HElp ik heb een groot probleem elke dag geeft windows 98 second edition wel een foutmelding in het register windows word dan opnieuw opgestart ik word er gek van wat is hier aan te doen dat het niet meer gebeurt??
Windows opstraten in safemode en de register setting verwijderen waar OS op crashed
Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!
tijdens opstarten op F8 meppen, safe mode kiezen en doorstarten
en dan moet ik die settings verwijderen van os?
alleen die als fout worden aangegeven natuurlijk, weet niet of je ervaring hebt met het register??
IK heb er niet zoveel ervaring mee dus als je het zou kunnen uitleggen graag!!
Beetje link, een foutje en je bak is om zeep geholpen. Probeer eens de fout exact te omschrijven. Kan latijd een poging wagenOp maandag 29 april 2002 11:35 schreef fransf het volgende:
IK heb er niet zoveel ervaring mee dus als je het zou kunnen uitleggen graag!!
nou ja zoals ik al zei 1 keer per dag geeft die die foutmelding en dan zijn de dingen die ik heb geinstalleerd ook weer weg die ik pas geinstaleerd heb dan moet ik het weer opnieuw doen.
maar wat precies de fout is weet ik niet want dat zie je niet alleen dat er een fout is gemaakt in het register:S
maar wat precies de fout is weet ik niet want dat zie je niet alleen dat er een fout is gemaakt in het register:S
nou, een foutje in het register en je windows installatie is dood....Op maandag 29 april 2002 11:40 schreef ziggyzaggy het volgende:
[..]
Beetje link, een foutje en je bak is om zeep geholpen. Probeer eens de fout exact te omschrijven. Kan latijd een poging wagen
als je dan opnieuw installt is alles weer ok...
misschien beter een clean install te doen en kijken of het dan wel goed draait
IK heb windows98 er pas opgezet paar dagen geleden dus waar het aan ligt maar ik ken andere die ook dat probleem hadden:S
vertel eens waar die fout plaatsvind! Bij scandisc?
ehm, heb je die problemen al meteen na je installatie of daarna. Misschien is het een progje dat de boel verstiert.Op maandag 29 april 2002 11:47 schreef fransf het volgende:
IK heb windows98 er pas opgezet paar dagen geleden dus waar het aan ligt maar ik ken andere die ook dat probleem hadden:S
De fout is al meteen bij het opstarten van me pc als nog niet eens alles is geladen gelijk ping er is een fout gevonden in systeemregisteren windows start opnieuw op.
Verwijderd
Oplossing voor je probleem: je geheugen is brak, dus stop er maar eens andere reepjes geheugen in.
Windows geeft altijd registerfoutmeldingen bij het opstarten wanneer je geheugen niet goed meer is. Tevens krijg je in windows zelf vaak blauwe schermen.
Windows geeft altijd registerfoutmeldingen bij het opstarten wanneer je geheugen niet goed meer is. Tevens krijg je in windows zelf vaak blauwe schermen.
Ligt niet aan het geheugen die zijn nieuw dus
Verwijderd
Ik neem aan dat je telkens weer dezelfde proggies installeert als je deze fout hebt gehad?
Als je deze melding krijgt is er een ongeldige entry in je register geschreven, waardoor windows het niet meer kan lezen en laden en valt dan terug op het initiële register (staat in het system.1st-bestand in de root).
Als je nou na elk geïnstalleerd programma een restart doet en je krijgt een foutmelding dan weet je wat de boosdoener is.
Als je deze melding krijgt is er een ongeldige entry in je register geschreven, waardoor windows het niet meer kan lezen en laden en valt dan terug op het initiële register (staat in het system.1st-bestand in de root).
Als je nou na elk geïnstalleerd programma een restart doet en je krijgt een foutmelding dan weet je wat de boosdoener is.
Doe eens een memtest dan, zo weet je of je geheugen echt goed is.
