling is op de standaard main.cf anders mis ik volgens mij een boel info.......toch?!
En waar wou je gebruikers voor aanmaken? Wat jij wil is denk ik eerder POP3 of IMAP.
En uiteraard is het een aanvulling op main.cf

Verwijderd

heb totaal geen ervaring met apt-get... echter als ik zoek met bijvoorbeeld google krijg ik wel veel hits dus ik raad je echt aan om verder te zoeken en zelf een beetje te brain-stormen door te kijken naar meegeleverde informatie bij apt-get zoals je op kan halen naar mijn weten met apt-cache ofzo...
Pagina: 1