Toon posts:

HD maakt funny noises... vertrouw het niet meer..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn hd maakt sinds gister funny geluidjes.. nouja, funny..

het gebeurd 100% random.. maar als ie het doet dan gebeurd het volgende ..

de drive spint lekker en is wat dingetjes aan het laden (Of staat nix te doen) en dan opeens "PLOENK" , spint ie down, spint ie weer up, en zodra ie op toeren is "PLOENK" valt ie weer weg, komt ie weer terug, en soms gebeurd dat wel 4x achter elkaar..

gaat deze HD kapot, of is er iets niet goed aangesloten, of is er een kabeltje niet goed?

Barracuda

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Is het toevallig een Maxtor ? Die maakt ook van die PLOINK-geluidjes, en da's volledig normaal. Maar dat op/down-spinnen is idd niet echt lekker, nee...

Virussen? Scan ze hier!

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-08 19:22
Ik ken het... Western Digital ?

Ik had dat ook en het werd steeds erger (kwam vaker voor). Het was een nieuwe HD dus ik ben er uiteindelijk maar mee terug gegaan, want er kwamen ook steeds meer bad clusters in (of dat nou daardoor kwam...?)

Bij mij ging het dus bergafwaarts met dat ding, te hopen dat het niet bij jou ook zo is.

.eDiT Ik ben juist meer tevreden over de Maxtor die ik nu erbij heb want die doet dat juist niet (of eigenlijk wel, maar alleen als Windows opstart). De vervangen WD doet dat soms ook nog wel eens tussendoor. Ik vind Maxtor wtb dus beter dan WD, maar kennelijk zijn er velen waarbij juist de Maxtor zo raar doet. eDiT.

Verwijderd

Topicstarter
Idd het is een Western Digital van 1,2 gyg groot.. Ik wacht het wel af en zal regelmatig oppervlaktecontroles moeten gaan doen (1x per week ofzo).. uiteraard zit er geen garantie meer op, maar als ie kapot gaat dan zet ik wel een nieuwe HD erin..
de kosten van een nieuwe hd van zeg maar 4 gyg ofzo zal me de kop niet kosten.

Bedankt in ieder geval..

Barracuda

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 26-08 14:11

GaMeOvEr

Is een hork.

Hmmm.... Ik heb een seagate 2,4 als bootdisk in mij Server zitten (Pentium Pro 180 op intel FX Chipset) die deed qua "ploenk" geluidjes hetzelfde.

Leek alleen niet helemaal random te zijn, en het up en downspinnen zoals de jouwe doet, deed hij ook niet. Leek een bepaald patroon in te zitten, maar ik vond het wel eng, en dacht dat het aan de disk lag, en ik had toevallig (nou ja, toevallig ;) ) nog precies zo'n zelfde disk liggen.

Laat die nu absoluut ook precies hetzelfde doen..... Ik vraag me af of het iets te maken heeft met OS (W2K Server) en hardware-aansturing...

Dat hij de drive in power-save wil zetten ofzo, maar dat dit niet goed gaat, en dat hij daarom dan "ploenk" doet, probeert dit een paar keer te herhalen, en geeft het dan op.

Ik zal het tijdsverloop eens gaan meten, wat er tussen de "plonks" zit... Tevens mijn Eventlog eens uitwonen...

Aannames zijn fataal.

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 19:07

dominic

will code for food

Ik had een keer hetzelfde maar toen bleek dat ik voor de apparaten die ik in mijn systeem had hangen een te zwakke voeding had..

Owja.. nieuwe voeding gekocht, probleem weg. Wel wat bad clusters aan overgehouden..

Download my music on SoundCloud

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

zeg kijk even goed naar je voedings stekketje het kan namelijk dit zijn,.

Click hier niet

• Eegee
  • Laatst online: 25-08 19:22
Hmm kan dus toch ook de voeding zijn als oorzaak als ik het zo begrijp... nou vertrouw ik mijn voeding ook al niet zo, dus
Bitprobe>
mag ik vragen wat voor voeding je eerst had en waarom je dan naar een betere voeding ging (wat zit er dan allemaal in je pc) ?

Wellicht heb ik ook een betere nodig, dan kan ik vergelijken. Tnx alvast.

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 19:07

dominic

will code for food

Specs systeem waar ik ooit eens problemen mee had

-Cyrix 5x86-133mhz (Niet zuinig)
-32mb ram (Simm)
-2.1g hd
-4.2g hd
-4.2g hd
-32x cdrom (oud)
-2x cdrom (mitsumi+interface)
-sbawe32 (oud, isa, 5watt)
-Voeding: 150watt

Van dit lijstje haperde de oudste harde schijf (2.1g) het meest (Ratelen, toeren verliezen, niet op toeren kunnen komen bij het opstarten af en toe), deze gebruikte naar mijn idee ook het meeste stroom. De cdromdrive (Mitsumi) kwam af en toe ook niet op toeren maar schakelde daarna over op 1x speed :( . Met een nieuwe voeding van 200watt waren de problemen verholpen, ik kwam dus kennelijk iets van 10-25watt tekort.

nb. Dit systeem heb ik niet meer in gebruik!! :)

btw, die harde schijf heb ik nog wel en doet het prima, behalve voor die paar BS's dan..

Download my music on SoundCloud

• drZymo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 22:22
Ik had precies het zelfde met mijn Seagate HD toen hij nog master was. Tegenwoordig issie slave en doet ie het een stuk minder. Probleempje was wel dat de eerste cluster van HD beschadigd is geraakt (oftewel mijn boot sector) mischien dat dat kwam door dat ploeinken ofzo maar was niet echt lekker.
heb ook geen idee wat je er aan kan doen.

"There are three stages in scientific discovery: first, people deny that it is true; then they deny that it is important; finally they credit the wrong person."

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:37

duderuud

Sliden is koel

hmmm, ken het probleem een beetje, nieuwe pc gekocht bij Graficall met 10GB Maxtor. Zet pc aan, alles goed, uit en weer aan, en het enige wat HD deed, was opstarten, ploenk, opstarten, ploen, etc.

Blijkbaar op een bepaald toerental sloeg de noodrem erop:)

Nieuwe gekregen, werkt weer prima

Motor-Forum.nl

• Feenstra D
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-03 20:37
Ik heb een probleem gehad met mijn seagate
medalist 4.3 gb deze ging op een gegeven moment zomaar in de parkeer stand staan terwijl ik gewoon een spelletje aan het spelen was en dat de hele tijd keer op keer was het telkens "plonk" ik heb maar naar de winkel gebracht en heb met bij betaling zomaar weer een nieuwe gekregen.

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21:30
western digital harde schijven hebben dit vaker ( in mijn gevalal 8 keer maarja )
en maar 1 keer lag het aan mijn moederbord al de andere keren aan de hd zelf
ook dit soort problemen van kwaad tot erger
de ene hd liep dan vast en dan was ie dood ( koppen vast ) de andere hd wou niet meer leze de andere maakte niet eens geluid meer enzovoorts
heb nu nog twee van die hd's liggen
1x 10 gb kan nog steeds geruild worden voor een neiuwe maar geen zin meer
en een 3,2 gb die is nog wel goed maar heb er nu twee keer een maxtor in liggen 17 en 20 gb is goed zat ( beter als WD )

.

Pagina: 1