Het lijkt me wel ff handig dat je precies het probleem omschrijft en niet van:[quote]
Wat is die foutmelding? of weet je niet meer van die foutmelding af?Op maandag 29 april 2002 11:44 schreef fransf het volgende:
nou ja zoals ik al zei 1 keer per dag geeft die die foutmelding en dan zijn de dingen die ik heb geinstalleerd ook weer weg die ik pas geinstaleerd heb dan moet ik het weer opnieuw doen.
Verwijderd
het is waarschijnlijk zo'n popup-window die na het opstarten van windows98 spontaan verschijnt met de melding;
"Windows has detected an error in your registry, press ok to let windows fix the error and restart the machine"
Die heb ik ook regelmatig.
Meestal is ie weg na reboot, maar soms moet ik dat wel drie
of vier keer doen om die fout niet meer te krijgen.
(je kan natuurlijk ook op ctrl-alt-del drukken en via de
taskmanager die scanreg eruit gooien)
Volgens mij heeft dit te maken met het feit dat win98
na startup een scanreg draait, terwijl er ook nog iets draait wat in het register aan het updaten is.
Want als ik die scanreg afbreek en later met de hand start,
krijg ik geen foutmelding.
"Windows has detected an error in your registry, press ok to let windows fix the error and restart the machine"
Die heb ik ook regelmatig.
Meestal is ie weg na reboot, maar soms moet ik dat wel drie
of vier keer doen om die fout niet meer te krijgen.
(je kan natuurlijk ook op ctrl-alt-del drukken en via de
taskmanager die scanreg eruit gooien)
Volgens mij heeft dit te maken met het feit dat win98
na startup een scanreg draait, terwijl er ook nog iets draait wat in het register aan het updaten is.
Want als ik die scanreg afbreek en later met de hand start,
krijg ik geen foutmelding.
Verwijderd
Onzin. ik heb die fout ook regelmatig,(zie vorige post)Op maandag 29 april 2002 11:52 schreef 1Nismo1 het volgende:
Oplossing voor je probleem: je geheugen is brak, dus stop er maar eens andere reepjes geheugen in.
maar nooit blauwe schermen. En ook al meerdere keren ander
geheugen erin. Zit volgens mij gewoon in timing bij opstarten
van win98 in combinatie met andere progs.
Verwijderd
Dus wel dat in 9 van de 10 gevallen je geheugen niet goed is, wanneer je registerfoutmeldingen krijgt tijdens het opstarten.Op maandag 29 april 2002 12:25 schreef pir-p3 het volgende:
[..]
Onzin. ik heb die fout ook regelmatig,(zie vorige post)
maar nooit blauwe schermen. En ook al meerdere keren ander
geheugen erin. Zit volgens mij gewoon in timing bij opstarten
van win98 in combinatie met andere progs.
En als je geheugen brak is dan krijg je ook veel meer blauwe schermen dan `normaal`
met scanreg /restore onder dos gewoon een oudere versie van je register terugzetten, (een ouder register)
Verwijderd
ik heb hetzelfde probleem maar dan met WIN ME. ook bij het opstarten als alle programmas nach aan het lden zijn er is en een fout in het windows register windows start opnieuw op. Als de computer is opgestart is het weeeer goed maar alle applicaties die ik heb geintallt zijn weg. Dit heb ik elke keer als ik mijn computer gewoon uitzet. Als ik mijn computer reset en uit doet heb ik er geen last van. Dus dat doe ik maar elke keer tot ik mijn nieuwe HDD krijg daar all mn belangrijke bestanden op pleur en dan mn pjoeter opnieuw intalleert. Maar is er echt geen oplossing?
wat dacht je van die popup gewoon negeren
doe ctrl+alt+delete windows registry -> end task
taadaa
ik weet dat het zo niet hoort, maar had het bij mn vorige PC ook heel vaak
doe ctrl+alt+delete windows registry -> end task
taadaa
ik weet dat het zo niet hoort, maar had het bij mn vorige PC ook heel vaak
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it
Verwijderd
Ja, daar heb het probleem dus . Win98 registerproblemen = Geheugenproblemen.fransf schreef op 29 April 2002 @ 11:53:
Ligt niet aan het geheugen die zijn nieuw dus
Hoeft niet perse defect te zijn maar kan ook niet goed samenwerken!
Verwijderd
Of Effkes het Register deleten met HET tooltje..
Maakt ie weer een schoon register voor je aan..
Maakt ie weer een schoon register voor je aan..
Verwijderd
Heb je KaZaA Lite op de pc staan. Dit kan bij Win98SE die foutmelding veroorzaken. Ik heb precies hetzelfde gehad en heb eerst KaZaA Lite verwijderd en daarna Windows opnieuw geinstalleerd.
Verwijderd
hmm mijnes is opgelost.. Ik heb pc opnieuw opgestart met Win ME cdrom erin dan Setup uitvoeren van cdrom dan sluiten dan krijg je DOS en dan typen
cd windows
win
Ik d8 eik dat hij daarmee windows opstarten deed ie ook maar ging controleren gaf fout en heeft zelf een recente backup erop gezet en hij doet het weer misschien werkt dit ook met win 98
cd windows
win
Ik d8 eik dat hij daarmee windows opstarten deed ie ook maar ging controleren gaf fout en heeft zelf een recente backup erop gezet en hij doet het weer misschien werkt dit ook met win 98
Verwijderd
Wees maar niet bang, dit heeft helemaal niets met je geheugen te maken.
Ik had het ook altijd
Het kwam door office
Zat een fout in ofzo, maar dat hoeft bij jou niet
er zit gewoon een verkeerde verwijzing in je register
Probeer anders even REGCLEANER te downloaden
Die kun je vinden op: http://www.pcworld.com/do...fid,4666,fileidx,1,00.asp
Is maar een klein bestandje en kan veel doen
succes!
Ik had het ook altijd
Het kwam door office
Zat een fout in ofzo, maar dat hoeft bij jou niet
er zit gewoon een verkeerde verwijzing in je register
Probeer anders even REGCLEANER te downloaden
Die kun je vinden op: http://www.pcworld.com/do...fid,4666,fileidx,1,00.asp
Is maar een klein bestandje en kan veel doen
succes!
Welke programma's heb je zoal geinstalleerd staan dan ?! Het kan inderdaad best zo zijn dat 1 v/d programma's die je geinstalleerd hebt dit probleem veroorzaakt (heb dit probleem al vaker gezien bij oa. KaZaA door de spyware -> gebruik in zo'n geval Ad-Aware <http://www.lavasoftusa.com> om de spyware te verwijderen).
Voorderest kan je die regcheck ook gewoon uitzetten, maar dan is de kans dat er wat mis gaat in de toekomst natuurlijk wel aanwezig. Dus probeer het gewoon op te lossen.
Mocht je die melding niet meer willen krijgen (op eigen risico natuurlijk!
):
Start -> Uitvoeren -> tik in: msconfig
Vervolgens ga je naar het tabblad: opstarten
Daar ergens moet iets instaan wat lijkt op: ScanRegistry -> Dat vinkje wat ervoor staat moet je uitzetten dan .. pc opnieuw opstarten .. et voila geen melding meer.
Voorderest kan je die regcheck ook gewoon uitzetten, maar dan is de kans dat er wat mis gaat in de toekomst natuurlijk wel aanwezig. Dus probeer het gewoon op te lossen.
Mocht je die melding niet meer willen krijgen (op eigen risico natuurlijk!
Start -> Uitvoeren -> tik in: msconfig
Vervolgens ga je naar het tabblad: opstarten
Daar ergens moet iets instaan wat lijkt op: ScanRegistry -> Dat vinkje wat ervoor staat moet je uitzetten dan .. pc opnieuw opstarten .. et voila geen melding meer.
[ Voor 13% gewijzigd door Enforcer op 18-01-2003 11:51 ]
Pagina: 1